misi : musuh baru.

795 31 10
                                    

Ali sedang berlawan dengan geng  uno. Semua geng uno menyerang Ali. Ali terus malawan geng uno. Dos membaling shox stik kepada Ali.
Ali: (menangkap dan membaling kepada trez)
Trez: ztztztzttt (terkena renjatan)

Sies dan sieto pula menyerang ali dengan bola mereka. Sies sepak bola ke arah ali tapi ali mengelak. Sieta pula sepak bola itu ke atas kepala ali. Tetapi ali dapat menanduk bola itu.

Sieta: hoi! Mana aci.
Ali: tapi pengadil takde pon
Sies: Hish! (Mengambil bola itu dan sepak dengan kuat kearah Ali).

Ali terus membalas sepakan sieto sampai terkena kepala sies dan terkena kepala sieto.

Tinggal Aaron dan dos sahaja.
Ali terus membaling yoyonya kepada dos tetapi yoyonya ditahan dengan graviti Aaron.

Aaron: hehehe.
Dos: (mengambil batang elektriknya dan membaling kepada Ali).
Ali pula menyambut batang elektrik dos terus membaling dekat Aaron, Aaron tidak boleh tahan sebab tengah tahan yoyo Ali. Aaron pun pengsan, Ali pun terus baling yoyonya kepada dos. Dos pun pengsan. Ali pun pergi ke tempat uno untuk berlawan dengannya.

Ali: (berlari ke arah uno)

Belum sempat Ali sampai, uno meresap. Ali pun mencari uno. Tiba tiba uno muncul di hadapan Ali.
Uno: (menikam perut Ali dengan pedangnya)
Ali: uhuk.....uhuk (keluar darah dari mulut Ali).

Ali: WARKK. Aik! Mimpi.
Ali pun terus bangun mandi dan bersiap untuk ke sekolah. Comot pula dimasukkan ke dalam begnya. Apabila sampai di sekolah, Ali terus masuk ke dalam kelas.
Ali: huishh! Awal lagi ni Viktor pun belum datang. Aik! Alicia pon belum datang. (Tengok jam dinding) APE?! BARU PUKUL 6:30.

Setelah beberapa lama tunggu. semua orang pun datang.
Viktor : hai Ali awal datang
Ali : hai Viktor !

Cikgu pun masuk dengan seorang budak perempuan di belakang.

Ketua kelas: selamat pagi cikgu!
Semua: selamat pagi cikgu!
Cikgu: selamat pagi murid murid, baiklah di belakang cikgu ini ada budak baru, nama dia Maisarah. Kamu boleh duduk di situ. (Menunjuk di satu tempat kosong)

Maisarah: (hmm, mana satu budak tu ha?)

Skip time
Selepas habis sekolah
Ringgg!!

Ali pun terus pergi ke kelab setem yang cikgu Bidin suruh. Ali tidak perasan yang Maisarah sedang mengikutinya.

Ali: hmm.... mana Alicia ni?

Tiba tiba Ali terdengar bunyi tapak kaki.

Ali : eh, tu mesti Alicia

Ali pun mengintai di sebalik pintu itu.

Ali : (memang betullah, Alicia)

Alicia pun masuk ke dalam bilik itu dan ternampak Ali sedang mengintai dia.
Alicia : kenapa?

Ali: takde pape, jomlah.

Mereka berdua pun pergi ke Akademi.
Tanpa mereka sedari, Maisarah sedang mengintai mereka.

Maisarah: ouh, dia nilah budak iris tu. Perempuan tu mesti penjaga dia. Hehehe.

Di akademi.

Moon: eh tu khai, Ali dah datang (melambai ke arah Ali).

Ali pun pergi dekat moon, khai, jet dan iman.

Skip time
General panggil Ali dan Alicia.

General: kamu kenal dia ni (menunjukkan gambar)?

Ali: hah! Maisarah. Kenapa dengan dia?

General: dia datang ke sekolah kamu untuk mendapatkan iris.

Ali: ha! Siapa yang hantar dia?

General: kamu ada musuh baru iaitu ...geng badut.

Ali: geng badut???
General: ya. Mereka akan mendapatkan iris walau dengan cara apa sekalipun. Alicia!
Alicia: ya, general.
General: tugas kamu untuk menjaga iris.
Alicia: baik, general.
General: ok, pergi panggil ejen ejen yang lain.

Alicia pun pergi panggil semua ejen. Ali masih berada dalam bilik itu.

Ali: general..(menunduk)
General: ya, apa yang kamu nak cakap?

Ali: hmm.... takkan sorang je penjaga iris?

General: sorang??

Ali: yelah, Alicia tu.

General: tak apa, Ali. Kalau kamu rasa tak cukup, saya akan tambah lagi penjaga iris.

Ali: hah (Tengok atas), berapa orang, general?, apa nama diorang, general,...

General: DEYY!!!!!!

Ali terdiam selama empat saat.

General: nanti kamu akan tahu semua itu. Dah pegi panggil ejen yang lain.

S
K
I
P

T
I
M
E

Kumpulan 1

Bulat
Roza
Iman
Zass

Kumpulan 2

Ali
Jet
Chris
Rudy

Kumpulan 3

Khai
Alicia
Mika
Moon

Ejen Leon: sedia! 1......2......mula!!!

Perlawanan pun bermula. Jet menghalang Alicia dan muka tetapi ditembak oleh Alicia yang berada di bawah.

Jet: WARGHHHH!!!!! (Terjatuh)

Alicia: ok, jom.

Chris pula menghalang mereka dari mendapatkan intel. Alicia pun menembak chris tetapi dihalang oleh kerisnya.

Chris: hahahaha!.... adeh!!!! (Terlekat di tanah sebab peluru Alicia)

Di tempat Ali

Ali: yah!! (Membaling yoyo ke arah bulat)

Bulat cepat cepat membuat rubik perisai supaya tidak terkena serangan Ali. Bulat sempat siap membuat rubik perisainya. Yoyo ali pun tidak mengena bulat.

Ali: ahh!

Bersambung...

Ha jangan lupa vote and komen tau.

Yang Maisarah tu nama kakak author.
Lagi satu Ali mimpi lawan geng uno tu mesti Ali rindu uno sebab uno dah mati.

Ejen Ali Akademi (M. A. T. A) Dan Kawan Kawan (Ali X Alicia, Rudy X Iman)Where stories live. Discover now