Bab 1💛

2 0 0
                                    

Pada hari pertama sekolah sesi baru tahun itu sudah digemparkan dengan satu berita yang membuatkan Prince tertanya-tanya.

"Serious lah weyhh Queenz dah balik sini. Gila ah makim cantik mereka sekarang ni siott.Hot gituu. S line"

"OMG habis la kita lepas ni mesti tiada siapa nak pandang lepas Queenz sekolah tu datang balik"

"Habis la kita.Mati la weyhh."

Bagaikan histeria satu sekolah apabila mengetahui berita keberadaan Queenz sudah pulang.

Rayyan menapak ke bilik mesyuarat.Hari ini bakal diadakan perlantikan ketua pengawas yang baru dan untuk mengisi kekosongan jawatan dalam organisasi itu.

"Ok semua dah ada" ujar Guru Disiplin,Cikgu Zariq.

"Dah" jawab mereka serentak.

"Ok seperti yang kamu tahu,kami cikgu-cikgu sudah melantik ketua dan juga penolong untuk tahun ini" ujar Cikgu Zariq.

Pengawas yang lain semua sudah berbisik.Rayyan memandang Rayfal.

"Of course abang hot kita" ujar Raziq perlahan.Hanya didengari Prince sahaja.

"Malas la aku.Buang masa je.Penat" balas Rayfal.

"Segala tindakan atau hukuman di sekolah ini akan diuruskan 100% oleh Ketua pengawas kita Tengku Rayden Rayfal dibantu dengan Ajkt iaitu Prince sahaja.

Terkejut mereka bertiga yang duduk di barisan belakang sekali.Dengan hati yang berat mereka terus berdiri di hadapan.
"Next untuk penolong ketua pengawas.Sebenarnya ada beberapa cadangan tetapi buat masa sekarang kami melantik Maira untuk membantu Rayfal.So no objection.Dismiss." kata Cikgu Zariq.

Prince membuat muka tidak percaya.Bayangkan budak paling diva dekat sekolah jadi penolong ketua pengawas.

"Kenapa perlu minah tu pulak" soal Raykarl.

"Kenapa Raykarl you tak suka i ke jadi penolong Rayfal.Lagipun kami ni serasi bersama.Kan Rayfal?" Maira memulakan perangai gediknya.

"Erkkk-bro jom ah.Masuk kelas" ajak Rayyan.Naik bernanah matanya melihat Maira ulat beluncas itu.

Prince terus melangkah keluar dari bilik mesyuarat.

5 Rosemary 1

"Weyhhh, cg mesyuarat so buat kerja sendiri" kata Rafiq yang baru pulang dari pejabat am.

"Weyhh ada benda nak cerita" kata Rafiq

Rayfal dan Rayyan memusingkan kerusi mereka ke belakang.

"Apa?" soal Rayyan.

"Aku nampak ada kereta lain yang park dekat parking student tadi.Aku usha lah no plat dia.Fuhh bukan calang-calang pakai no plat macam korang.Ada 3 buah.Balik nanti kalau ada usha lah." kata Rafiq bersungguh-sungguh.

"Wait pagi tadi masa aku datang sekolah aku dengar pasal Queenz. Natang apa tu?" kata Rafiq.

Raykarl yang minum airnya tersedak.Rayyan menepuk belakang adiknya.

"Kau kenapa la karl?Tersedak la pulak" kata Rafiq.

"Tak ada apa-apa"jawab Raykarl.

"Queenz hrmmmm entah sebelum aku pindah sini,budak-budak sekolah lama kita tu selalu gosip pasal Queenz.Entahlah.Aku tak kenal"kata Rayfal.

Rayfal,Rayyan dan Raykarl memandang Rafiq.

"Eh fiq kau kan sekolah kat sini dari form 1 takkan tak kenal?"soal Rayyan.

"Erkk-bukan apa.Dulu aku mana ambil tahu pasal group-group hot dekat sekolah ni.Lagipun dulu aku kelas Lavender tak pernah jejak kaki ke kelas Rosemary ni.Aku rasa Queenz tu budak-budak Rosemary"cerita Rafiq.

Rayfal memandang Raziq yang berada di sebelahnya,khusyuk membaca komiknya.

Rafiq memandang Rayfal.

"Apa?"tanya Rafiq lalu menutup komiknya.

"Sini la kita orang nak tanya"kata Rafiq.Raziq menarik kerusi mendekati Prince dan Rafiq.

"Hah apa.Pelik-pelik lah korang nie.Selalu tak macam ni pun.Tegas muka ketat"kata Rafiq.

"Eh-eh kau aku siku kepala kau nanti"acah Rayyan ingin menyikunya.

"Lek-lek bro"kata Rafiq.

"Kita orang nak kau cerita pasal Queenz"kata Rayfal.

"Hah QUEENZ"

My Prince💛Where stories live. Discover now