hoofdstuk 4

153 16 5
                                    

Ik werd wakker door dat er beneden werd geroepen ‘Vechten ! Vechten !’ … Ik stond op en kleede me vlug om in men gewaad . Roos kwam de kamer binnen gestormd ‘Jelle en Albus zijn aan het vechten !’ riep ze hijgend waardoor Emelie en Reyna ook wakker werden . ‘Wat is er aan de hand ?’ vroeg Reyna slaperig ‘Albus en Jelle zijn aan het vechten !’ riep ik terwijl ik naar de deur rende … Emelie had al in 3 2 1 haar gewaad aan en was me voor … Toen ik de trappen afliep hoorde ik ze schreeuwen ‘Jij idioot blijf met je vuile poten van men vriendin af !!!’ Shit Jelle riep dat het ging over mij . Ik zag maar een groepje staan . ‘Roos !’ riep ik . Ik kon er niet tussen komen staan … ‘Ja ‘ zei ze bang ‘James !’ riep ik ‘Ja juist ‘ we rende naar de jongens slaapkamer en gilde door de gangen ‘James !!!!!!’ Al snel kwam er een zwart harig met een klein beetje krullen jongen buiten .’Wat ‘ zei hij vriendelijk ‘Albus is aan het vechten !!’ riep Roos ‘Wat ?!’ riep hij terwijl hij de trappen afrende en wij achter hem aan . James nam Albus vast en een onbekende jongen Jelle die ook van boven kwam … Iedereen ging weg en ik ging vlug naar Albus want Jelle was al meegenomen ‘Wat deed je nou ?! ‘ riep James kwaad’ Ik geraakte in een gevecht …’ zei Albus terwijl hij zijn bloedende neus afveegde . ‘Gaat het Albus ?’ vroeg ik voorzichtig ‘Ja hoor …’ zei hij . ‘Albus wij gaan naar Madame Pleister . ‘ zei James … ‘Nee ! Jij moet gaan naar de vergadering ‘ zei een jongen ‘Ik ga wel ‘ zei ik ‘Bedankt Allison ‘ ‘Ally’ verbeterde ik James ‘Oke Ally’ zei hij met een glimlach . Ik legde Albus zijn arm over mijn nek want hij mankte  . Toen we eindelijk bij Madame Pleister aangekomen waren flipte ze ‘Ooooh ! Jongen wat heb jij nou uitgespookt ?!’ vroeg ze ‘Nou hij geraakte in een gevecht ‘ zei ik ‘Over wat ?’ vroeg ze ik wou antwoorden maar ik wist het zelf ook niet ‘Ja over wat ?’ vroeg ik ‘Over jou …’ zei Albus stil na een lange periode van stilte . ‘Over mij ?’ ‘Over haar ?’ vroegen ik en Madame Pleister verbaasd ‘Ja hij had onze kus gezien …’ zei hij stil . Shit ! ‘Ow , het spijt me ik ha-‘ maar albus liet me niet uitspreken ‘Ik had je niet moeten kussen , het spijt me …’ zei hij menend ‘Het is niks , en ik liet het toe …’ zei ik met een zwakke glimlach … Hij glimlachte zwak terug .  ‘Uhm… jij bent te laat voor je les miss Malfoy , ga maar vlug. ‘zei Madame Pleister . Ik liep snel naar de leerlingen kamer nam mijn spullen en rende naar de klas van professor Wemel . ‘Te laat miss Malfoy ‘ zei hij ‘Sorry professor Wemel …’ verontschuldigde ik me . ‘Is niks zit maar naast Roos en dan kunnen we beginnen . Maar heeft iemand Albus gezien …’ vroeg hij ‘Hij is naar Madame Pleister …’ antwoorde ik ‘Jelle ook professor …’ zei Reyna .

