Nu står dem här. Redo att kliva ombord. Inga vuxna och ingen som kan sätta några dumma gränser. Detta är vägen till frihet. Jack tar ett stort kliv ombord. Han är först ombord av sex ungdomar i åldrarna 14 till 16. Jack själv är 16 år. Hans bruna hår blåser i vinden. Där går hon... den finaste tjejen som finns. Melissa svänger med sitt mörkbruna långa hår. Hennes blå ögon skiner i solen. Hon har på sig en söt svart jeanskjol och en vit off shoulder blus. Melissa ska precis gå på båten. Jack tar hennes hand och hjälper henne ombord. Det är tack vare deras lärare Rolf att de får uppleva denna resan. Det är en båtresa där det är meningen att de ska upptäcka världen och dokumentera resan. Rolf har också sagt att om de vågar så kan de ta en liten titt runt om den ökända Bermuda Triangeln. Han har skickat med en massa böcker och tidningsartiklar om Bermuda Triangeln ombord på deras båt.
Jack och Melissa pratar och väntar på de andra fyra. Efter en liten stund så kommer Melker gåendes. Han är 15 år. Melker fixar till sin blonda välfriserade frisyr och tar ett stort kliv ombord. Han ser Melissa och tänker "Wow vilken tjej hon är". Melker vänder sig om för att få se Valeria, hon är ganska kort för att vara 14 år men hon är söt. Hennes blonda fluffiga hår når ner till nyckelbenen. Hon har på sig ett par små svarta shorts och ett vitt linne med spaghetti band. Melker hjälper henne så att hon kommer ombord för att hon hade lite svårt för att ta ett så stort steg. De sätter sig vid Melissa och Jack. Estelle kommer gående tillsammans med William.
-Omg nej skämtar du? Ska Estelle med? säger Melissa med en suck.
-Ja vadå visste du inte det? svarade Melker.
-Jag pallar inte, jag kan inte åka med Estelle! säger Melissa med svag panik.
William går ombord på båten och hjälper Estelle. Hon ger Melissa en konstig blick och börjar prata på med de andra.
-Okej, då är det dags för er att åka! Jack, du är äldst vilket innebär att du har ansvaret för de andra. Lycka till ungdomar och ta hand om varandra. Ni kan alltid kontakta mig farväl! ropar Rolf.Jack börjar styra båten iväg från bryggan. Det blir en lång båtresa.
-Asså jag är lite osäker på allas åldrar men Melissa du är 15, jag är 15, Valeria är 14, Jack är 16, William är 16 och Melker är 15?
Alla nickar. Estelle ser nöjd ut. Hon slänger med sitt långa blonda hår och går över till Jack. Valeria sitter nervöst och kollar på vattnet. Melissa snackar med Melker och William. De verkar skratta och ha kul. Men Valeria är för nervös och blyg för att hoppa in i deras konversation. Estelle står och verkar flörta med Jack men han verkar nästan bara bli irriterad. Valeria kollar diskret på Melker. "Han är så fin, hans ögon och leende och hans fräknar... han är bara för fin".
-Valeria? Valle? Valeria!
-Va?
-Är du nervös? frågade Melissa och log vänligt.
Valeria har alltid tyckt bra om Melissa för hon verkar så omtänksam och trevlig.
Hon nickade och kollade blygt på Melker och William.
-Jag vet att de vuxna sa att vi inte skulle köra in båten i Bermuda Triangeln men... vad kan gå fel? sa Melissa.
-Allt, bokstavligen allt. sa Valeria utan att tänka sig för och skämdes för att Melker kollar på henne.
Hon började rodna väldigt mycket.
-Men asså vad kan ens hända? sa Melker och kollade in i hennes grå blå ögon.
Valeria blir tyst och kollar ut mot vågorna. De andra fortsatte sin konversation.-Okej, så vad skulle du ge mig för betyg i utseende? sa Estelle retsamt.
-Den frågan är bara stel att svara på oavsett vad jag svarar, mumlade Jack.
Han vände sig om och såg Estelle stå och posera lite bakom honom med hennes korta grå kjol och det korta svarta linnet som lika gärna hade kunnat vara en topp.
-Alla tycker jag är snygg, sa Estelle och kastade lite med håret.
Jack svarade inte utan fortsatte bara köra och kolla gps:en så att dem inte hamnar fel.17.38
-Jack! När är vi framme vid stället där du ska lägga till båten? ropade Melissa.
