Kapitel 1

15 1 2
                                    

Jag hoppade ur vagnen och tog ett lättat andetag.

"Hogwarts. Nu möts vi äntligen igen" sa jag och sträckte ut mina armar.

En vithårig flicka, Levi Pruse, hoppade ut ur vår vagn och skrattade tyst åt mig. Jag var äntligen på platsen jag älskade att vara på, mitt hem, Hogwarts. Jack kollade på mig med sina gröna smaragd ögon. Hans bleka läppar log. Vi njöt tillsammans.

"Vilken vagn tog Ceylan och Andrew?" frågade Levi som stått och väntat på att få gå vidare.

"De tog väll en av de längre bak, vi kanske ska mötas där inne istället?" sa Jack och vände blicken mot Quidditchbanan.

"Kom så går vi då" sa Levi och började småspringa mot Hogwarts.

Jack och jag kollade på varandra innan vi hängde på. Han knuffade töntigt till mig och skrattade. Vårt näst sista år, kunde det bli bättre?

En skön känsla mötte mig när vi gick in genom Hogwarts feta portar.

"Vi är här nu igen, kan ni fatta det?" sa Levi och log glatt.

"Jack, Levi, Mel!" ropade en ljus och välbekant röst.

Jag vände mig om mot ljudet och blev inbjuden till en stor kram med Ceylan, Andrew, Jack och Levi. Vi skrattade tyst och gick mot våra sovsalar. Eftersom Levi och Ceylan var i Gryffindor så var jag ensam i tjejernas sovsal. Eller ja, det fanns ju fler tjejer här såklart men ingen jag var så där jättebekant med.

Jag borstade igenom mitt tjocka röda hår som nådde en liten bit nedanför axlarna. De andra tjejernas prat om allt onödigt i världen höll mig sysselsatt även hur löjliga de var när de satt och fnissade åt att en snygg kille kollat åt deras håll. Det värsta av allt var när de nämnde Jack. De får tycka precis vad de vill men jag känner mig obekväm med att tänka att Jack redan har sin tjej. Dock är han snygg med sitt sexpack, det kan tillochmed jag säga.

Mina tankar fick mig att skratta samtidigt som jag gjorde mig hemmastadd för att sedan gå ner till den fullpackade stora salen.

I mitten av allt ludder runt Slytherin bordet så satt Jack och Andrew. Jag satte mig bredvid de och riktade min blick mot lärarna innan välkomningsfesten sattes igång.

~*°*~

Trött la jag mig ner i sängen och kollade upp mot sänghimlen. Jag drog av mig kläderna och tog på mig några mysigare och kröp ner i sängen med en bok. Imorgon började skolan igång på riktigt och trots alla jobbiga läxor som kommer trilla in så längtade jag.

Snart var det även intagning till Quidditch-laget och då ska jag och Jack tävla minsann. Varenda år ska vi vara bättre än varandra men ärligt talat brukar vi båda komma in i laget, så vi är väll lika bra. I år hoppades jag dock på att få reta han när han inte kommer in men jag gör det. Man får ju hoppas på det bästa!

Röster närmade sig och snart kom Claire, Zoe och Susan. De tystnade när de kom in i rummet och gav mig iskalla blickar. Jag himlade med ögonen och fortsatte läsa ur boken "Stjärndrakens Själsfrände". En bok som hamlade om en Stjärndrake som hittar sin själsfrände, en ung trollkarl. Både intressant och långtråkig men okej antar jag.

Tyst satt de och pratade långt in på natten och höll mig vaken. Ibland fnittrade de till och ibland råkade någon skratta lite för högt. Då och då tryckte de in ansiktet i kudden för att dämpa ljudet.

Efter ett tag blev det äntligen helt tyst. Jag andades lättat ut medans ögonlocken blev tyngre och tyngre. Tanken av att vara på Hogwarts igen gjorde mig lycklig innan jag stängde mina ögon och somnade.

// Hej tänkte bara berätta lite info och sånt om denna boken!
JK Rowling äger själva Harry Potter världen som allt utspelas på men karaktärerna är mina påhittade. Boken kommer handla om kärlek och drama mellan familjen, ni får helt enkelt läsa och se vad som händer. Uppdateringen kan vara väldigt långt emellan då jag inte har så mycket tid och inte lika mycket motivation som innan (1 vecka till 1 månad innan jag uppdaterar kanske). I början nu kanske det är lite långtråkigt men förhoppningsvis blir det bättre snart. Tycker ni det är lagom långa kapitel eller ska jag skriva mer/mindre? Svara gärna! ~🐡🍫

Broken hearts at HogwartsWhere stories live. Discover now