"Cik muda bangun..Dah sampai rumah.."~Ji Hyuk
Liu Er membuka sedikit matanya lalu di jelingnya Ji Hyuk sekilas..Liu Er menggeliat sehingga tangannya terkena muka Ji Hyuk..
"Ahh cik muda?!"~Ji Hyuk
Liu Er ketawa kecil..
"Opps sorry,sengaja hehehehe.."~Liu Er
Ji Hyuk pun mengusap lehernya sambil tersengih..
S
K
I
PPada malam itu,Liu Er stay di dalam biliknya dan dia belum keluar makan..
Makcik Boa sudah cuba memujuknya untuk makan namun Liu Er tetap berdegil untuk tidak makan..
Maid-maid yang lain juga sudah mencuba untuk memujuk Liu Er makan dan masih tidak berkesan..
Liu Er juga mengunci biliknya supaya tiada sesiapa boleh masuk..Dan semua orang sudah tidur sekarang..
Liu Er sekarang sedang berusaha berfikir dan mencari siapa yang memberi message kepadanya sebentar tadi..
0XXXXXXXXXX;
Jumpa aku dekat belakang rumah sekitar jam 10..Pastikan tiada sesiapa bersama kau..Liu Er mengetuk-ngetuk screen telefonnya menggunakkan jari..Nasib baik tak pecah..
"Nuguya?Kenapa dia nak jumpa aku sorang jer?Prank ker ni?Ahh prank jer ni.."~Liu Er
Liu Er beranggapan itu adalah satu prank semata-mata..
Dia hanya mengendahkan message tersebut lalu berdiri menuju ke atas katilnya yang bersaiz queen itu..
Dan tiba-tiba telefon Liu Er berbunyi lagi..
"Siapa pula kali ni?"~Liu Er
Liu Er mencapai telefonnya dan yang messagenya adalah nombor yang sama tadi..
"Again?"~Liu Er
Liu Er membuka message tersebut..
0XXXXXXXXXXX;
Dah pukul 10..Keluar sekarang..Aku dah ada kat belakang rumah ni..Liu Er terkedu..Jantungnya berdegup laju dan cara dia message Liu Er mengingatkan dia pada seseorang yang dia kenal..
"It's can't be.."~Liu Er
Liu Er berjalan kearah tingkapnya lalu mengintai ke luar..Memang betul ada sesosok badan manusia memakai hoodie hitam sedang bermundar mandir dekat situ..
Liu Er mengecilkan mata untuk melihat orang itu dengan lebih jelas..
Biasan cahaya tidak mencukupi untuk membantu Liu Er melihatnya dengan jelas kerana orang itu memakai semua hitam..
Orang tu pun mengekuarkan telefonnya dari pocket baju hoodienya lalu mendail nombor Liu Er..
Liu Er melihat kearah telefonnya..Dengan teragak-agak dia menyambut panggilan tersebut..
"Siapa kau?Kenapa kau nak jumpa aku tengah malam macamni?"~Liu Er
Tanpa gentar,Liu Er memulakan perbualan..
"Aku suruh kau keluarkan..Lepas kau ada depan aku,baru kau tahu..Cepat,aku takde banyak masa.."~??
"Kau-"~Liu Er
Belum sempat Liu Er habiskan kata-katanya orang itu sudah menutup telefonnya dan orang itu bersuara lekaki dan sudah semestinya lelaki hahahahaha..
Suara itu sangat familiar bagi Liu Er..Dia yakin untuk berjumpa dengan lelaki itu sebab ketakutan dalam dirinya tiada..
Dengan lantas dia mengambil jacketnya di dalam almari lalu dipakainya..Di luar sangat sejuk ketika malam..
Liu Er berjalan kearah lelaki itu dengan wajah yang serius..Liu Er berdiri betul-betul dihadapan lelaki itu..
"Now..Show your face.."~Liu Er
Lelaki itu tersenyum sinis lalu dia mengeluarkan kedua tangannya dari pocket seluar dan cuba untuk menumbuk Liu Er..
Liu Er terkejut lalu dia mengelak..Hampir sahaja dia terkena tumbukan padu dari lelaki itu..
"Hey?!Kau cakap-"~Liu Er
Lelaki itu cuba untuk menumbuk Liu Er lagi dan Liu Er menangkap penumbuk lelaki itu dengan cepat..
Liu Er menarik tangan lelaki itu kearahnya dan mencuba untuk mengalihkan hoodie itu dari kepalanya namun lelaki itu menepis tangan Liu Er dengan tangkas..
Liu Er pula semakin mengenali lelaki itu dari segi cara berlawannya..
"Kau nak apa sebenarnya?"~Liu Er
Liu Er meneliti setiap pergerakan lelaki itu dan Liu Er mengetahui kelemahan lelaki itu dengan hanya sekali pandang..
Liu Er menendang kaki lelaki itu dan Liu Er mengunci pergerakan lelaki itu dari belakang..
"Yah³ stop³..Okay² aku menyerah.."~??
Liu Er semakin menguatkan kuncian itu..
"Yah Xiu Liu Er?!Lepaslah..Sakit bodoh.."~??
Liu Er terkesima..
"Ma..Macamana kau tahu nama aku?Siapa kau?"~Liu Er
"Lepaskan aku dulu baru aku tunjuk siapa aku.."~??
"Tak..Tak akan lagi..Kau penipu!!"~Liu Er
"Araseo..Aku sumpah tak tipu.."~??
"Baiklah..Kalau kau tipu,aku patah-patahkan tulang kau.."~Liu Er
Liu Er menolak kasar lelaki itu..Lelaki itu menarik nafas lalu menghembus..Liu Er menjongketkan keningnya..
Lelaki itu membuka hoodienya daripada tersarung dikepalanya..
Lalu lelaki itu tersenyum dan kelihatan wajah Liu Er sangat terkejut..
"Lu..Luhan?!"~Liu Er
T
B
CTHANKS FOR SUPPORTING!!❤
YOU ARE READING
RESET[J.J.K][Hiatus Sometimes & Slow Update]
Fanfiction_❤TITLE:RESET[J.J.K]❤_ MAIN CHARACTER: •Xiu Liu Er as Liu Er(READER) •Jeon Jungkook as Jungkook •Kang Daniel as Daniel •Kim Hyuna as Hyuna •Dao Yi Fang as Yi Fang MINOR CHARACTER: •Nam Ji Hyuk as Ji Hyuk(Driver Liu Er) •Xiu Luhan as Luhan •Jeon Jay...