slepas bercuti brsma ayah.. diy tidak sbr mnunggu kputsn spm yg bakal diumumkan pda mnggu depn... dia ingin mndptkn kputusn cmerlang dan mncapai keiginan arwah ibunya..
ayah: lang, kalau alang tidk dpt kputusn cmerlang pon ayh x kesah.. ayh trime ap2 kputusn alang ok.
diy: trime ksih yah, ayh doakn alang dpt yg trbaik ok.
pda hri ini kputusn spm diumumkan.. diy tidak senng dduk.. berdebar hti nya untuk mngetahui kputusn spm..
apabila pngetua mngumukan kputusn spm yg mndpt 9A .. diy memejam kan matanya..
pengetua: murid yng mndpt 9 A pda thun ini ialah adriana qistina binti zulfidha .
diy: tak mungkin
kwn2: thniah beb.. thniah!
diy naik ke pentas brsma ayh nya... dan menitis air mata kerana tidak percya ia mndpt straight A .
pengetua: thniah adriana .. ini hasil usaha awak slma ini , thniah juga ke ats tuan zulfidha.
diy: trime ksih ckgu..
ayh: trime ksih ckgu..
ayh nya tidk mnyangka ank nya mndpt kputusn yg cmrlang.. mnitis air mta nya kerana isteri nya tiada dismpingnya untuk mnyambut kegembiraan ini ..
seramai 10 orang mndpt straight A trmsuk erra ex kpda diy.. kegmbiraan ini dsmbut oleh pihak sklh kerana.. memecah rekod negeri melaka..
erra: hm awk.. thniah
diy: thniah jugak erra, ha awk nk smbung ke mana?
erra: mungkin ke luar negara jurusan perubatan..
diy: oh.. insyaAllah , sya juga meminta smbung ke luar negara . sy ingin cpai hasrt arwah ibu sy..
erra: jurusan ap awk nak mohon?
diy: ada la.. nnti kita jmpe ok syg?
erra: dlm hti " dia pnggil ak syg.. haih malu nya . knp hti ak brdebar . haih erra ckup la dlu ko skit kn hti dia".. hahaha awk pnggil sy syg?
diy: gurau la , msti awk malu an an hahahahahah
erra: haish.. da la mls kwn awk.. eh awk sy kene gi dlu.. bye aslkm ha btw ppe chat tau..
diy: haha ok .. see you again ok at the same place..
erra: same place? ..what do you means?
diy: haih x de ppe.. bye2
slepas dua bulan, diy mndpt twaran smbung bljr di india dalam jurusan perubatan ( doctor) ..diy sngt trkjut kerana hasrat nya slme ini trcpai.. dngn biasiswa yg manangung nya nnti.. tidak akn mnyushkn ayah...
diy: ayah!!!! lang dpt smbung bljr... doctor yah... alhmdulillah... mak ad msti mak gmbira kan ayah..
menitis air mta diy dngn laju nya melihat gmbr ibunya di dinding.
ayah: alhmdulillah.. alang jngn nngis.. ni hdiah alang buat ibu kan..da2.. ayah kn ada.. wah dpt kt india . bgus la lang.m alhmdulillah ayh bangga sngt lang..
diy: yah.. trime ksih ad gn alang slalu .. alang syg ayah.. doa kan alang yah...
ayah: selalu ayah doakn alang ok.
YOU ARE READING
CINTA TIDAK DIDUGA
RandomSeorang pelajar Karnataka Lingayat Education (KLE) University di Belgaum, Bangalore, India. Menjadi seorang doctor professional. Menjalankan percintaan songsang