Orange Is The New Black

13 2 0
                                    

Orange Is the New Black – amerykański komediodramat firmy Netflix stworzony przez Jenji Kohan i wyprodukowany przez Lionsgate Television oparty na książce Dziewczyny z Danbury. Orange Is the New Black Piper Kerman. Serial miał premierę 11 lipca 2013. W dniu 17 października 2018, Netflix poinformował że siódmy sezon będzie ostatnim.
Gatunek
komediodramat
Kraj produkcji
Stany Zjednoczone
Oryginalny język
angielski, hiszpański, rosyjski, niemiecki  i odmiana pensylwańska, chiński
Twórcy
Jenji Kohan
Główne role
Taylor Schilling
Laura Prepon
Michael J. Harney
Michelle Hurst
Kate Mulgrew
Jason Biggs
Muzyka tytułowa
Regina Spektor – „You’ve Got Time”
Liczba odcinków
78
Liczba serii
6
Czas trwania odcinka
55–90 minut
Kraj oryginalnej emisji
Stany Zjednoczone
Data premiery
Stany Zjednoczone Polska 11 lipca 2013
Stacja telewizyjna
Stany Zjednoczone Polska Netflix

Fabuła

Serial opowiada historię Piper Chapman, która na 15 miesięcy zostaje zesłana do żeńskiego więzienia za posiadanie walizki pełnej pieniędzy z transakcji narkotykowych swojej byłej dziewczyny i międzynarodowej przemytniczki narkotyków Alex Vause. W serialu przedstawione są losy osadzonych z różnych klas społecznych i o różnym pochodzeniu, historie kobiet i personelu więzienia są uzupełniane o retrospekcje. Fabuła koncentruje się na pracownikach więzienia, które jest zarządzane przez Joe Caputo, dobrodusznego mężczyznę, który na swój sposób stara się kierować zasadami oraz dbać o personel i więźniarki, oraz na relacjach między kobietami osadzonymi w więzieniu.

W serialu wątki dramatyczne łączą się ze scenami komediowymi: zabawnymi dialogami i sytuacjami.


Polecane przez nas filmy Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz