●Yapmanız Gerekenler●

343 16 56
                                    

Merhaba!😄 Bu bölümde kitabınızın kapağını elimizden gelen en iyi şekilde tasarlayabilmemiz için künyeyi hazırlarken dikkat etmeniz geren bir kaç küçük noktayı belirtmek istedik. Lütfen hiç bir kısmı atlamadan bölümü tamamen okuyun😇.

1.Kitabın adı: Normalde kitabın kapağını tasarlarken adından yola çıkarak bu işe başladığımız için kitabın adını bilmemiz son derece önemli😕. Fakat eğer farklı bir şeyler olmasını istiyor ve kitabın isminin kapakta yer almasını istemiyorsanız künyeyi hazırlarken bize belirtmeniz yeterli olacaktır😇.

2.Yazarın adı: Adınızın kitabın kapağında yer alıp almaması yine sizin tercihinize bağlı bir şey. O yüzden eğer istemiyorsanız künyeyi hazırlarken belirtebilirsiniz😁.

3.Kapakta yer almasını istediğiniz karakter: Bu en çok problemin yaşandığı kısım olduğu için daha rahat çalışabilmek adına sadece K-pop fan fiction kitaplarına kapak yapmaya karar verdik😅😅😅.

Burada dikkat edilmesi gereken sadece bir nokta var😄:

Bağzen Wattpad yazarları kapakta bir çok karakterin aynı anda yer almasını isteyebiliyor ve taktir edersiniz ki kitapta yer alan neredeyse tüm karakterli kapağa sığdırmak zor oluyor. Eğer birlikte fotoğafları olan kişilerse, örneğin bir müzik grubuysa kapakta kullanmak mümkün olabiliyor ama birbirlerinden alakasız kişilerse yani beraber fotoğrafları yoksa her ne kadar sığdırmayı başarsak da bütünlük bozuluyor ve hoş durmuyor🤨.

📝Not: Örnek vermek gerekirse geçen yıl bir yazar k-pop grupları olan BTS ve BlackPink'in aynı anda kapakta olmasını istiyordu. Yani toplamda onbir kişiyi kapağa sığdırmamız gerekiyordu. Sonunda başarmıştık fakat bunlar birbirlerinden tamamen alakasız kişiler olsaydı asla başaramazdık.😅

O yüzden kapakta yer alacak olan karakterlerin sayısının az olması kapağın estetik açıdan güzel durması için önemli bir nokta😊.

Fakat yine de kapakta olmalarını istediğiniz kişi sayısında bir değişişklik yapmak istemiyorsanız ve kişileri dikey kapağa sığdırmamızın bir yolu yoksa kapağı yatay olarak tasarlayabiliriz fakat bu durumda kitabınızın kapağını değiştirdiğinizde kapak yan duracaktır😕.

4.Dark/Light: Bu künyeye yeni eklenen bi seçenek. Kısaca açıklmak gerekirse dark daha karanlık ve kasvetli tarzda olan kapaklar için light ise daha aydınlık olanlar için😄.

5.Obje: Bu da tıpkı bir önceki seçenek gibi künyeye yeni eklendi ve zorunlu değil.Hikayenizde önemli bir yer taşıyan herhangibi bir şey olabilir😊. 

📝Not: Örneğin piyano, kelebek ve leylak.

5.Kapakta yer almasını istediğiniz bir söz: Bu kısım da tıpkı bir önceki gibi zorunlu değil. Fakat sözün fazla uzun olmaması kapağın tamamen yazıdan ibaret olmaması için önemli bir nokta.

Son olarak söylemek isterim ki her kapak için verilen bir emek söz konusudur ve taktir edersiniz ki emeğimizin karşılığı olarak bizim için daha büyük bir kitleye ulaşmak çok önemli bir nokta😅. Bu yüzden tasarladığımız her kitap kapağına logomuzu koyuyor ve ya adımızı yazıyoruz😁. Umarım bu sizin için herhangi bi sorun teşkil etmez😇.

Her neyse, her zamanki gibi çok konuştum😅. Yine de ciddiye alıp buraya kadar okuyan herkese çok teşekkür ederim😇💙😇.

Bu kuralları belirterek amacımız kesinlikle kapris yapmak değil.😟 Kapak tasarlama işini daha önce de bir çok kez yaptık. Tüm bunlar kafamızda öylesine oluşturduğumuz kurallar değil, zamanla gelen tecrübenin birikimleri ve estetik açıdan bir kapağın güzel görünmesinde önemli olan etkenlerdir.😇

Unutmayın, bir kitabı kapağına göre yargılayamazsınız. Fakat o kitabı elinizde almanız için kapağını sevmeniz şarttır. Yine de kapak ne kadar şağ şağlı olursa olsun kitabı okumaya devam etmenizi sağlayan kapağın ne kadar güzel olduğu değil, içinde yazanlardır.                 -Elvera😇💙

Ophelia Design|Wattpad Book CoversHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin