Inceputul noii vieti

183 3 1
                                    

Totul a inceput acum mult timp  , in ziua aceea blestemata , cand , un act terorist a dus la  razboi dupa razboi si in final la un razboi atomic la scara mondiala care a distrus o imensa parte din Verdus  , aproape tot ce stiam ca exista , acum este doar cenusa . Acum omenirea se zbate sa supravietuiasca nevazand ce urmeaza , nestiind cum s-o faca  ,  atunci cand nici speranta nu mai exista  . As vrea sa pot sa las ceva nepotiilor mei  , dar , tot ceea ce generatia mea le-a lasat este o lume moarta , unde totul este gri , plina de cadavrele animalelor care nu au rezistat radiatiilor sau care au murit de foame , cu rauri secate sau lacuri pline de radiatii , o lume unde trebuie sa muncesti pentru desalinizarea apei toata ziua pentru a castiga o cana cu apa , iar multi mor deshidratati  deoarece daca primesti 2L pentru 3 persoane te poti considera norocos. Si totusi ma gandesc ca as vrea sa mor  , dar nu-mi pot permite luxul asta , nu acum ,  nu cand  ma gandesc ca singurii mei nepoti vor ramane singuri in aceasta lume ce iti ia totul dar nu iti poate oferii nimic.Tobby este nepotul meu cel mai mare , are 8 ani , un par  lucitor  negru , si desii mic  ,  destul de puternic si de inteligent sa se descurce in aceasta lume si sa o protejeze pe surioara lui Katniss care are 5 ani , niste ochi mari albastri , si un frumos par lung si blond . Imi vine sa plang cand imi dau seama ce am avut eu , si ei nu pot  nici macar sa isi permita sa viseze la acele lucruri . Cateodata Tobby ma  intreaba cum a fost cand am fost eu mic , iar eu  ma asez langa el la focul lumanarii si ii povestesc de cerul care era albastru si rosu in apusul de soare  , de marea albastra in care inotai fericit , langa care vedeai pescarusii zburand si te opreai sa auzi acel cantec minunat facut  de acestia , le povestesc de aventurile pe care le-am avut  si pe care cu greu le mai tin minte si atunci cand mi le amintesc  simt o mica scanteie de bucurie  , de jocurile pe care le jucam cu ceilalti copii , de animalele ce traiau fericite in echilibrul din natura  si de frumoasele peisaje montane , si cum obisnuiam sa ma plimb kilometrii cu bicicleta si admiram lacul de langa padure pe care luceau razele de soare incalzind  frumoasele lebede a caror frumusete  mi-era greu s-o exprim  dar toate ... , toate s-au stins  atat de repede , in cateva  zile toate s-au facut scrum , cei care am venit aici  , din acea lumea  ne vine  in minte  cantitatea de apa pe care o aveam atunci si pe care cu atata usurinta o risipeam nedandu-ne seama ce va urma.Lumea s-a schimbat dar nu si oamenii , cel putin nu cei ce au rezistat catastrofei.

 Corporatiile acum conduc lumea avandu-l la conducere pe Adam Starpopsky  , iar fiecare grup de oameni a fost impartit in districte.Districtele au fost amplasate in locurile in care radiatiile sunt aproape de valoarea normala , in unele chiar este normala , locuri unde  oamenii muncesc in diferite domenii pentru creearea de resurse.Un district are intre 200 si 1000 de oameni dintre care  cel putin 3/4 din ei muncesc , iar ceilalti incearca sa se recupereze dupa lunga perioada de criogenare . Capitanii din districte sunt copii veteranilor de razboi care au mai ramas in viata , si care au fost invatati sa conduca fara mila sau remuscare  , au fost invatati doar sa mareasca productia indiferent de ce se intampla cu oamenii.Doar cateva districte au capitani care tin la oameni , cu inimi bune , ce au reusit sa reziste ,,spalarii pe creier "si care si-au amintit vorbele  parintiilor despre ce inseamna sa fii un adevarat conducator.

In total sunt 12 districte fiecare cu propriile lui sarcini , in functie de numarul de oameni si pozitia lor  geografica , cat si a  radiatiilor pe care le are.

DISTRICTUL 1 - se ocupa cu desalinizarea apei din Marea Neagra producatand cantitati insemnate de apa . Oamenii de aici sunt intelegatori si au avut norocul sa aibe un conducator veritabil , pe Rex care a avut ocazia sa invete de la tatal sau un mare lider si la fel de mare om si un prieten adevarat, si sunt recunoscator Domnului pentru ca am avut ocazia sa il cunosc ba chiar am fost prieteni buni

 DISTRICUL 2 - ajuta la desalinizarea apei impreuna cu DISTRICT 3 si DISTRICTUL 4. Aici oamenii sunt tristi ,unii dintre ei chiar depresivi  dar cum alfel ai putea fi in aceasta lume apocaliptica mai ales ca au lideri duri , ce fac totul pentru o cat mai mare cantitate de apa , executand chiar oamenii ce nu mai pot muncii sau care refuza sa o faca .La conudcere sunt : Rony , Aldes si Marco 

