Karmaşık (Duvar Karmaşığı)

61 3 0
                                    

*
Her gecenin olduğu gibi her günün, her kışın olduğu gibi her baharın da sonu vardır. Her baba ölür. Bazı insanlar bazı geceler birkaç yaş büyür. İnsan kim olduğunu unutabilir, maskelerin hepsi görünür değildir. Canınızı en sevdiğiniz kişi acıtabilir, çiçeklerin tadı kokusu kadar güzel değildir. Gülmek günah değildir ama bazı yaslarda ayıp olabilir. Ağlamak yapısı bakımından da olumsuz bir kelimedir. İnsan mutsuzluktan ölmez ama filler ölebilir. Her hikayenin sonu vardır.
? (

*
Henüz yaşıyorum. Bir süredir yaşarken, şakayla karışık laf sokulmuş gibi hissim var. Daha mühim olanı, günde 5 vakit ezan var. Bu ne hoş tesadüf canım benim, ben de 5 tane dua biliyorum zaten. Her gece, 5 vakit namaz kılınan süre kadar tavanı izliyorum. Yani 40 rekat. İlk öğrendiğim duayı kendim yazdım, Türkçe. Küçükken Allah Türkçe biliyor mudur diye düşünür dururdum bu tavanı izlerken. Allah Türkçe bilmiyorsa da dert değil habibim her dilde ağladım büyürken. Saat 01:09. Tanıdık bir saat. Tanınmadık bir his. Tanıdık bir müzik. Tanınmadık bir dönem. Tanıdık bir gece. Bir şekilde. Ben özellikle.
? (

*
Yürüdüğüm bu yollar tanıdık degil. Geniş yollar, çok şeritli, uzun. Ferini yitirmiş kırmızı rengi yollar. Birkaçı soyut diğerleri somut yollar. Ben böyle uzun olduğunu bilseydim,.. Ben büyüğüm üzeri eksi bir. Kusura bakma anne... Anka kuşları yanar. Yakar kendini, kimseye ihtiyaç duymaz ben bilirim. Lanet midir tekrar gelir yaşamaya aynı şeyleri, büyü müdür, yaşamak sevgisi mi ben bilirim. Eksik hiçbir şey yok. Şeytan da neler diyor böyle, özellikle geceleri, ben bilirim.
? (

Nokta Nokta Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi
Düğüne davetliyim. Eşofmanla falan gel dedi. Nokta Nokta Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesi'nden bir arkadaş, çocuğunu evlendiriyormuş. Bana yakın neresi varsa orda olacakmış düğün. 2 çocuğu varmış; biri kız, biri oğlan. Hangisi evleniyor bilmiyorum. Kızı bilgisayar mühendisi, oğlu mimarmış. Mimar olan okula gitmemiş? küçük yaşta işe vermiş o yüzden. Düğün günü 85 danasından birini benim için kesip, sadece bana yedirecekmiş. Hayatında hiç içki içmemiş. Tekirdağ'ın tadı, YeniRakı'dan iyi olduğu için ondan alacakmış. Her şey hazır. Düğün tarihi : 7 Mayıs'ın 15'i. Yer : yok.
? (

Sir Isaac Newton
Kendini çalışmaya adayan Newton, derslerinin yoğunluğu nedeniyle karısından ayrıldığında, henüz 19 yaşındaydı. Yaşadığı süre boyunca birçok makale yazdı. Optik ve felsefe üzerine de birçok seminerler verdi. Ve bir daha kimseye bağlanmadı. Yer çekiminin ardındaki gizemi çözmeyiyse hiçbir zaman başaramadı. Newton, 85 yaşında bir Şövalye olarak ölmeden 5 dakika önce etrafında ağlayan insanları fark etti. O an bu insanlar arasındaki bağ, hiçkimseyi gerçekten sevmemiş olan Newton'a, yer çekimini sağlayan bağlardan çok daha karmaşık göründü.
? (

Kısa Şiir 1
Ölüyorum, şaka değil.
? (

Dünya Baba
Zaman benimle oyun oynuyor. Geçenlerde saatin tersine gittiğini, yelkovanın tersine döndüğünü gördüm. Kimse inanmadı, ben de inanmadım. Azınlık olunca tek başıma sesim çıkmaz diye üstelemedim. İnananım olsa zamanı geriye doğru götürebilirdim. Kimse inanmadı, ben de inanmadım. Geri gitseydi zaman, sana engel olamayacaktım yine de. Günahtır baba. Yapma!
? (

Veba Doktoru (Deneme)
Veba, ölümcül olabilecek ciddi bir bakteriyel enfeksiyondur. Bazen “Kara Veba” olarak anılır, hastalık Yersinia Pestis olarak bilinen bakterilerin neden olduğu bulaşıcı bir hastalıktır. Bu bakteri dünya çapında hayvanlarda bulunur ve genellikle pire yoluyla insanlara bulaşır. Orta Çağ’da veba “Kara Ölüm” olarak biliniyordu. Bu hastalık, Avrupa nüfusunun %60’ının bir pandemik sırasında ölmesine neden oldu.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Apr 04, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Serbest ÇağrışımlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin