Genap umur twins setahun lelaki bernama Raja Adrian sedang menunggu seorang perempuan di Old Town White Coffe.
Jam dinding dia tenung dan mengeluh "Mana nih" ujar adrian dengan malas nak dekat 1 jam lebih dia tunggu seseorang nih tapi tak muncul-muncul pun.
"Awakk!!!!" jerit seseorang dengan kuat bukan macam tarzan au jerit dia .Adrian yang terdengar jerita terus menoleh ke belakang.
Adrian bangun dan menghadap orang yang nantikan selama ini.Tercungah-cungah perempuan tu mengambil nafas.
"Kenapa lambat?" soalan pertama sudah terkeluar dari mulut nya adrian.Tahu tak dia dah tunggu kat sutu satu jam lebih ulangan ayat 1 jam lebih .
Ingat tak penat ke "Sorry awak tadi mak long saya ajak saya teman pergi spa" alasan menipu atau kukuh.
Alasan kukuh sebab maklong si kirana nih over nak mampus so aku faham "Sokey duduk" arah aku ke kirana.
Still ingat Kirana Aqila Binti Tan Sri Kamal .Perempuan yang Raja Adrian syok masa form 3 tu.
Sekarang diorang dah bercinta masa bulan satu tau.Orang yang tahu pun Hakim dengan Rose je and lagi seorang bff kirana iaitu Bella Natasya.
Siap je order makan bagai .Adrian mengajak kirana pergi ke kedai yang menjual barangan berjenama .
"Biy cantik kan !" puji kirana ke adrian yang sedang membelek sehelai sweater berjenama puma .
Adrian meninggalkan ia terus bergerK ke tempat kirana.Jam yang kirana suka adrian pandang.
Boleh tahan "awak nak ke?" Kirana menganguk tanda nak.Sudah lama dia mahukan jam tu tapi papa nya selalu mengelak.
"Abang saya nak jam nih set couple" pesan aku ke pemilik kedai .
"Berapa" tanya aku ke abang 'lihi' apa ke pelik nama tu janji abang tu handsome macam suga .
"4000" ini menianga ke mencekik darah nih.Wallet dipoket seluar aku keluar kan.
___________❄__________
"Rose nak tengok wayang tak" ajak aku ke rose.
Rose memandang wajah hakim dengan bosan .Why bosan asyik muka dia dengan adrian je dia kena hadap .
Takde ke muka lain macam lucas ke ,Kelvin ke,Johsua ke,Ayato ke ape ke ini 2 beruk nih jugak rose kena hadap nasib mata lah nak oi.
Rose mengelengkan kepala tanda tidak mahu menonton wayang anda gila hari jih hari cuti .
Ramai tak ramai orang nak tengok cerita Munafik,Zombie dengan the Showdown tu.
Kalau dibagi pilihan rose rela kot tengok wayang kat rumah dari ikut hakim gedik nih.
Hakim mengeluh kasar susah betul nak pikat si rose nih.Nasib baik lawa kalau tak memang hakim tak layan lah.
Mata rose mula meliar kesemua kawasan tiba-tiba dia terpandang sepasang kekasih sedang menuju kearah mereka.
Rose cuba mengscan wajah mereka berdua .Alahkan terkejutnya rose bila dapat tahu lelaki tu adrian manakala perempuan bersama abang angkat ye ialah Kirana Aqila.
Hakim masih bermasam cuka.Rose memandang muka hakim lalu menganguk tanda mahu menonton wayang.
Senyuman hakim tadi mati terus mekar sebab rose dah bagi air untuk kembangkan balik senyuman hakim.
Tangan rose ditarik dan diletakkan di lengannya hakim.Rose akur sahaja .
Silang beberapa minit suara yang hakim kenali menegurnya."Eah korang buat apa kat sini"tanya hakim ke aku dengan kirana.
"Dating" riang kirana .Aku kat sebelah diam jee.
Mata aku melihat tangannya rose melekat dilengannya hakim.
"Ooh samalah" jawab hakim dengan selamba .Rose dengar terus cubit lengannya hakim .
"Butw itu gf awak ke" tanya kirana ke hakim ikhwan dia dari tadi duk tenung perempuan yang pengan lengan classmate ye.
"Ahaa kenalkan qila ini Rose and dear this my classmate" Amboi sesuki kau kan hakim cakap adiq aku kau punya makwe.
Aku geram terus aku tarik tangannya hakim jauh sikit dari diorang "Kau pahal weh sakit lah" adu hakim .
"Kau tu yang apahal siapa bagi kebenaran bawak adiq aku keluar"Ujar aku dengan geram.
" alah aku dah mintak kebenaran daddy kau lah, chill lah"jawab hakim.
'Damn punya daddy asal lah boleh bagi hakim bawak rose ish',rungut adrian dalam diam
"Jangan sesekali pecahkan rahsia yang rose tu adiq aku And kau jangan nak memandai cakap rose tu awek kau karang ade je yg makan selipar jepun kan"ugut aku ke hakim.
"Yelah-yelah " pasrah hakim sibuk benor kalau tak disebabkan rose tu bukan adiq adrian dah lama dia bawak lari.
"Biy kenapa gf si hakim nih tak cakap dengan saya! Sya tanya dia!dia tak jawab pun" adu kirana ke aku.Rose dengar dia buat dunno je.
Hakim terdengar bisikkan kirana ke adrian lalu mencelah "sorry lah qila gf saya nih tak biasa cakap dengan orang asing dia nih pemalu sikit"ish hakim nih aku dah bagitahu jangan
Memandai cop adiq aku tu gf dia still buat hal." Oh ye ke !,ujar Kirana dengan muka tak tahu.
"Mummye she so meiling" adu perempuan china ke mummynya
"Lawa gila awek dia"puji lelaki berspec mata hitam ke lelaki bertopi
"Weh ambil gambar dia"arah akak bertudung hitam ke akak berselendang kuning
"Cantik gila mata dia biru sunshie ke daimond weh"puji Perempuan free hair ke semua kawan-kawannya di restoran tu
"Putih nak mampus"ujar perempuan bercermin mata ke perempuan berikat pony
"Minah england celup mana nih sesat kat malaysia nih"ujar lelaki berkot ke lelaki berbaju t-shirt
Hakim dengan Adrian terdengar pujian dari orang ramai.Dari kecik ramai yang akan memuji rose disebabkan muka rose persis anak patung.
Kirana terasa cemburu dalam masa yang sama dia kagum dengan kecantikan yang dimiliki oleh gf nya hakim.
Untung hakim sebab dapat gf macam tu.Hakim dengan Adrian dah kembang semangkuk kuali dah tak pernah jemu dengan pujian.
Orang puji rose diorang pulak yang kembang .Dasar tumpang populariti orang.
Otak tengah jem takde idea pening titew dibuatnya
Vote please💗
YOU ARE READING
Cruel King
Roman d'amourBOOK 1 ->Cruel King😍 first time oky kalau ada salah ayat ke ,bacaan tak menepati citarasa korang mind to share with me in this story. kalau tak puas hati tu maaflah ad baru pertama kali nak buat.Dulu tak pernah ambik kesah pun pasal...