Trafik kazasında sol kolunu kaybeden bir çocuğun hedefi iyi bir judocu olmaktır . Fakat sol kolunu kaybettiği için umudunu yitirmiştir . Babası belki bi umut olabilir diye düşünmüş ve Japonya'nın ünlü judo hocasıyla danışmış . Hocası çocuğu görmek istediğini söylemiş . Çocuk ertesi gün gitmiş ve hocası çocuğa bir teknik göstermiş . Çocuk sürekli o tekniğe çalışıyormuş . 1 ay 5 ay 9 ay derken çocuk hocasının yanına gidip " hocam bu tekniğe yeterince çalıştım, artık başka teknik gösterseniz ?" demiş . Hocası " daha çok çalış " demiş . Çocuk 2 yıl 4 yıl 5 yıl derken hocası gelmiş ve "hazırlan seni önemli bir maça yazdırdım" demiş . Çocuk şaşkınlıkla maç zamanını bekliyor ve rezil olmaktan korkuyormuş . Öyle böyle maç zamanı gelmiş ve çocuk " hocam bana sadece bir teknik öğrettiniz ne yapacağım? " demis ve hocası " çık o mindere ve öğrendiğini yap!" demiş . Çocuk hocaya saygısından bişey diyememiş . Çıkmış maçına, ilk maç, 3. Maç, çeyrek final, yarı final derken çocuk finale çıkmış . Ve rakibi son 10 yıldır yenilmeyen şampiyonmuş . Çocuk hocasının yanına koşup " hocam rakibim son 10 yılın şampiyonu onu nasıl yenecegim ? Izin verin maçtan çekileyim, rezil olmak istemiyorum ." demiş ve hocası maça çıkacağını söylemiş . Çocuk çıkmış maça ve rakibini bir hamlede yere sererek şampiyon olmuş . Hemen hocasının yanına gidip, "hocam ama nasıl oldu? Sadece bir teknik biliyorum ve sol kolum yok nasıl birinci oldum ?" demiş . Hocası " bak çocuğum o tekniğe o kadar çok çalıştın ki yeryüzünde senden daha iyi yapan yok, ve o tekniğin tek bir kaçış yolu var . Rakibin sol kolundan tutulması gerekir ."