PERASAANKU
By HawaArlisa
"Once upon a time, there was a princess who had everything except for one. She had yet found a true love and she's wishing and praying for it. She dreamed of a tall, dark haired and blue eyed prince. Months passed by. Years passed by but she never lose hope for it. She waits patiently as she holds to what the late queen told her about true love.
"My dear, true love is not something easily to get. We have to be patient to get it and once we have, we need to do everything to take care of it"
One day, an invitation comes to the palace door. A king from another country is throwing a party for his prince and the highnes invite every royal from neighboring country. At the party, the princess and the prince has fall in love with each other. They informed their family about it and the relationship is permitted by the kings. The kings granted them a beautiful castle and they live happily ever after in it." Aik, mana lagi pages yang kat belakang buku ni? Siapa yang koyakkan? Tapi takpelah. Haihh... bila la putera idaman aku nak sampai ni? tunggu, punya tunggu, punya tunggu, tapi tak sampai-sampai. Tunggu sajalah labu oii.
Aku tutup buku cerita itu sambil tersengih. Anganku sama seperti princess di buku tu. Aku mahu temui jodoh sejatiku. Bila? Aku pun tak tahu but rather than waiting, I think I should put more effort on it. Orang kata usaha tangga kejayaan, so aku akan berusaha lebih kuat untuk dapatkannya.
Btw, nama aku Fiona. Nurul Fiona Binti Amdan. Aku student engineering kat UNITAR. Mak dan Baba aku tak izinkan sebenarnya aku belajar engineering ni. Kerja orang lelaki katanya. Sementelah aku pun bukannya keperempuanan sangat pun. Takut makin boyish pula, lain jadinya. Tak macam adik aku si Caca, lembut ayu orangnya. Tapi aku sebagai anak watan Malaysia takkan pernah mengalah. Anak Melayu tak boleh kalah. Malaysia boleh. Makanya, aku telah menukar courseku secara senyap-senyap selepas satu semester belajar sebagai budak business. Lepas dapat result sem pertama sebagai budak engine baru aku beritahu Mak dan Baba. Teruk juga aku kena bambu masa tu. Tapi bila aku tunjuk exam result tu, kurang la sikit marahnya. Aku dapat dekan kot sem tu. Mau tak sejuk hati mereka. Hahahh. Bangga diri sekejap.
*****************
"Wei korang! Cepat la. Aku lapar ni. Jom la pergi makan kat kafe." Gesaku kepada kedua-dua kawan baikku. Si Aimin dan Dillah. Mereka kalau berjalan memang lambat. Berlenggang kangkung, macam itik pulang petang.
"Sabarlah cik kak, tak kemananya kafe tu."
"Ala, nanti lauk feveret aku habis. Acik kafe tu bukannya masak satu lauk banyak-banyak pun. Kedekut betul." Dillah dan Aimin hanya mengikut. Malas nak berbalas kata denganku. Tak menang juga katanya.
Pinggan ku ambil, lauk ku jenguk. Aku memang macam ni. Dah puas jenguk lauk baru aku akan ambil apa yang aku berkenan. Ini langkah yang baik untuk menjimatkan wang dan mengawal kadar pengambilan makanan.
YOU ARE READING
PERASAANKU
RomanceRafiki: "Who am I to you sampai kau injured pun tak nak bagitahu aku. Am I too insignificant to you?" Fiona: "Woahh, okay, I'm sorry for not telling you, but it's already late last night. Aku injured masa jogging malam semalam and I know that you're...