1

3 1 0
                                    

Una meletakkan kepala nya di atas meja sambil brbisik "Hm,apa aku nk buat ni.Makan dah,tkkn aku nk makan lagi nnti tk psl² aku kluar msok tnds.Nak jalan tpi tkda kwn"

Flashback
"Babah!Una tknk transfer kt sklh lain,Una nk dgn kwn Una kt sini ja.Babah pleaseee" kata Una smbil mmbuat muka cute kpd babahnya.

"No!!Babah n mummy still dgn plan ktaorang.Ni smua utk kebaikan Una & fam kita jgk" jwb encik Hanafi dgn nada yg sedikit nyaring smbil memandang tajam mata anak tunggal nya itu.

"Babah please,jgn buat Una cmni" kata Una lagi dgn hrpn plan babah dan mummy nya tdk mnjdi.

"Muktamad Una!Next week kita akn pndh tmpt baru n dlm mnggu ni Una prlu kemas brg² dlm blk,jgn ada yg tinggal"arah encik Hanafi dan terus brjln mninggalknnya di ruang tamu.

Air mata jernih laju menuruni pipi pink Una smbil brkta kpd mommy nya "Una tknk tnggalkn bestfriend (aira) Una,lgpn Una boleh ja tnggal kt hostel.Nnti mummy babah jenguk² la Una n for your information,Una dh 16 dh bsr dh blh protect myself"

"Una sayang,please just followed our plan.Una kn msh dpt br'contact dgn Aira even dh transfer.Pleaseee this is for our family honey"lembut sja tutur bicara puan Ziana smbil tngn kanan nya menyekat air mata the one and only anak perempuannya.

End flashback
Una memejamkan mata nya smbil mnghembus nafas prlahan "salu nya kalo time cmni aku n Aira dh psti dh tawaf kliling sklh smbil cuci mata hehe"katanya lgi smbil trsnyum sndirian.

"I missed you damn so much Aira hmm bila agknya aku blh mnggila dgn kau lagi ek"Una berkata brsndirian lagi smbil memejamkn kdua belah mata dan mngimbas kmbli momento nya dan Aira pd hri trakhir di sklh trsbt.

Flashback

"Huhuhu Unaaa jgn la transfer.Kalo ko transfer aku confirm jdi pljr contoh sklh ni sbab ko tkda nk mkn time rht sma,ko tkda nk pegi tnds busuk sma,bahu ko tkda nk tmpt aku lentok kpla time nk tido n plng last ko tkda nk tmn aku tawaf psni huhuhu insyaallah suci mata aku huuuuuu" kata Aira brsma tngisannya yg sdg memeluk Una erat seakan tidak ingin melepas kwn crackhead nya itu prgi.

"Halah halah huuuu ko jgn la ckp cmtu huuu,kita still dpt brhubung n bila ada msa hldy aku pegi la jenguk ko nnti pstu kita enjoy yee.Ko ckp cmtu mcm aku ni nk mati jaa,aku transfer je tau bkn aku nk pegi bunuh diri"kata Una yg turut mnngis smbil memeluk Aira agar hati kwn crackhead nya itu tenang.

Aira brkata lgi "Yela yelaa,nnti kalo ada pape mslh ko cari ja aku.Aku sdia mndgr n bab mati jgn ko sebut Una,aku kasi ko makan lutut nk?" Trhembur ktwa Una apabila mndgr part mati yg dikata oleh Aira.Aira pn trut ktwa krna mndgr hemburan tawa Una yg seumpama virus sdg merebak.
End flashback 

"Ehem ehem,hai Shuna" Una brpaling laju apabila ada seseorang menyapa nya dri arah belakang.

Una mengerutkn dahi nya dan trsnyum kelat smbil brbisik dlm hati nya "Sapa pulak mamat ni,tkda mendung tkda ribut tiber ja sapa aku.Hm tkpa la,sapa ja balik tkut nnti dilabel sombong"

"Eh hai" jwb Una dgn reaksi biasa sbab dia ni jns tk brkwn sngt dgn lelaki.

"Can I sit next to you?"tnya lelaki itu kpdnya.Tpi belom smpt Una mnjwb prtanyaan mamat tu,dia dh duduk di sebelah Una smbil mnghadiahkn sbuah snyuman.

