Suatu hari yang paling indah buat seorang budak lelaki form1 yang menemui cinta pandang pertamanya. Pada hari sabtu, iaitu masih dalam minggu orientasi dan di pagi sabtu hari kedatangan ibu bapa pelajar pelajar junior . Seorang budak lelaki f1 yang bernama Shah telah menemui cinta pandang pertamanya pada hari tersebut♥. Ia bermula apabila ibu kepada pelajar junior shah meminta tolong seorang murid pengawas form 5 untuk membuat salinan slip markah upsr nya dengan gaya sinior f5 yang lemah lembut , sopan santun hormati orang tua telah membuatkan shah jatuh cinta padanya setiap kali syah terserempak dengan nya hati syah jadi menggelabah tak tentu pasal jadi malu jadi takut jadi happy semua perasaan yang secara tiba tiba datang.Shah takut untuk berterus terang kepada sinior tersebut kerana berkawan pun tak kenal pun tak apatah lagi nak luahkan perasaan ini buat beberapa hari sebelum shah cuma berangan dan bermimpi akan akak sinior yang telah membuatkan ia jatuh cinta pada suatu hari shah nekad untuk mecari dan meminta no akak sinior tersebut meskipun dengan cara apa sekali pun setelah banyak usaha yag telah syah lakukan akhirnya dia berjaya untuk mendapatkan nombor telefon bimbit akak sinior tersebut dia berasa amat gembira tak terkata bersambung di episod seterusnya...
Kisah benar (shah) (nama rekaan)
YOU ARE READING
Cinta yang jauh
Romancecinta adalah buta umur,tinggi,rupa paras hanya sekadar nombor♥