LEON : mereka tengah buat apa
ALI : mereka tengah menyiapkan peluru roket yang besar,tenaganya sama macam tenaga atom
RIZWAN : nampaknya mereka nak buat percobaan dengan senjata mereka
ALI : yang lagi teruk mereka nak menghadapkan senjata tu kat menara Gamma,itu berarti.....
MOON : apa,apa!!
ALI :(menjerit)AYAAAAHHH!!!!
RIZWAN :(menutup mulut ALI)diam ALI,jangan menjerit
ALI : tapi ayah aku ada kat dalam menara Gamma ( menangis)
Rupanya,suara ALI yang keras itu membuat 2 orang yang ada di sebalik dinding itu terkejut.
Sersan BRITO :bunyi apa itu
Letnan ZAK : kelihatannya pasukan Malaysia yang kita tembak tadi
BRITO : cepat hidupkan alarm
ZAK : baik
Teeeeeeeeeeeeeeeeeeet (alarm)
LEON : alamak,kita dah dikesan
BAKAR : huhuhuhu,macam mana ni
RIZWAN : tengok ada bukit(menunjuk bukit)ejen LEON,kamu dan semua pasukan Neuro pergi menembak mereka dari situ
LEON : hm,baik,jom semua
semua pasukan Neuro : baik
Semua pasukan Neuro pun pergi kat atas bukit yang cukup tinggi dan menembak dari situ,maklumlah mereka ni penembak jitu yang handal,lebih-lebih lagi ROZA.Sebenarnya mereka akan mendapat bantuan dari semua ejen yang ada kat Cyberaya.pasukan yang di ada di atas bukit tu sebenarnya ejen LEON,ROZA,dan ALICIA,sedangkan JET menyerang dari udara sebab dia kan boleh terbang.
RIZWAN : semua pasukan,bersediaaa!!!kita kena bertahan sampai bantuan datang,15 menit lagi
ALI : tapi kita hanya 17 orang,robot-robot M.A.T.A pun dah hancur.
(17 orang itu ialah ALICIA,JET,ROZA,ALI,KHAI,BULAT,RUDY,ZAZZ,MOON,CHRIS,IMAN,MIKA,LEON,GHEETA,KARYA,BAKAR,dan RIZWAN)
BAKAR : bertenang ALI,beranikan diri
GHEETA : 15 menit je
Teeet teeet teeet teeet(gerbang terbuka dan alarm gerbang berbunyi)
Kapten ARIQ AL-IKRAM : SERAAAAANNNGGG!!!!!
RIZWAN : SERAAANNNGGG!!!!!
Pertempuran yang terbesar dalam sejarah M.A.T.A bermula.Pasukan kubu Elitkhas berjumlah 5000 orang.10 menit berlalu,pasukan M.A.T.A terdesak dengan banyaknya pasukan Elitkhas yang mesti dilawan.Salah satu pasukan Elitkhas ternampak pasukan Neuro menembak dari atas bukit.
Letnan SULTAN : apa itu ya,sepertinya ada orang di atas bukit sana,sersan dayan,lihat,ada orang di atas bukit sana
Sersan DAYAN : APAAA!!!pantas saja pasukan kita banyak yang mati,rupanya penembak jitu diatas sana ya,hhmm,akan kuurus mereka (mengambik bazoka)
Keadaan ALICIA
LEON : kita tak boleh terus macam ni,satu dari kita kene pergi bawah untuk membantu pasukan RIZWAN
ALICIA : aku akan pergi
LEON : baik,jaga-jaga ALICIA
ALICIA : ya
Keadaan SULTAN
SULTAN : cepetan Sersan,buruan,kok lama sekali sih
DAYAN : iya iya,gua udah siap
SULTAN : lihat,ada anak perempuan berlari kearah sini,dia berbaju kuning dan membawa ketapel
DAYAN : mana,oh aku lihat,akan ku tembak dia,hahaha
Rupanya ALI mendengar apa yang mereka bincang.
ALI : (siap budak perempuan tu,(menengok kat belakang)apa!!!ALICIAAAAA!!!(berlari kat ALICIA)ALICIAAAA!!!!AWAAAASSS!!!
ALICIA yang ternampak peluru bazoka mengarah kat dia,tak sempat nak elak.Dia hanya boleh berdiri dan menutup mata.Dia hanya boleh pasrah.Dan tiba-tiba dia ditolak oleh seseorang.Ketika dia bukak mata,rupanya itu ALI yang tengah memandang dirinya sambil tersenyum.
ALICIA : ALIII!!!(menjerit)
Dan.....KABOOOOOOMMMMM!!!!!!
Letupan pun tercipta,setelah letupan tersebut,pasukan bantuan M.A.T.A pun tiba,tapi na'as,pasukan bantuan M.A.T.A datang lambat sehingga banyak pasukan utama yang cidera,lebih-lebih lagi ALI.
ALICIA : (menangis)ALIII!!!sssstttt sssttt ALI,ja-nganlah ti-tinggalkan aku sssttt sssttt ALIII!!!(memeluk ALI yang tak sedarkan diri dan bermandikan darah)
_______________________
BERSAMBUNG
Ha,macam mana,best tak cerita ni,sedih kan,Alicia yang dulu membenci ALI,sekarang tetiba je risau akan kondisi ALI.Bagaimana kondisi ALI,dan apakah yang akan terjadi🤔🤔,nantikan kelanjutannya😃😃.Bye.
YOU ARE READING
EJEN ALI X ALICIA {Pilih Cinta💖 / Perang🔫}
RandomCerita ni bermula ketika ALI dan ALICIA pergi menjalankan misi di kubu pemberontak yang berasal dari INDONESIA yang kabur dari penjara dan masuk ke MALAYSIA. Sampai suatu kemalangan menimpa ALI semasa menjalankan misi yang membuat ALI menghilang sel...