Vecka 11

14 1 0
                                    

För någon dag sedan så var jag på en loppis och hittade en box med åtta Harry Potter filmer, jag tänkte köpa de men de var alldeles förstörda så då förstördes min tanke att ha Harry Potter maraton.

I måndags fick jag reda på vad killen i åttan heter. Fast det är lite synd. Det var ett namn jag hade önskat att det inte var. 

Bara några veckor innan sa någon att "den nya killen Oscar i vår klass är konstig" Jag tror att det kan vara han. Min tjejkompis som går i hans klass försöker lista ut vilken Oskar i hennes klass jag gillar, jag tror hon listat ut det. Men hon tyckte det var bra att det inte var den nya killen i hennes klass för han är underlig, sanningen är att det är han. Kul.

Sen på torsdagen så gick jag nästan in i honom, då fick jag panik. Men en sak som är roligare är att jag gick till min kompis för att berätta det och jag märkte inte att det var någon som var bakom mig så jag sa vad som hade hänt då frågade hon mig om det var den dom var bakom mig. Där stod han. Vi hade gått åt samma håll hela tiden och han var bakom mig när jag pratade om honom med min vän.

Hade nationella prov i svenska

I måndags så gick jag med två olika skor. Det kändes roligt samtidigt som det kändes konstigt för jag brukar inte vilja sticka ut. De flesta sa att det var coolt, modigt och fränt medans vissa viskade när de gick bakom mig. Jag kan fortfarande inte fatta att jag faktiskt gick med olika skor. Jag var iallafall klarat en sak på min lista
"gör något som du inte brukar"

*Tankar*Where stories live. Discover now