Aurora heeft na 4 belangrijke gebeurtenissen (die op dit moment nog een mysterie zijn, maar ze zullen onthult worden) besloten dat ze gaat leven volgens de "plague rule". Dit houdt het volgende in:
- Iedereen is onschuldig tot het te bewijzen is dat deze persoon schuldig is aan elk soort misdaad dan ook. Mens of Ghoul, maakt niet uit. Iedere schuldige ondergaat de dood. -
Dit is een regel voor iedereen in Tokyo, maar vooral voor haar ghoulkant, die door een trauma veroorzaakt door de Gourmet, nogal gevaarlijk en onvoorspelbaar uit de bocht kan komen. Een hoop mensen zijn (misschien wel) terecht bang voor Plague zoals ze zichzelf noemt. Zelfs de maskermaker Uta weet niet wie ze echt is. Aurora heeft namelijk zelf haar eigen masker gemaakt.
Het masker is een plaagdoktormasker en de snavel van het masker is gevuld met spul dat de neus van ghouls van de wijs brengt zodat niemand zal weten dat ze een halfghoul is. De kijkglazen van het masker zijn zo gemaakt dat ze vanuit het masker alles zien, maar vanuit buiten zien zie je niks van binnenin het masker.
Er onstaan gevoelens voor een ghoul, die overigens niet heel blij is met zijn bijnaam, met voor Aurora de bijnaam "Nijntje".
Nog even wat belangrijke dingentjes:
- Aurora komt uit Hokkaido en zij heeft een mutatie in haar enige ghouloog dat inhoudt dat haar oog geen rode iris heeft maar een zilveren.
- Haar vader is Tatara. In dit verhaal komt Tatara uit Hokkaido.
- Plague is een zwervende ghoul. Ze verschijnt in heel Tokyo.
- Door haar witte haar en ijsblauwe ogen samen met haar talent van kunstschaatsen lijkt ze qua alledrie de dingen enorm op haar moeder. Hier zal Tatara geconfronteerd mee worden, maar Aurora heeft alle herrineringen van het uiterlijk van haar vader verdrongen en foto's verbrand. Ze weet dus niet meer hoe haar vader eruit ziet.
- De 13e ward is in dit boek even berucht in de nacht als de 11e. De bende die hier zit heet "Sakura".Verder zal ik niks verklappen.
(Dit boek is van tokyo ghoul anime seizoen 1 en 2. Ik ben op dit moment de manga aan het lezen dus ik zal later meer dingen toevoegen die ik dan lees.
Het heeft lang geduurd voordat ik tokyo ghoul: re vond. Er zijn veel manga-read-apps die hem niet hebben.)
JE LEEST
Murders and coffee
FanfictionTokyo ghoul fanfic ~ Aurora is een halfghoul en zwerft als Plague door Tokyo. Ze is de baas van de 13e ward. Door omstandigheden is ze gespleten; De ghoul en de mens zijn apart van elkaar een eigen persoon. Ze zijn het er wel over eens dat ze een b...