DISTRICTUL 5 -Grupul de cercetare si analizare  cauta nivele normale de radiatii ale solului  pentru noi districte , geniile ce se trag din chimisti ,  geologi , fizicieni si oameni de stiinta care au avut  sansa sa invete chiar de la elite . Sunt Condusi de Baltazar cel mai bun geolog pe care -l cunosc si pe care pot spune ca il admir , deoarece are un mod foarte interesant de predare ,  facand foarte multe experimente asfel elevii fascinati invata fara sa sa-si dea seama de greutatea informatiilor , dar in alte cazuri poate sa ii aduca cu picioarele pe pamant  ferm si rapid , facand-ui sa inteleaga gravitatea situatiei si faptul ca ei trebuie sa asigure generatiilor viitoare noi locuri pentru a reconstruii lumea de alta data .Ila u la conducere pe Izzac un om ce astapta rezultate sigure si rapide , dur , ce vrea doar performanta

DISTRICTUL 6 - Oamenii de aici sunt cei mai muncitori , ei sunt fermierii care asigura mancarea si care desii cu o mare greutate pot mentine  toate districtele  in viata .Au cel mai mare teritoriu pe care cultiva diverse cereale si unele fructe (pomi) si legume , a caror seminte au putut fi pastrate si revitalizate .Ei nu au un conducator cert si au un consiliu care hotaraste unde se planteaza legumele si fructele pentru anul viitor si ce atributii primeste fiecare .Copii fermierilor sunt invatati de mic cum sa planteze si sa aibe grija de  plantatii dar si importanta solului .Grupul s-a numit Fermplan 6 .

DISTRICTUL 7 - Ei colaboreaza permanent cu Districtele 9 si 10 , oamenii de aici sunt savanti , geneticieni doctori , si se ocupa cu medicamentele pentru oameni , ce se extrag din diverse amestecuri chimice  din substantele obtinute in mine.Ei formeaza congrese pentru a stabilii diferite actiuni si rezultate ale experimentelor .

DISTRICTUL 8 -  Arhitectii si tamplarii , ei se ocupa cu arhitectura districtelor  , acaselor si amobilei .Au un mod de constructie interesant ce face ca fiecare district sa para ca o fortareata din timpurile stravechi , inconjurate de pereti inalti din busteni grosi  cu turnuri de veghe  inauntru , mobila seamana cu una moderna dar nua atat de sofisticata iar paturile sunt facute  din lemn subtire iar  saltelele sunt din frunzele copacilor din apropiere , care nu mai sunt contaminate si care datorita vremii si a starii aerului au capatat proprietatea de a nu se descompune deci le facea perfecte pentru umplutura saltelei .Acestia aveau un district destul de mic cam cat o fabrica iar o parte din ei umblau prin padurile ce au fost avizate de DISTRICT 5 pentru a obtine noi resurse . Copii erau putini dar erau initiati si priceputi in aceasta munca unii dintre ei mai mari chiar ajutand muncitorii la diverse lucruri mai usoare.Ei raspundeau strict comenzilor districtelor si a Capitalei 

DISTRICT 11 -  Oamenii cei mai indemanatici care aveau grija de hainele  , incaltamintea si asternuturile paturilor ,cosuri  incaltaminte si alte accesorii ce erau de ajutor si celorlalte districte. Aveau mici plantatii de canepa ,  si alte diverse  plante din care obtineau materialele necesare . Ei lucrau de mana cu ace sau cu masinile de cusut  functionale ce au fost extrase din depozitele  crate sub pamant inainte de razboi  pentru viitor.La fel ca DISTRICT 8 raspundeau cererilor celolalte districte .

DISTRICT 12  - Districtul in care ma aflu eu  , oamenii de aici se ocupa cu transportul diferitelor lucruri din buncare , sau ajuta celelalte districte  la transport , cerceteaza zonele nou descoperite ce sunt marcate ca  fiind sigure .Prietenul meu cel mai bun  , Alex se afla la conducerea acestui district , un om care ajuta locuiitorii cum poate si care ne da motivatia sa mergem mai departe , cel care se gandeste la generatia de maine si se intraba la fel ca mine daca va ramane ceva  pe aceasta planeta.

Districetele erau linistite , conducatorii erau multumiti , totul parea sa mearga bine , Districtele  , 9 si 10  descoperisera cum sa aduca la viata lucrurile moarte in anumite conditii asfel pomii puteau avea lastari iar animalele sa se reformeze dar totula vea un pret prea mare , ADN-ul uman era combinat cu celule lor si prin diferite procese se puteau obtine celule vii .Totul parea bine deja aparusera primele specimene vii ce erau testate in laboratoare .Dupa  doar 3 ani aparusera deja un animal ce semana cu maimutele , si primeam promisiuni ca nu peste mult animalele din fermele de demult aveau sa apara . Fericirea era mare vedeam deja un viitor puteam sa reinviem animalele  deja  cativa copaci din padure si mcii portiuni de iarba erau verzi pe langa districtul nostru .Vedeam un viitor nou! Asta credeam..

Ultima sansa la supravietuireUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum