Proloog
300 jaar geleden was het leven op aarde nog normaal, het leven ging zijn gangetje. Mensen gingen 's ochtends naar hun werk, kinderen gingen naar school en 's avonds at iedereen met zijn gezin gezellig thuis. In het weekend was er tijd om uit te rusten of om leuke dingen te doen samen, wandelen in de natuur, een weekendje weg, plezier maken in een pretpark. Iedereen voelde zich veilig en was gelukkig, tot een paar astronomen uit de V.S. iets ontdekten. Op hun telescoop zagen ze een meteoriet in een langzaam tempo op de aarde afkomen. Ze probeerde er alles aan te doen om de meteoriet te stoppen. Ze stuurden verschillende soort raketten op de meteoriet af, maar geen van de raketten kon de meteoriet stoppen, sterker nog de raketten explodeerden zodra ze tegen de meteoriet aankwamen. Ze probeerden met elektrische schokken de meteoriet te laten barsten, maar ook die schokken konden de meteoriet met geen mogelijkheid tegenhouden. De astronomen gaven het op, ze konden niks doen. Over 100 jaar zou de meteoriet de aarde compleet verwoesten, er zou niks meer van de aarde of het leven op de aarde over zijn. De planeet zou als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Er was één man, Tom Stevenson en hij bedacht een plan om de mensheid te redden. Niet iedereen helaas, maar een klein deel. Ze zouden een ruimtestation maken, groot genoeg zodat er 5 miljoen mensen zouden kunnen leven. Om een nieuwe planeet zoals de aarde te vinden waar ze konden leven en een nieuw bestaan konden opbouwen, om de mensheid te redden.
Zo gezegd zo gedaan. De bouw van het ruimtestation duurde 60 jaar en het duurde nog eens 10 jaar om het ruimtestation de ruimte in te krijgen. Toen dat allemaal gelukt was, werd er een selectie gehouden. Alle mensen werden getest op hun gezondheid, alleen de gezondste mensen kwamen in aanmerking voor het ruimtestation.
De 5 miljoen mensen die de eer kregen om in het ruimtestation te wonen, werden met een ruimteschip naar het ruimtestation gebracht. Daar moesten ze opnieuw beginnen en op zoek gaan naar een nieuwe planeet zoals de aarde om de mensheid te redden.
JE LEEST
A New Beginning
Science FictionHet is 2219, 200 jaar gelden is er een meteoriet ingeslagen op de aarde. De mensen waren erop voorbereid en om de mensheid te redden hebben ze een grote selectie gehouden. De 5 miljoen gezondste mensen zijn met een ruimteschip naar de ruimte gestuur...