sememangnya sukar untuk lepaskan seseorang tu pergi sekelip mata saja. sebab kau dah takda sesiapa untuk di tangisi. air mata sekilas boleh menjadi kering.
sebab kau terlalu penat untuk menangisi kehilangan dia dari hidup kau. tambahan lagi, kau dah takda sesiapa dalam hidup kau, mahupun keluarga. ahli keluarga terakhir aku, baru saja tinggalkan aku pergi. macam tu saja.
aku dah tak boleh perah mata aku untuk menangis. cukuplah dengan segala derita aku tangisi kematian kau, miri.
"jadi, esok kau akan kembali berkerja?" soal yuta di sebelahku, memeluk erat dirinya. aku tunduk ke bawah, memerhatikan kasut hitam ku tanpa berfikir apa-apa.
esok hari jadual padat. dan aku seharusnya perlu kembali berkerja.
"semestinya. aku tak boleh hilang macam tu je. semua orang akan risau kalau aku tak hadir fansign esok." aku lekas mengangkat kepala, mengukir senyuman di wajah sayu ku.
aku cuma taknak semua orang terlalu ambil berat tentang aku. it will feels a lot more better when you're alone.
"semua orang akan lagi risau nampak kau dengan senyuman menyedihkan ni di fansign esok." yuta menepuk belakang ku, bertindak untuk menenangkan aku.
"aku tak apa-apa pun."
"baru hari ni selesai majlis pengebumian miri, kau dah kembali bekerja esok? ambil cuti dan berehat." yuta langkas bangun, meninggalkan aku di ruang itu bersendirian.
masa bersendirian lah masa yang terbaik untuk kau tenangkan hati kau dari segala derita yang kau lalui selama ni. suasana sunyi, gelap dan hanya aku di ruang itu.
miri merupakan seseorang yang aku perlu sayangi, cintai dan hargai lebih dari apa-apa yang aku miliki di dunia ni. she was like everything. she gave me happiness, sadness, anger and everything. she completed me.
tapi selepas dia pergi? dia bawa segala kebahagiaan, kesedihan dan kemarahan dalam diri aku pergi. and right now i have nothing. aku dah takda feels towards anything i look.
because she took it with her.
aku berniat untuk mengisikan ruang itu dengan tangisan dan esakan.
tak.
aku tak boleh.
tangisan ni akan tinggalkan bengkak pada mata dan aku tak boleh biarkan peminat nampak aku dengan mata ni esok.
♡
akhirnya selesai fansign yang berlangsung selama 2 jam tu. perjumpaan dengan peminat seharusnya menggembirakan tapi bukan bagi aku hari ni.
palsukan gelak tawa, senyuman dan kata-kata positif bukan mudah tau. aku tak tahu kenapa dengan diri aku ni, still manage to put on those fake smiles and stuff.
YOU ARE READING
[ONGOING] metanoia » taeyong
Romance| a journey to change one's life, heart, self or way of life |