Avengers

26 4 1
                                    

Avengers-  amerykański fantastycznonaukowy film akcji na podstawie serii komiksów o grupie superbohaterów o tej samej nazwie wydawnictwa Marvel Comics. Za reżyserię i za scenariusz odpowiada Joss Whedon, a za produkcję Kevina Feige. W głównych rolach występują: Robert Downey Jr., Chris Evans, Mark Ruffalo, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Tom Hiddleston, Clark Gregg, Cobie Smulders, Stellan Skarsgård i Samuel L. Jackson.

Gatunek-fantastyka naukowa
akcja
science fantasy

Rok produkcji- 2012

Streszczenie

Loki spotyka się z Innym, władcą pozaziemskiej rasy Chitauri. W zamian za Tesseract, Inny obiecuje Lokiemu armię, którą może podbić Ziemię. Nick Fury  dyrektor T.A.R.C.Z.Y razem z agentką Marią Hill przybywają do ośrodka badawczego w trakcie ewakuacji, w którym doktor Erik Selvig prowadzi badania nad  Tesseractem. Agent Phil Culson informuje, że obiekt promieniuje. Tesseract nagle się uaktywnia i otwiera portal, dzięki któremu Loki pojawia się na Ziemi. Loki zabiera Tesseract i wykorzystując swoje berło zniewala Selviga oraz kilku agentów, w tym Clinta Bartona, aby pomogli mu się wydostać.

W związku z atakiem Lokiego. Fury reaktywuje „Inicjatywę Avengers”. Natasha Romanoff zostaje wysłana do Kalkuty aby zwerbować doktora Bruce'a  do odnalezienia Tesseractu na podstawie emitowanych przez niego promieni gamma. Coulson odwiedza Tony'ego Starka  i prosi go o zapoznanie się z badaniami Selviga. Natomiast Fury zleca Steve'owi Rogersowi misję odzyskania Tesseractu.

W Stuttgarcie Barton kradnie iryd potrzebny do ustabilizowania Tesseractu. W Tym czasie Loki odwraca uwagę, co doprowadza do konfrontacji z Rogersem, Starkiem i Romanoff i kończy się aresztowaniem Lokiego. Kiedy Loki jest eskortowany do bazy T.A.R.C.Z.Y. pojawia się jego przybrany brat Thor i chce go przekonać do porzucenia swojego planu i do powrotu do Asgardu. Po konfrontacji z Rogersem i Starkiem, Thor zgadza się na oddanie brata T.A.R.C.Z.Y. i razem z nimi udaje się na lotniskowiec organizacji. Tam Loki zostaje uwięziony, a Stark i Banner próbują zlokalizować Tesseract.

Dalej spojlerować nie będę. Warto obejrzeć film jest bardzo ciekawy jest dużo części Avengers a w kwietniu wyjdzie kolejna część


Budżet
220 000 000 USD

Przychody brutto
1 518 812 988 USD

Polecane przez nas filmy Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz