Malam kini sudah berganti siang. Kicauwan burung pada waktu pagi menambahkan lagi sengsasi pagi yg menyenangkan. Sinaran matahari yg mula menembusi kaca² jendela yg ditutupi langsir telah menyedarkan seorang gadis daripada tidur panjangnya.
Jung Eunji gadis yg berambut sebahu itu mula perlahan membuka mata, berusaha menyesuaikan retina matanya dengan cahaya matahari pagi. Namun dia kembali memejamkan matanya tatkala kepalanya mula berdenyut sakit dan disertakan ringisan kecil yg keluar dari bibir gadis itu. Dia cuba untuk bangun dari pembaringannya sebelum niatnya kembali tertanam setelah merasai pinggang kini seakan dipeluk oleh seseorang.
Dia terdiam. Perlahan dia menoleh, alangkah terkejutnya saat melihat seorang lelaki kini sedang nyenyak tidur disampingnya. Matanya membulat sempurna, dan lebih mengejutkan saat melihat keadaan mereka yang dalam keadaan naked, hanya saja selimut tebal menutupi separuh tubuh mereka berdua. Hal itu justru membuat nafas Eunji seakan terhenti.
Sontak dia bangun dari pembaringannya dan duduk menyandar dikepala katil dalam keadaan memeluk lutut. Selimut yg menutupi tubuh keduanya kini ditarik bagi menutupi tubuh polosnya.
" Taehyung.."
Ucap Eunji lirih. Air matanya juga mula jatuh. Dia takut sekarang. Dia terlalu takut.
Kenapa dia boleh bersama dengan lelaki dingin ni?
Merasa namanya dipanggil, Taehyung lantas membuka matanya dah sontak anak matanya bertemu dengan mata tajam Taehyung membuatkan Eunji bertambah takut.
" Urmm "
Sahut Taehyung dengan suara khas orang bangun tidur. Dia masih lagi memandang tajam Eunji kerana berasa tidurnya diganggu.
" Taehyung..kita.."
" Kita dah terlanjur. "
Terus terbumkam Eunji, mata gadis itu perlahan mula dibanjiri dengan air mata. Dia lantas menyembamkam wajah pada lututnya. Menangis semahunya. Dia rasa sedih, kecewa marah kerana tidak dapat menjaga mahkotanya. Mahkota yg selama ni dia simpan untuk suaminya.
" Awak kejam Taehyung! "
" Sudah aku malas nk dengar kau menangis lepas ni pergi bersihkan diri kau dan ikut aku. "
Taehyung lantas mengatur langkah menuju ke toilet walau dia tahu dia dalam keadaan naked. Sedangkan Eunji yg melihat cepat² menutup kedua belah matanya rapat.
-- My Cool Husband --
Eunji memandang Taehyung pelik. Sekarang ni lelaki itu membawanya ke sebuah gereja. Dan lebih memelikkan Eunji, pakaian mereka berdua sekarangnya sudah seperti pakaian pengantin.
" Dalam keadaan kita yg mcm ni awak still bawa saya tengok majlis kahwin. Awak tak sedar ke yg awak sepatutnya perlu bertanggungjawab atas apa yg awak dah buat Taehyung. "
" Masuk dulu, lepastu baru kau boleh nilai aku.. sama ada aku ni lelaki bertanggungjawab atau tak. "
Balas Taehyung dingin. Dia lantas menarik tangan Eunji masuk kedalam gereja tersebut.
Eunji memandang sekeliling dewan gereja tersebut, altar perkahwinan dan kerusi tetamu yang semuanya serba putih justru membuatkan dahi gadis itu berkerut seribu. Dan lebih memeranjatkan Eunji tatkala dia melihat seorang lelaki yg berukuran 50-an kini tersenyum memandangnya.
" Appa? "
Taehyung menyerahkan Eunji kepada lelaki itu sebelum langkahnya diatur menuju ke altar perkahwinan.
" Tak sangka anak apa dah nk kahwin?"
" Dae? "
Eunji memandang wajah orang tuanya pelik. Siapa yg nk kahwin sekarang ni? Setahunya dia anak tunggal. Dan buat seketika dia tersedar sesuatu.
YOU ARE READING
Eunji's Oneshoot
Fanfiction" Hanya sebuah buku yg terkandung oneshoot tentang Jung Eunji " AMARAN!! TAK SUKA JANGAN BACA ! Poster by: me