-Om en timme ungefär skulle jag gissa på, vadå då?
-Nej jag bara undrade, vi kan la äta när du lagt till?
-Visst!
Melissa och Valeria gick in i hus delen av båten ensamma.
-Så vad ska vi laga? sa Valeria nervöst.
-Jag tänker simpelt, nudlar? Med kyckling och grönsaker kanske?
-Jag kan ett jätte bra recept på nudelwok! tjöt Valeria exalterat utan att tänka sig för.
-Eller jag menar...
-Nej men det blir säkert super bra! sa Melissa.
Dem började att laga maten och det kändes riktigt bra.-Vem tycker du är snyggast av tjejerna här då? frågade William med ett flin.
-Jag får la ändå ta och säga att alla tjejer här ser rätt bra ut men snyggast är nog Melissa asså, sa Melker.
-Jag tycker att Estelle är riktigt snygg men hennes personlighet är rätt jobbig egentligen.
-Jo jag håller med dig men Valeria är rätt söt och charmig faktiskt.
-Mm... asså hon är så liten känns det som men det är bara två års skillnad, sa William och tog sig i håret.18.23
Jack har precis ställt båten där den ska vara under natten och sprang ner till huset av båten där Melissa och Valeria står. Sekunden efter så kommer Estelle. Hon hänger verkligen på Jack. Det doftade gott i köket, det luktade liksom hemma. Man kände doften av stekt kyckling och sojan och sweet chili såsen. En underbar doft enligt Valeria. Hon älskar att laga mat.Alla satte sig kring det lilla bordet och man fick sitta ganska tätt för att alla skulle få plats. Estelle sneglade hela tiden på Jack och Melissa. Alla satt och pratade om en massa saker men Valeria var inte delaktig. Hon vågade inte och hon kände inte riktigt för att snacka, både William och Estelle verkar så dryga och Jack är ändå lite läskig. Efter maten så gick Valeria direkt in till sängarna och satte sig i hennes säng. I båten fanns det två sovrum, i det ena fanns det en våningssäng där båda sängarna är dubbelsängar och i det andra rummet så finns det en madrass där man kan ligga två utan att det blir trångt. Valeria skulle dela säng med Melissa. Estelle vill dela säng med Jack men det verkar som att Jack har andra planer.
Valeria satt i sin säng och målade. Hon tycker om att måla, laga mat och sjunga. Nu efter maten så skulle Jack och William ta hand om disken. Efter en stund kom Melissa in i rummet och satte sig bredvid Valeria.
-Hur mår du? Melissa log med hennes snälla klarblå ögon och hennes ljus rosa läppar.
-Bra antar jag, själv? sa Valeria och log lite lätt.
-Jodå det är bra, men det verkar vara lite problem med sovplatser bara men vi delar säng väll?
-Ja om du vill det...
-Ja annars hade jag väll inte sagt det, sa Melissa och skrattade lite.Melker och William tänkte sova på madrassen och Jack tänkte att antingen skulle han sova med Melker och William eller på soffan så får Estelle sova i en dubbelsäng själv. Jack vill inte riktigt dela säng med Estelle.
22.47
Alla var ganska trötta efter denna dagen och Jack tänkte gå upp tidigt och fixa frukost och sen börja köra iväg båten. Melissa och Valeria hade redan lagt sig och nu låg dem bara och pratade.William och Melker var på väg att lägga sig och sen gick Jack dit.
-blir det för tätt om jag också skulle sova med er eller? sa han tveksamt.
-Nja, det är nog lugnt eller? sa Melker.
-Jadå, sa William.Estelle kom inrusandes i rummet där Melissa och Valeria var. Då började det jobbiga.
-Asså Omg jag tror att Jack är kär i mig! Eller jag menar asså Melker tycker att jag är super snygg och självklart tycker William också det så ni har nog ingen chans tyvärr, men ge inte upp! Det skadar inte att försöka. Eller Jack är då min men ja, sa Estelle och flinade.
Hur ska Melissa klara att vara med Estelle så länge? Ingen gillar Estelle, kan hon inte bara fatta?Valeria somnade först men det tog inte lång tid innan alla sov som stockar.
YOU ARE READING
The Bermuda Triangle
Teen Fiction6 vänner kommer på att dom med hjälp från deras lärare ska skickas ut på havet som en upptäcks expedition. Dom hamnar i den ökända Bermuda triangeln.