~Sarah perspektiv
Jag vaknar av alarmet som ringer, klockan är 6:00 och det är dagen innan skolavslutningen.
- Sarah kom ner och ät frukost! Hör jag mamma ropa från neder våningen.
- Jag kommer snart! ropar jag tillbaka.
Jag sätter mig vid mitt vita stora skrivbord och borstar det mörkbruna håret, sedan sätter jag upp det i en hög hästsvans. Jag sminkar mig lätt med mascara och ett ljusrosa läppglans. Jag tycker igentligen inte om smink, men alla andra i klassen sminkar sig så jag hänger väll på.
Jag är inte direkt den populäraste i klassen, men jag har kompisar. Min allra bästavän heter Jenna och vi har varit bästavänner i snart fyra år. Hon är raka motsttsen till mig. Jenna är snygg, Populär, blond, rolig och alla älskar henne. Igentligen vet jag inte varför hon vill vara min bästavän men jag är glad att jag har henne.
Nu ropar mamma en gång till, - Sarah nu får du komma ner så du inte missar bussen! sa hon med lite små irriterad röst.
Jag ville inte bråka med mamma så jag gick ner. Jag gjorde det vanliga jag alltid åt till frukost, En macka med ost och ett glas o'boy.
Oj! Jag tittade på klockan, den var redan 07:35 och bussen ska vara hos mig 07:45! Jag har ju inte äns klätt på mig eller borstat tänderna! Jag sprang snabbt som vinden upp för trappan och satte på mig en vit t-shrit med rosa små blommor på och ett par vanliga jeans färgade shorts. Jag skyndade mig ner för trappan och satte snabbt på mig skorna. Jag tog mitt tuggummi paket från köket och började springa mot bussen.
~Nash persektiv
-Stanna bussen! Skriker någon utanför. Det är Sarah, busschauffören tittar ut och stannar. -Nästa gång får du gå! Säger busschauffören Ewa surt surt när Sarah kommer in. När hon kliver in i bussen är hon lika vacker som vanligt. När hon närmar sig börjar jag känna doften av plommon, hon luktade alltid plommon. Jag har spanat in henne länge, men hur skulle de se ut om skolan populäraste kille gillade Sarah Wood?
YOU ARE READING
Världens bästa sommar
FanfictionDet här är en berättelse om skolans populäraste kille Nash Grier och skolans lite mindre populära tjej Sarah Woods. Sarah har lagt märk till hur snygg Nash är, men frågan är har han lagt märke till henne? Kan skolans populäraste kille falla för en m...