Fortsättning på sidan 6

53 2 0
                                    

Emoji-förklaring:

👧_=Lisa Atwood

👩=Carole Hanson

👸=Susan Lake

Sista texten i förra delen: 👩👸👦 satt i Susan's rum och pratade om sitt favvoämne, nämligen 🐴🐴! Egentligen var det ett möte dom höll för alla 3 var medlemmar i Sadelklubben som tjejerna hade själva bildat klubben och klubben hade bara 2 regler:medlemmarna måste vara hästtokiga och dessutom villiga att hjälpa varandra när något problem dök upp men just nu fanns det inga problem att reda ut så Lisa,Carole och Susan satt helt enkelt bara och småpratade.

Nu kommer det den nya delen:

Lisa satt med korslagda ben på Susan's säng och medans dom diskuterade så lindade hon en lock av sitt ljusbruna hår. 👧 var liten och nätt. Hon var tretton år gammal men såg nått år yngre ut. Dom kläder hennes mamma fick henne att köpa -tex veckade kjolar och loafers gjorde att hon såg mycket väluppfostrad och ordentlig ut. Ibland fantiserar hon om att 💇 i en vild punkfrisyr och köpa ovanliga kläder från nån second-hand-affär. Men när det kom till kritan var hon inte tillräckligt modig för att våga trotsa sin mamma. Det är sällan Lisa säger emot nån överhuvetaget.

Fast hon var ett år äldre än sina vänner så hade hon nt ridit lika länge som dom för det var bara nåra månader sen hon började på ridskolan. Egentligen så var det Lisas mammas ide för hon tyckte att det fanns massa saker som en väluppfostrad ung dam måste prova på, tex ballet,målning,pianospel och tennis ("Och allt annat tråkigt oxå", hade Lisa upproriskt sagt en dag.) Så plötsligt hade 👧 förvånat sin mamma genom att bli verkligt intresserad av ridning och förvånat sig själv (Och Max) genom att lära sig så snabbt!

Stallkompisar: HästsommarWhere stories live. Discover now