Parvenit in campul muncii

11 0 0
                                    

Astazi voi incerca sa scriu fara prea multe spume despre parvenitul de corporatie. Sunt convins ca fiecare dintre noi, la un moment dat, a avut de-a face cu acest tip de personaj lipsit de scrupule, demnitate, cu limba lunga si calda numai buna pentru a fi aplicata pe despicatura posteriorului sefului ierarhic.

Parvenitul de corporatie nu stie el prea multe, dar asta nu conteaza atat timp cat lasa impresia ca stie. Este foarte sigur pe el, este foarte ambitios si este in stare sa o vanda si pe maica-sa pentru a-si atinge scopurile. Este umbra sefului, il urmareste credincios oriunde, stie mereu ce sa zica sa ii gadile urechile, intotdeauna isi 'besteleste' colegii pentru a iesi el mai bine in fata stapanului sau. Parvenitul se remarca prin atitudinea de sluga, dar foarte acid cand e vorba sa isi apere interesele si pervers cand e vorba sa obtina avantaje pe urma colegilor. Parvenitul nu pierde ocazia sa isi umilieasca semenii, sa isi asume merite pentru munca altora si atunci cand greseste sa se descotoroseasca eficient de vina. Aceasta carie a colectivului iti zambeste, iti vorbeste frumos pana ii intorci spatele ca apoi sa te barfeasca miseleste.

Este atotcunoscator. Sa nu incerci cumva sa il contrazici ca vei fi redus imediat la tacere ca un tanc de 3 ani cand este certat de mama. Este conectat permanent prin tentacole otravitoare la tot ce se misca prin departament sau la ce nu se misca, ca sa isi poata planui urmatorul atac. Individul acesta vorbeste subtirel si umil, dar sa nu te lasi moale in fata lui niciodata! Imediat 'miroase' victima si o va decima prin fictiuni proprii pentru a se promova pe sine. Este angajatul ideal, prin ochii sefului, pentru ca afiseaza o transparenta naucitoare si intotdeauna va parea cel mai harnic, cel mai supus, cel mai bine intentionat pentru mersul normal al activitatii.

Nu exista pentru el conceptul de 'grup', 'unitate' ci doar individualism. Trist este faptul ca unii poate muncesc mai mult, obtin rezultate extraordinare, dar din fire nu cauta sa braveze, sa iasa in evidenta. Motiv pentru care intotdeauna nu li se vor recunoaste meritele si vor ramane in anonimat, spre deosebire de 'junghiul' nostru, care isi cladeste tacticos ascensiunea pe caracterul si munca altora. El va evolua mult mai repede, luandu-ti promovarea pentru care tragi de ani de zile, doar prin faptul ca are buze moi cu suctiune puternica. Va castiga mai bine, va fi vazut mai bine de sutele de oi care misuna nestiutoare prin preajma lui, fara sa le sclipeasca ideea ca oricand pot deveni urmatoarea victima a acestei hiene urbane. Corporatia este 'cresa' acestei creaturi, este locul unde incepe, sau continua sa isi contureze caracterul, devenind si in societate persoana aia care totdeauna comenteaza la ce haine poarta altii, la ce masini conduc altii, la ce mananca altii. Trist este ca e lasat in pace, si de obicei isi construiesc o relatii atat de stabile incat nu pot fi clintiti de la locul lor. Imaginati-va ce educatie vor primi copiii acestuia pentru ca deh! Treaba asta e imposibil sa nu se reflecte mai departe in arborele sau genealogic.


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 22, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Viziune scurta asupra lumiiWhere stories live. Discover now