3 First Time At High School

57 9 2
                                    

13 thn kemudian

Se Eun pov

Pn. Kim:Se Eun ah.Ireona.Sdh pagi ini.Kau mau terlambat pergi sekolah.Inikan hari pertamamu bersekolah di Shinhwa High School.

Perlahan aq membuka mataku berkat suara omma yg membangunkanku.Iya,hari ini adalah hari pertama aq masuk ke Shinhwa High School.Di mana oppaku juga belajar di sana.Walaupun aq dan oppaku adalah anak dari salah satu penyumbang terbesar sekolah itu tapi aq tdk suka menyombongkan diri.
Aq masuk ke kamar mandi dan ommaku telahpun keluar dari kamarku.Selesai mandi,aq pun bersiap-siap utk pergi ke sekolah.Setelah lengkap berpakaian seragam sekolah,aq pun turun utk sarapan bersama-sama keluargaku.

Tn.Kim:Wah,anak gadis appa sangat cantik hari ini.
Se Eun:Appa ada2 saja.
Seok Jin:Hari ini kan hari pertamanya sekolah di Shinhwa High School.Tentu saja harus kelihatan sempurna kerana ingin menjadi pusat perhatian di sana.
Se Eun:Apa?! Kau sembarangan saja kalau bicara.Iya,aq memang ingin kelihatan sempurna di hari pertamaku itu saja.

Oh iya aq lupa perkenalkan klu aq mempunyai seorang oppa.Namanya Kim Seok Jin.Dia oppa yg baik tpi kadang menjengkelkan kerana hobinya suka sekali mengusikku.

Pn.Kim:Sdh2.Tdk baik bergaduh dpn makanan.
Se Eun:Ini nih omma,oppa mengusikku terus
Pn.Kim:Se Eun sdh,kalian akan terlambat pergi sekolah klu bergaduh terus.
Tn.Kim:Betul kata omma kalian.Sebaiknya kalian cepat kerana ahjussi Lee sdh menunggu kalian berdua di depan.
SeEun dan SeokJin:Baiklah.

Setelah sarapan,kami berdua langsung berdiri dan ingin beranjak dari situ.Tapi sebelum itu,kami berdua tdk lupa utk salam dgn omma dan appa.Di dalam kereta,kami berdua hanya mendiamkan diri.Setelah sampai kami pun turun dari kereta《ya iyalah masa dari langit👀✌》ok back to the story)

Terlihat ramai murid yg baru mendaftar di dewan sekolah.Aq pun pergi ke situ.Jgn tanyakan oppaku dia sdh lama menghilang dari pandanganku.Terkadang dia baik tapi terkadang juga dia menyebalkan.Setelah habis mendaftar kami langsung disuruh utk pergi ke kelas yg sdh ditentukan masing2.Oleh kerana aq menunjukkan buku rekod atau buku prestasiku semasa bersekolah di Haeri Middle School dgn pencapaian yg baik makanya aq ditempatkan di kelas A-1.Akibat terlalu fokus melihat persekitaran sekolah,aq tdk sengaja melanggar salah seorang pelajar di sini.

Se Eun:Maafkan aq.Jeongmal mianhaeyo,aq tdk sengaja.

Bknnya membalas perkataanku dia malah pergi meninggalkanku seperti tdk ada yg terjadi apapun.Hmm...biarlah.Oh tdk aq sdh ketinggalan oleh teman-temanku yg lain utk ke kelas.
Setibanya di kelas kami disuruh beratur utk masuk.Guru yg mengajar kami itupun memperkenalkan dirinya terlebih dahulu.Setelah itu,sesi perkenalan pun berlangsung dgn heboh.Kerana ada yg sempat buat lawak.Tiba2 ada seseorang mencuit bahuku dan tersenyum.

Se Eun:Waeyo?Kau ingin apa?
?? :Oh tidak,aq hanya ingin berkenalan dgnmu saja.Oh iya namaku Jeon So Mi.Senang berkenalan dgnmu.
Se Eun:Namaku Kim Se Eun.Senang berkenalan dgnmu juga.
So Mi:Bagaimana nanti klu kita rehat bersama?
Se Eun:Ha?Rehat bersama?Maaf aq tdk bisa.Aq disuruh oleh oppaku utk rehat bersamanya.
So Mi:Oh begitu.Ya sdh tdk apa2.Mungkin lain kali saja.
Se Eun:Iya.Tapi walaupun begitu kita ttp blh jadi teman bkn?
So Mi:Emm.Tentu saja knp tdk.Aq juga ingin memperkenalkanmu dgn oppaku.
Se Eun:Jinjja😮.Kau juga ada oppa di sini?
So Mi:Iya.
Se Eun:Oh.Klu begitu klu ada waktu akan kukenalkan jugak kau dgn oppaku ya.
So Mi:Ok.


Bagaimana ceritanya chingu?Maaf ya baru update soalnya saya sibuk dan penat.Btw,please Vomment ya.Sebarang komen diterima di sini.
Sori klu ceritanya bosan ya.Kerana ini adalah first time buat ff.Ok.Annyeong chingu.

😉😉😉😸💖💖👍✌

Love U My EnemyWhere stories live. Discover now