''Ska du inte blåsa ut ljusen snart eller'', frågade pappa ivrigt!
''Jaja, jag måste bara få tillräckligt med luft ner i mina lungor för att kunna blåsa ut alla 14 ljus'', sa jag glatt!
Mamma står bara och ler och lyssnar intressant på våran konversation!
Jag lyckades blåsa ut alla på en gång!
''Nä nu, nu vill jag faktiskt äta lite av tårtan'', säger jag glatt!
Jag får äran att skära den första biten!!
''Mm'', säger alla omedvetet i kör!
Pappas jordgubbstårta var som vanligt helt underbar, jag tog säkert FYRA bitar innan jag blev mätt!!
Medan mamma och pappa bara tog två var!
När jag precis undrade som mest!
''Det står en present utanför din dörr och väntar på att du ska komma och hämta den'', säger pappa intressant!
Jag springer genast iväg för att hämta den!
''Var bara försiktig, den är ömtålig'', ropar mamma efter mig!
När jag kommer ut utanför min dörr står det en mellanstor kartong där med hål på ovansidan.
Jag ler mot den!
''Undrar vad det är i den här då'', säger undrande för mig själv!
Jag lyssnar på mamma och bär försiktigt lådan till min säng.
När försöker öppna den kommer ett ynkligt...
''Pip''
Mamma och pappa bara ler lyckligt med hela ansiktet mot mig!
När jag väl har öppnat lådan ser en liten ursöt...
Chihuahua-valp halv sitta där i!
Jag ser direkt att det är en Róma, den jag så länge drömt om!!!!!
''Voff''', pep Róma sött!
Hon hade sitt ursöta leende mot mig!!
''Men detta betyder att du inte kan få en egen häst'', säger pappa halvhögt.
Fast det är inte det jag har uppmärksheten på just då.
Jag har fullt upp med att pussa och krama Róma jätte lyckligt medan Róma ger slickar mig lyckligt tillbaks!!
Mamma och pappa ler mot mig och Róma och tar undan jordgubbstårtan och ställer den på mitt skrivbord, jag tar en gräddklick från tårtan och stoppar den på min nästipp och låter Róma slicka i sig det!
''Hon verkar älska grädde! Det för nog bli något hon bara för ibland när vi äter något med det, tror jag'', säger jag till mamma och pappa glatt!
De bara skrattar och tittar på när jag sätter ner henne på trägolvet och ropar på henne medan jag lockar henne med grädde,
''Hon ser verkligen sött ut när och fundersam joggar fram till dig men samtidigt halkar om kring på trägolvet'', säger mamma!!
''Ja där har du nog en underbar söt kamrat för livet som älskar och kommer att älska dug hela tiden'', säger pappa småfnissande och glatt till mig!!
KAMU SEDANG MEMBACA
Min, Rómas och Mollys vänskap!
AksiJag låg och halvsov då jag hörde steg och sång komma närmare och närmare mig och min säng! När jag öppnade ögonen fick jag en tårta i knät och med 14 ljus i! En härlig present väntade utanför min dörr men en ändå jobbig uteslutning på det, jag får i...