one

2 1 1
                                    

Late at night.....

"shhh.."

"iya iya.."

perlahan- lahan lalu di ruang tamu yg gelap.

click!

Lampu dibuka.

"Sekarang dah jam 11:40 malam.Seronok?" tanya chanyeol.

"op...pa.." kata Hyerin dan Hyera.

"kitaorg tadi pergi...-" Hyera cuba menjelaskan.

"pergi rumah kawan?" tanya Chanyeol tegas.

"ermm,kitaorang...." jawapan Hyera dan Hyerin terputus.

"Stop lying and tell me the truth!!, korang berdua selalu buat masalah kat luar ingat oppa tak tahu!!...yaish! bad sisters!" Chanyeol menengking adik-adik² nya.

Hyera dan Hyerin terkejut...menangis.

"Op..pa." Hyerin cuba menenangkan abangnya.

"Yes, we're a bad sisters. Tapi, oppa lagi teruk.Oppa percaya kata- kata perempuan takguna tu- " Hyera terhenti..

Chanyeol mengangkat tangan, Hyera terkejut.

"Oppa!" Hyerin menjerit.

"Why?keep going!.. betullah, kitaorg tak pergi rumah kawan.But, kitaorg pegi tempat lain!U dont need to care about us, care about your useless girlfriend only!.. seriously, worst brother ever!" tengking Hyera pada Chanyeol dan beredar.

"eonni.." Hyerin memanggil kakaknya.

Hyerin melangkah mengikuti kakaknya dan berhenti seketika melihat abangnya seperti tidak menyangka apa yg telah terjadi.

"But oppa, semua tu benar.Kitaorg tak pergi rumah kawan.Kitaorg pergi rumah atok and one more thing, ingatlah sekolah tutup pukul 10 malam bukan 10 pagi.Yang oppa cakap pasal kami buat hal tu, tu tak benar. Omma dan appa selalu pesan, belajarlah untuk pertahankan diri, dan bukan... huh.Ingatkan diri sendiri." Hyerin benci melihat abangnya yg seperti itu lalu pergi.

"belajar untuk pertahankan diri,dan bukan untuk membuli yang lain." Chanyeol menyambung dan terduduk disofa.

Skip.

Chanyeol pergi ke meja makan untuk sarapan.

"Selamat pagi, ahjumma." ucap Chanyeol.

"Selamat pagi." jawab ahjumma.

"Mana, Hyerin dan Hyera?" tanya Chanyeol pada ahjumma.

"Hmm, kat dalam bilik lagi.Dah banyak kali ahjumma ketuk pintu suruh diaorg bangun.Tapi sampai sekarang pintu bilik tu tak dibuka langsung.Selalunya tak da macamni,ada apa² yg berlaku ke?" kata ahjumma.

"Huh? Takda lah, mungkin diaorg penat." kata Chanyeol .
....

"Mrs.Jung, cik muda dah pergi sekolah pagi tadi." kata salah satu pembantu disitu.

"Kenapa awak tak bagi tahu saya awal-awal lagi." kata ahjumma.

"Thanks for meal." kata Chanyeol lalu pergi.

Skip

Hyera dan Hyerin rupanya pergi ke rumah atoknya, lagi.

"Hmmm, abang kamu bukan macam itu orangnya.Mungkin dia banyak terpengaruh." kata atok mereka sambil melihat Hyera dan Hyerin mengunyah makanan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 24, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Who,You?Where stories live. Discover now