Una hnya melihat prlakuan mamat trsbut smbil brkta dgn nada yg sdikit prlahan dan rndah "better tkpyh tnya kalo dh dduk trus,buang air liur ja"

"Hah? Awk kata apa?" Tnya mamat trsbut smbil menayangkn muka blurnya kpd Una.

"Eh,sy tk kata pape pon tdi" jwb Una dgn pnts smbil trsnyum kelat.Una brbisik lgi dlm hati nya smbil memandang ke arah lain slps mnjwb prtnyaan mamat tdi "Fuhh,nsb mamat ni tkda denga kalo tk memang kene aku tdi"

"Btw,nma aku Adellian Hiean.You can called me Adel if you want to or you can called me your ABANG" kata Adel smbil mmbuat wink dn mmbri snyuman nakal pd Una.

Una membesarkan saiz mata nya yg normal pd saiz tk normal.Mcm ni (😀👉😳) tpi tkda blushing k hahaha.

Didalam hati Una,dia mnyampah apabila mndngr ayat yg kluar dri mulut mamat tu iaitu Adel.Kini turn Una pulak utk mmprkenalkn diri nya "It's okay,I choose to called you Adel n my name is Shuna Haina.Just called me Una"

"Wow,such a beautiful name just like your beautiful face babe" kata Adel seraya mndngr nma Una.Una smkin mnyampah dgn mamat disebelahnya yg muka tebal itu.

Adel tahu bhwa Una mnyampah mndngr nya,dia terus brkta lgi "okay,kau student baru kt sklh ni kn?sbab aku tk prnh lgi nmpk muka kau sblom ni" tnya Adel smbil memandang muka Una.

"Yes,aku bru transfer bulan lepas" jwb Una dgn nada yg malas smbil tngn knan nya sbok menulis sesuatu di dlm buku dairy flamingo yg brwrna pastel green.

Adel mngangguk smbil melihat prgerakan tngn Una dn lalu brkta "I see.So,did you hv any new friends here?"

Una memandang Adel seraya mnjawab dgn suara yg sdikit sayu "For this time,I didn't hv any new friends here"

Didalam hati Adel,dia rsa bertuah apabila mnyapa Una krna dia tahu gadis cantik disebelah nya ini memerlukan kawan utk brsembang.Adel terus brkata lagi dgn hrpn Una akn menerima nya "can I be your new friend?"

Una tragak agak ingin mnjwb brtnyaan mamat trsebut krna dlm hdp nya dia belom prnh brkwn dgn lelaki disebabkan dia hnya rpt dgn si Aira.Una brfikir sejenak "kt sini aku tkda kwn,tkpe ke kalo aku accept mamat ni jdi kwn aku.Kalo aku accept,aku tk la boring sngt nnti.Hmmm"

"Can I?" Tnya Adel lagi kpd Una

Una yg tngh brfikir terus trkjut apabila mndgr suara garau mamat trsebut seraya brkta "yes,u can" 

Adel yg mndgr trus brsa happy as lark sbab dia memang brhrp agar dia n Una dpt brkwn.Adel brkta di dlm hati smbil mlemparkn snyuman manis buat Una "can't wait to play with you dear Una"

"Thanks a lot Una cause kau trma aku jdi kwn kau,aku happy sngt.Dhla Una,esok kita sembang lgi.Time rht nk tmt,aku nk balik classroom." Laju saja tutur Adel smbil brgerak menuju ke luar kls Una dan tk lupa juga utk melambai nya.Una hnya mlemparkn snyuman kelat kpd Adel

"Btw Una,aku tua kau setahun ja n aku dduk kls 5A.Kalo ada pape kau bgtau aku ja yeee.Byeeee my new pretty friend!!!!" Jerit Adel yg sudah brada di luar kls smbil memandang ke arah Una.

Students kls Una hnya memerhati nya dan Adel apabila mndgr jeritan Adel "uish trkejut aku gila babon,memang tktau malu btul mamat ni.Habis aku jdi tumpuan utma dlm kls ni adoihaa" kata Una prlahan smbil mnggeleng gelengkn kpla nya.Una mrsa pelik apabila diperhati oleh students dlm klsnya sebegitu rupa sprti dia sedang melakukan kesalahan yg bsr.Tetapi dia hnya buat tktau n buat² tenang dan brsiap sedia utk sesi pembelajaran.

Cinta Ku Bukan MainanWhere stories live. Discover now