Kap. 1

125 5 0
                                    

💙VICTORIA'A POV💙

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

🐎🕔KLOKKA 18:13🕛🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Jeg saler av hesten jeg red på ridetimen, en rød Fredriksborghest ved navn Draco. Draco har et rolig temperament og veldig snill. Han er vallak på 15 år. Eieren av rideskolen jeg går på, heter Line og hun redda Draco da han var 7. Han satt fast i is!

Det er det meste jeg som rir han fordi mange syns han er treg. Før var han avlshingst men Line syntes at han skulle bli pensjonist. Han deltok også i dressur før. Jeg tar av den svarte salen og den brune shabrakken*. Ryggen under salen er helt våt av svette.

Jeg tar på grima hans som er oransje med svarte drager på. Jeg hekter på et rød og blå leietau og leier han ut av strigle/sal på boksen. Der saler vi på eller strigler. Jeg leier han igjennom den travle stallgangen på vei til vaskeboksen. Det er en vakker Juni kveld. Det er varmt nok til å vaske han i dag. Han elsker å bli vasket på varme dager. "Nå får du bli vaska gutten min!" Sier jeg med den lyse stemmen min. Jeg tar en blå såpeflaske der det står 'Kropp' på. Jeg smører kroppen hans inn, er forsiktig med den høyre framfoten fordi han har litt forstuing i den. Det har vært sånn lenge men det skader ikke han og han har ikke vondt. Jeg henter en rosa såpeflaske med 'Man Og Hale' på seg. Jeg smører nøye inn manen og halen hans. Man og halen hans er lingul. Han er sånn cirka 155 cm. Jeg skyller av kropp og hår etter 5 minutter. Jeg legger på utedekkenet hans, det er grønt med tre hester på. En gjør dressur, en sprang, og en galloperer. Det er logoet til Bjørke Rideskole. Jeg tar av de greiene som skal være i grima og hekter på leietauet. Jeg leier han bortover gangen igjen. Jeg elsker lyden av hover som treffer bakken inne. Jeg leier han ut døra så han er ute nå. Han strekker seg. Jeg leier han til en diger inhegning der det er andre vallaker. Rideskolehestene har de inhegningene som er bra men privathestene får best. Jeg åpner grinda,tar av grima og lar han gå. Han traver bort til en gammel haflinger som heter Yo. Jeg lukker grinda etter meg og går tilbake til stallen. De har mange staller på forskjellige plasser. Her har vi staller for vallaker, hingster, hopper,gravide, føll og mor, unghester, reddet dyr. Vi har også en inhegningen som har to esler. Jeg henger opp grima og leietauet i salrommet på Draco sin plass. Jeg går til garderoben og skifter. De eneste folkene i stallen er stallgutter/jenter og elever som leier eller strigler hestene de har ridd. Jeg skifter til en genser med hest på, jeans, svarte sokker. Jeg legger tingene mine i skapet mitt. Jeg tar på de hvite joggeskoene og går ut. Klokka er 20:45 nå. Jeg ringer mamma. Etter en stund kommer hun og henter meg.

🚗HJEMME🚗

Jeg spiser noe mat og etterpå går jeg opp på rommet. Jeg skifter til en T-skjorte. Jeg legger meg i den digre blå senga mi og sovner fort.

🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚🌚

Håper dere liker boka 😊 kik: iloveniallh10

💚💛❤️💙💘💕💜

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 11, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Victoria's SjanseWhere stories live. Discover now