Chapter 1

33 4 0
                                    

Di pagi yang indah mengejutkan aku . Mimpi mimpi indah juga telah hilang bila bangun dari tidur yang amat lena.

"Em..syoknya tidur ." Kata aku.

Oh ya lupa nak bagitau nama aku Nur Amir Lyana.Budak lelaki selalu panggil aku Amir manakala kawan perempuan selalu panggil aku Lya.

Selepas habis bermandi mandi aku turun ke bawah untuk bersarapan. Selasai bersarapan aku kesekolah macam biasa. Aku tak suka pakai tudung so aku pakai baju kurung and kain je.

DI SEKOLAH..

"Selamat pagi , Amir ." Ucap seorang lelaki kelab bola jaring.

"Selamat pagi ." Jawabku pula.

Untuk ke kelas aku akan melalui banyak kelas bawahan tapi aku tak pandang rendah kat diorang sebab setiap orang ada kelebihan tersendiri .

KELAS 1-A

Aku masuk ke kelas macam biasa tapi aku takkan masuk ke pintu depan kerana rakan kelas aku ni ..harap pandai dalam akedemik je tapi nak buat prank sampai basah baju orang.

"Ouh selamat pagi , Lya ." Ucap sarah.

"Selamat pagi , Sarah ." Balas ku

Kami berdua berborak di meja belakang. Tiba tiba...

Kring...Kring...

Bunyi loceng sekolah sudah berbunyi bertanda sudah masuk sesi pembelajaran. Yang peliknya guru kelas kami iaitu Cikgu Wawa tidak datang lagi , selalunya dia tak pernah lambat.

"Maaf , Murid murid cikgu lambat sebab ada pelajar baru ." Kata Cikgu Wawa sambil meneguk air di atas meja.

Semua orang terkejut mendegar berita kelas 1-A akan dapat kawan baru sebab selalunya kelas ni memang tak ramai orang pandai.

"Masuklah , Rayyan." Kata Cikgu Wawa.

"Baik cikgu." Balasnya.

Semua gadis terpukau melihat aura hot si dia namun tak hot langsung bagi aku . Jom kita tengok siapa lagi hot nanti !

"Hai ,guys nama aku Amir Rayyan bin Aiman syakir . Selamat berkenalan dan aku ni tak suka sangat nak bercakap so peduli kan je ." Kata Rayyan.

WAKTU REHAT...

"Hai hot you belum ada kawan ke ?" Tanya Aina.

"Ada." Kata Rayyan sambil senyum smirk.

"Who ?" Tanya Aina pula.

Yalah kan dia tu perempuan sexy tiptop dekat Sekolah Menengah Inferent Jonshen ni kan .

"Hantulah kau dah tau aku takde kawan pahal kau tanya bongok ."kata Rayyan sambil berjalan hendak ke kelas.

Dalam perjalanan tu aku nak pergi kantin masalahnya aku lupa nak ambil bekal kat dalam kelas ! Mangkuk hayun betullah kau ni Lya. Tiba tiba aku bertembung dan terlanggar Rayyan  .

"Auch , I'm so sorry ." Kata Rayyan sambil mengosok kecil tangan nya.

Aku terpegun dengan kata kata dia tapi I'm Nur Amir Lyana , takkan berlembut hati dekat lelaki walau sekali.

"Okey tapi ni last time aku maafkan kau !" Kata aku marah tapi sebenarnya ya tuhan kenapalah aku cakap macam tu ! Shit Lya !

DI DALAM KELAS...

"Okey murid murid ini adalah sejenis.......( Bayangkan apa yang cikgu MT korang cakap , Author )

Aku langsung tak fokus apa yang Cikgu Wawa tadi dan sekarang aku terima akibatnya...

"NUR AMIR LYANA APA KAMU TERMENUNGKAN TU !" Jerit Cikgu Wawa pada aku.

"Ouh nama dia hampir sama ..Nur Amir Lyana ... Amir " Bisik Rayyan.

BALIK SEKOLAH...

"Haih kenapalah aku sorang je ada kat rumah ni.." Kata aku sambil membuat muka sayu.

"Ah..Cik Muda Amir dah balik ya , makanlah makcik dah masak tu , makcik balik dulu " Kata makcik Su.

Aku hanya tersenyum . Aku lupa pula makcik Su pun ada kat rumah tapi dia jarang ada ...Tiba tiba aku mendapat berita yang sarah kemalangan sewaktu dalam perjalanan ke rumah .

Iphone 8 yang aku pegang jatuh berderai si lantai yang licin. Aku menangis mata ku sedikit pun tak berkelip . Tidak sanggup mendenggar apa yang ibu Sarah kata . Nur Sarah Hani kawan baik aku kemalangan . Jiwa rasa tak aman tanpa dia .

Tuhan selamatkan dia aku nak kejar dia di hospital . Sarah tolong betahan I'm here for you . Just wait for me 3 minutes , Sarah.

Okey guys macam mana ? Ni kali ketiga buat cerita harap korang sukalah ya . Pls vote sebab ... I need your VOTE so much .. bye jumpa di Chap 2.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 22, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

You're My Gangster Where stories live. Discover now