- Alo ! Buna ziua. Manuela Popa, cu comanda de tort cu 2 etaje. Ati putea ajunge mai tarziu, nu mai este valabila ora pe care v-am dat-o acum 4 zile. Daca doriti sa veniti la ora 15:00. Da ? Multumesc. La revedere.
Dupa ce inchide telefonul, mama ofteaza prelung. Stiu ca i-a fost greu cu toate pregatirile pentru petrecerea mea, dar totodata stiu ca ii face mare placere, vrea sa ma vada fericita, si eu la randul meu sunt fericita cand o vad atat de implicata in toate astea.
Sunt norocoasa ca o am pe mama. Nu suntem familie completa, mama mi-a spus c atat a murit cand eu aveam 2 ani. De atunci suntem doar noi doua. Dar mamei nu ii e greu, niciodta nu s-a plans in legatura cu asta, sau cel putin daca i-a fost greu nu a aratat sub nicio forma acest lucru.
La aproape 18 ani sunt o fire copilaroasa si care tine foarte mult la amintiri, o dovedeste si felul in care ma indrept spre sertarul in care se afla lista mea de dorinte. Imi aduc aminte cand am facut lista de dorinte. Era aniversarea mea de 12 ani, mama a lucrat pana tarziu si mi-a spus ca ii pare rau ca a lipsit toata ziua. Uitase cu totul de ziua mea, cu o zi inaintea aniversarii mele ne intorseseram dintr-o vacanta la munte. Mi-a repetat intruna ca se va revansa si ca "mergem maine la cumparaturi" sa imi aleg ce vreau eu. Insa, ma gandisem mai bine si in clipa urmatoare, imi venise o idee strasnica. I-am spus mamei ca pentru aniversarea de 12 ani nu imi doresc nimic, tot ce imi doresc este sa am lase sa fac o lista de dorinte pe care sa mi le indeplineasca cand voi implini 18 ani. Nimic mai simplu. In fiecare an scriam 3 dorinte astfel incat sa ma incadrez in calcule.
Acum ma apropii cu nostalgie si sensibilitate de coala alba cartonata cu scris labartat si care imi trezeste amintiri.
Erau dorinte din ce in ce mai banale, amuzante, simpatice dar si utile unele dintre ele.
O desfac si citesc in gand:
Lista mea de dorinte pentru cand voi implini 18 ani
scrisa de: Ana Popa
12 ani
1. Imi doresc ca mama sa fie alaturi de mine pentru totdeauna.
2. Mi-as dori ca bunica sa nu ma mai stranga de obraji atunci cand vine pe la noi, fiindca e chiar dureros.
3. Vreau o masina a timpului, pentru a putea calatori in timp.
13 ani
4. Prietena mea Emilia, nu mai vorbeste cu mine deoarece i-am rupt creionul din greseala; asa ca imi doresc sa ii treaca supararea.
5. Mi-as dori sa nu mai existe teme. Pe mine mama ma pune mereu sa imi fac temele. Si totusi, hartia este facuta din copaci, iar noi, oamenii taiem copacii pentru a face hartie. Deci, temel sunt un pericol pana la urma.
6. Vreau sa inventez un elixir al tineretii.
14 ani
7. Pana la urma m-am hotarat si vreau si o masina, a mamei se strica cam des si e foarte neplacut sa mergi prin oras cand e trafic mare.
8. Imi doresc ca la 18 ani sa am cea mai reusita petrecere.
9. Vreau sa am si eu un animal de companie. Ma gandesc sa ii spun mamei maine, sa imi cumpere un caine. De-abia astept !
15 ani
10. Am inceput sa ma gandesc mai bine la viitorul meu in ultimul timp. Imi doresc ca peste cativa ani sa urmez o facultate.
11. As vrea ca noul meu coleg, Radu, sa ma placa, e foarte dragut.
12. Suna copilaresc, dar in clipa asta as vrea sa am la dispozitie toate dulciurile din lume. Dulciurile sunt remediul meu atunci cand sunt trista.
16 ani
13. Vreau un telefon nou, nu pentru ca cel de acum ar avea vreo defectiune dar toti din scoala isi schimba telefoanele foarte des si eu il am pe al meu de 3 ani.
14. In momentele umilitoare, imi doresc sa dispar temporar pana cand lumea va uita momentele mele stanjenitoare.
15. Imi doresc ca vecina de langa noi sa se mute mai repede, a zis ca pleaca peste 3 zile si de atunci a trecut o saptaman. M-am saturat sa ii spuna mamei numai minciuni despre mine.
17 ani
16. Mai este doar un an pana aceasta toate dorintele din aceasta lista se vor indeplini. Sunt atat de nerabdatoare. Imi doresc ca timpul sa treaca mai repede.
17. Vreau sa fac ceva inedit si nemiavazut pana la ziua mea. Mai sunt 10 luni si ard de nerabdare. De-abia astept sa simt reactia respectiva. Cum e oare sa ai 18 ani ? nU stiu. Dar peste 10 luni voi fi pe cale sa aflu.
18. Ultima dorinta din lista este ca imi doresc ca toate aceste dorinte sa se indeplineasca. Cea mai importanta dintre toate. Musai sa se implineasca.
CITEȘTI
Omul care mi-a schimbat viata.
General FictionAna implineste 18 ani, si drept cadou aceasta intocmeste o lista de dorinte la varsta de 12 ani. Stie ca toate dorintele de pe lista ei se vor indeplini fiindca mama ei i-a promis asta; dar cand afla o veste teribila cu o zi inainte, viata ei se va...