Het was middag en het eten was al op … Ik ging naar Madame Pleister omdat ik gehoord heb dat Scorpius weeral van zijn bezemsteel is gevallen expres voor aandacht en voor niet naar de les te hoeven gaan …Ik deed de deur open en de eerste die ik opmerkte in 1 van de 3 bedden die bezet waren was Albus . Hij lag te slapen , zo schattig <3 . Aan de overkant lag Jelle . Ik verzamelde mijn moed en ging naar Jelle … ‘Het spijt me Jel , dit is allemaal mijn stomme schuld. ..’ hij lag te slapen maar toen hij mijn stem hoorde deed hij zijn ogen open . ‘Het geeft niet , Als je van hem houd dan respecteer ik je stomme keuze ‘ Om die laatste opmerking moest ik glimlachen . ‘Het is ingewikkelder dan dat …’ zei ik stil . Maar toch hoorde hij het … ‘Hoe bedoel je .’ Oke , niet boos zijn beloofd …’ zei ik . Ik keek even rond : Albus en Scorpius lagen te slapen … Een andere jongen uit Huffelpuff lag ook te slapen . Hij had echt letterlijk een slurf ?! ‘ Beloofd ,  zeg maar’ zei hij lief … ‘ Nou ik hou ook van je –echt waar- maar ook van Albus ‘ het laatste zei ik wat stiller … ‘En ik heb geen flauw idee hoe dat dat komt ,maar het gebeurde gewoon … ‘ zei ik , ik voelde me zo schuldig tegenover Jelle . ‘Je gaat toch moeten kiezen . Albus of ik …’ zei hij … ‘Geef me gewoon wat tijd ….’ Antwoorde hij ‘Alles voor jou …’ antwoorde ik . Ik liep naar Scor die ik wakker schudde ‘Zeg eeehj !!! Dat is echt niet cool !’ riep hij kwaad wardor die jongen uit Huffelpuff en Albus wakker werden . ‘Shhht !’ zei ik ‘Nou dat is te laat iedereen is wakker . ‘ zei hij . Ik keek in de prachtige ogen van Albus en dan naar de prachtige ogen van Jelle . Ze zijn alle 2 zo verschillend . Ik draaide me om naar Scorpius en ging op zijn bed zitten . ‘Nou wat heb je nou weer gedaan … ‘zei ik boos ‘Nou ik ben van mijn bezemsteel gevallen … ‘ zei hij trots . ‘Nou welke toets had je ?’ vroeg ik … ‘ Transformatie samen met Ravenclaw … Welke leerkracht geeft op de 2de dag al een f*cking toets ‘ zei hij . ‘Professor Wemel  ‘ zei ik . ‘Ik ga maar eens via een brief aan papa en mama uitleggen hoe het komt dat jij op de tweede schooldag al bij Madame Pleister bent …’ zei ik . Ik liep weg maar Albus hield me tegen ‘Ally , kom eens …’ zei hij . Ik liep naar zijn bed toe . ‘Wat is er ?’ vroeg ik lief ‘Nou ik heb alles gehoord wat je tegen Jelle zei en ik wou gewoon zeggen dat ik volledig achter je besluit sta … ‘ zei hij ‘Ik ook …’ riep Jelle nog vlug en Albus en Jelle wisselde een blik aan elkaar uit . Een vuile blik . Het zei : Nou-ik-win-deze-strijd-op-mijn-1-been … Ik zuchtte en liep weg uit de ziekenboeg . Ik ging naar de leerlingen kamer . ‘En hoe ging het ?’ vroeg Roos … ‘Nou , hoe bedoel je …’ vroeg ik stil ‘Ik weet wel dat je Jelle en Albus allebij luik vind en dat het gevecht over jou ging …’ zei ze alsof het allemaal een spel was dat ze moest raden … ‘Nou uhm …. Dus toen ik van tafel ging achtervolgde Albus mij . In deze kamer kuste hij me en blijkbaar was Jelle erbij … Nu ben ik naar mijn broer geweest , maar ik heb mij eerst excuseerde tegen Jelle en hij zei dat ik toch moest kiezen – en we zijn nog maar 12 en dit gebeurt al !- tussen hun 2 . Ik heb gezegt dat ik tijd nodig heb en die geven ze mij ook ‘ zei ik  ‘Voor wie kies je …’ vroeg ze ‘Geen idee maar Em is op Albus …’ zei ik triest . ‘Nu niet meer ze heeft haar 3 uur relatie met Albus uitgemaakt omdat ze samen met Jelle was vertrokken naar de leraren kamer … ‘ zei Roos ‘Wat ?! Is ze boos op me ?’ vroeg ik … ‘Ja en nee , ze vind het spijtig … Nou wat ga jij nou doen ‘ vroeg ze ‘Ik ga ze tot ik mijn besluit heb ontwijken …’ antwoorde ik .’ Zeker ?’ zei ze triest’ Zeker … Waarom zo triest …’ vroeg ik nog ‘Nou Albus is wel mijn neef en gaat altijd vragen aan me : En ? En ? Heeft ze al besloten ?!’ zei ze waardoor ik moest grinniken ‘Nou , ik ga zo snel mogelijk besluiten …’ zei ik . Ik hoop het …

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 17, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

The SecretWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu