[ my bilik tidur ♡ ]
disebabkan beta malas nak pakai lawa-lawa untuk makan malam sorang-sorang kat luar , aku kalau boleh nak pakai baju tidur je
bruh !
hoodie purple yang bergantung lagi bersih dalam almari aku ambil lalu pakai dengan cermat . rambut yang dah macam rumpai laut cap kelapa laut afrika aku rapikan didepan cermin .
" hah bolehlah ni. Bukannya aku keluar dengan jodoh aku pon " ucap aku berbasa-basi
[ +++ ]
aku menaiki kereta yang sedia dipandu oleh Pak Samad Kpop , yang diimport dari Malaysia .
Sekarang ni aku nak pergi bank , nak cucuk duit jap . maklum la , purse aku tengah pokaii (-"- )
" pak samad~~ " panggil aku dengan suara yang diminta debik percuma.
" iyo " ungkapnya yang masih memandang jalan raya yang tak selapang selalu .
keluar bilik pon tidak , ada hati nak kata jalan raya tak selapang selalu 😂
#rasabodohjap
# jombunuhsoora2019" saya rasa pak mad dah boleh turunkan saya kat sini . and pakcik dah boleh balik terus . nanti saya balik naik kenderaan awam auu " ucap aku sambil menguntum tersenyum .
" haduh - haduh . kenapa tak nak pakcik amik kamu nanti ? " tanya pakcik tu sambil mencantumkan kening .
" sebab saya tak nak susahkan pakcik lah nak redah jalan raya ni " kata aku sambil mengangkat-angkat kening .
" abistu kalau kamu hilang macam mana ? nanti pakcik yang susah soora " bangkang pakcik samad dengan muka kasihannya .
" tak apalah . saya dah 18 tahunlah . setakat bandar seoul ni sayalah yang pegang " acah aku dengan bangganya .
#terasabodohjap
#part2" Hm okey. Tapi siapa yang teman kamu makan kat luar ni ? siapa yang akan jaga diri kamu nanti ? "
" AHMAD SAIFUDIN BAE JINYOUNG lah . pakcik ni macam tak kenal pula kawan saya dia seketul je. Yang lain semua dah mangkat AHAHAHA " tawa aku pada diri sendiri .
entah bila entah aku dah deal dengan jinyoung nak makan sama-sama kat luar harini BAHAHAHA hm , aku rasa bersalah pulak tipu pakcik dengan diri sendiri .
haih , bebal.
" okeylah . kalau macam tu , pakcik turunkan kat sinilah ye ? nanti kamu turun terus jalan straight pastu kat situ ada bank . cucuk duit kat situ tau " tunjuk Pak Samad dengan terernya even dia foreigner kat sini
kereta yang dipandu oleh pemandu rasmi keluarga aku dikendalikan perlahan-lahan menuruni aku di bahu jalan .
" terima kasih pakcik . buat susahkan pakcik je bawa saya keluar malam-malam macam ni " aku salam pakcik tersebut seperti aku salam bapak aku sendiri .
hm ,
laju aku membuka pintu kereta lalu menjejakkan kaki diatas tanah . semua yang lalu-lalang disitu khusyuk berjalan ke tempat yang ingin di tuju.
" saya pergi dulu " ucap aku lalu menutup pintu kereta dengan kuat supaya ditutup rapat
okey , let's start your new journey !!
++
apa punya journey lah ! tak guna
aku dah habis makan , aku terus blah dari sini . Sebelum tu aku bayarlah dulu makanan yang dah makan tadi . huh , sis dah tak sanggup mata ni nak hadap pasangan couple di sebelah meja aku ni.
YA TUHAN ! NASIB BAIK AKU TAK BAWAK PISAU HARINI , KALAU TAK DAH SELAMAT MENDARAT KAT DAHI DUA KETUL PASANGAN KEKASIH TU ( -"-)
sebaik sahaja aku lepas bayar bill makanan yang aku melantak tak ingat dunia , sempat aku menjeling sekilas pada pasangan kekasih itu . Yang nampak aku jeling , boyfriend dia je kut . itu pon melalui ekor mata .
aku keluar dari kedai dengan keluhan ringkas . Haih , sejuk malam ni dah macam cold in LA lagu Why Don't We pulak ;)
" bapak sejukkk~~ . belagak nak balik naik kenderaan awam . kalau begini jadinya , matilah aku nak balik rumah satgi " keluh aku di tengah orang lalu lalang.
" agaknya kalau aku balik jalan kaki tak sejuk kut . sebab aku kan berpeluh ? pastu mestilah rasa panas sebab aku baju tebal-tebal" aku ungkap seorang diri .
dengan bijaknya aku berjalan balik ke rumah bersama inisiatif yang boleh dilabel bengap oleh manusia lain . like , maybe diorag kata ;
" kenapa tak suruh pak samad je ambil . kan sejuk kat luar ni ? "
kan ?
eh , ni bukan aku yang cakap la . wei siapa ni ? wei tolong aku ! wei ada hantu wei . kenapa dia tahu pak samad driver aku ?
tanpa berfikir panjang dan takda masa nak pusing belakang , aku terus berjalan sambil menyanyi . Itulah hobi yang memberikan aku semangat setiap hari bila tengah takut or bosan .
yeah , you've been acting so conspicuous ,
you flip it on me , say I think to much,
you moving different when we making love ,
baby tell me , tell mewho do you love , do you love now ?
I wanna know the truth (whoa)
who do you love , do you love now ?
i knows it's someone newyou gotta ain't easy--
" Kau tak penat ke jalan laju-laju kang soora ? Tunggulah aku " kata manusia tadi sambil menarik bahu aku supaya menghadap dirinya .
aku tahu ni benda klishe , tapi aku nak cakap muka dia still tak berubah since aku kenal dia dari kecil . muka dia buat aku rasa sebak di dada .
no !
Kang soora , you need to be tough infornt of him ! dia mesti fikir kau gembeng lagi if kau nangis sekarang ni !
walaupun aku rindu dakapan kau wahai Huang Renjun , but please ! let me go . Aku dengan muka sedingin ais krim , segera menolak tangannya yang masih melingkari bahu aku .
" kau buat apa kat sini ? rumah kau bukan kat sini . pergi sana ! " aku menolak dada lelaki yang tinggi sikit dari aku itu .
" kalau aku tak nak ? " dia menghampiri aku balik. Eh , eh ada yang makan kasut sneaker saiz 6 aku kejap lagi ( -"-)
" mampos kau lah . aku nak balik ni " aku pusing kebelakang lalu berjalan lagi.
Banyak lagi benda aku nak buat kat rumah . Nak balik tengok sinetron dengan bibik esok . Nak main kopjiri ngan anak jiran sebelah. Nak main kad terup dengan pak samad.
aku ni nampak je pemalas , tapi aku ni mesra manusia tahu ? semua orang member aku , pengetua Kim tu dah macam bapak sendiri aku layan kat sekolah.
heish , mohonlah tak jumpa lagi lepas ni wahai mamat cina , Huang Renjun ( -..-)
++
YOU ARE READING
|OG| Don't Need Your Love [ nct dream ]
Random" such a liar , stupid ! " - Kang Soora