2

15 7 0
                                    

"Hello?" Aku menjawab panggilan tersebut namun ." Kau ade 23 saat untuk mati" APAKAH... sape pulak nak suruh aku mati ni, weeee jangan la aku belum pergi haji lagi.

Aku melihat nombor telefon tersebut dan berfikir, macam pernah tengok je nombor ni. Tak memang aku kenal.

"CikSetan hang nak apa lagi dari aku"
"Alaaa kau ni tak sporting laaa" Ni kawan aku, Nur Liyana Zahra Binti Dato' Kamal.

Die ni lain daripada lain, kalau perempuan lemah lembut, yang keras macam batu. Rambut punye la pendek, lagu rock jangan cakap... semua die hafal.

     "Kau nak apa" sambil itu aku menyuruh Cik Munah mengambil aiskrim. " Weeee  jom lepak.. aku bosan laaa" Haiii die punye bosan macam-macam .

" Ye la tu bosan , last last suruh aku belanja KFC" Macam aku tak kenal kau.
"Alaaaa jom laa bak kate kau *i need you girl*"
"Yela , macam macam pulak kau ni " aku menamatkan panggilan dan memasukkan phone dalam kocek aku.

  "Cik berapa?" Aku menghulur duit RM10 kepada die ."Laa RM 4 jerr, kenapa bagi duit besar " . Betul jugak , kenapa aku bagi duit besar . Tak pe la sekali sekala bersedekah. "Tak pe Cik, ambik duit lebih ni sekali sekala."

   " Haaa yelah, kamu jalan kaki je ke?" Macam Cik tak tahu yang anak ini sungguh berdikari. Kembang jap.

   "Haah malas la nak naik kete , menyusahkan Pak Samad". " Baiknya kamu, conform lelaki yang beriman nak kamu ".
 
Saya dah kembang cik , jangan buat lagi kembang satu badan.

-Sorry sikit je.. tak berapa sangat or dikatakan tidak mempunyai mood-
-harap sudi baca 🤓-

Percaya  -Jung hoseok-Where stories live. Discover now