Author pov
"Malasnya nk pergi perjumpaan..." kata seorang lelaki yg baru bangun dari tidurnya. Dia melakukan rutin paginya dan pergi ke balkoni untuk melihat suasana pagi di planetnya itu. Sejurus selepas dia membuka pintu, angin sepoi-sepoi bahasa dapat rasai olehnya juga dingin di pagi hari. Sambil merenung pekan-pekan juga semua perkampungan di situ, dia mengeluh sebentar.
Dia menutup pintu lalu pergi ke kawasan dapur di tingkat bawah. Sambil berjalan dia sudah mendengar bunyi yang amat bising dari arah berlawanan "Joni Jr! Jgn amik biskut tu! Miko duduk diam jgn mengajar Joni Jr mcm tu!" sudah kedengaran suara seorang wanita memarahi 2 org budak.
"Apa jadi Hajar?" tanya lelaki itu ataupun namanya si Joni. "Diorang buat sepah! Lagi2 Miko ni, mengajar Joni Jr bkn" ngadu Hajar pada Joni. Belum sempat Joni nk bagi reaction budak dua org tadi dh lompat keluar tingkap ke kebun sayur-sayuran di blkg dapur. "Biarkan jelah dorang" Joni meminum kopi yang telah disediakan oleh pembantu dapur. Hajar hanya menggangguk mendengar kata-kata Joni itu.
~Timeskip~
"Penatnye!" kata Joni yang keluar dari bilik perjumpaan mesyuarat untuk planet-planet. "bkn ko sorang je.." kata pemerintah planet NGMY. Siapa lagi kalau bukan Panda Merah. "Lagi kalau rakyat ramai tak ikut undang-undang~" Panda hanya mampu senyum sahaja. Mereka bergerak pulang ke planet masing-masing selepas mengucapkan selamat tinggal.
-Pada malam itu...-
"Zety, ape jadi ni?" tanya Joni yang kekeliruan melihat semua fail-fail yang berterabur di dalam bilik simpanan fail lama itu. "tekalah siapa buat sepah ni.." Zety mengemas bilik itu dengan bantuan Aisy. "Ape ngintai-ngintai dh buat sepah" Aisy jeling je budak2 dan kucing yg telah buat 'party' di dlm bilik itu.
------------------
Miko buat 200 lebih je ") di chap akn dtg miko wat lah 500 ke ats huhu ;- ; Jgn lupa vote and comment :3 share2 lah kpd member korang ")
YOU ARE READING
★○Plenet Jonodipp○★
Fanfiction•Plenet yg di perintah oleh Jonidipp si cute girl• "No, Ocopolo boii jgn duduk dkt situ" - Joni "Woof!" - Ocopolo "Miyako behave, u want babap?" - Joni "Nooo!" - Miyako "Zety mcm mane meeting dgn Plenet Potatoria tu?" - Joni "Semua ok je" - Zety "Ha...