🐦12 + D-day

84 6 0
                                    

"apa ni belum apa apa lagi dah menangis" Abang Daniel menegurku.
"hehehe" tawa kecil ku sambil mengesat air mata.

Ini mungkin merupakan gelak tawa dan air mata terakhir aku sebagai Kang Min Soo sebelum ia bertukar menjadi Kwon Min Soo.

"dh jom" ajak ayah. Kami bergerak ke dewan majlis.

~

"abang kenapa cm ramai org jer?" aku menyoal abang. Yela kata private awat ramai org.
"dh diorg dijemput" balas abg.
"kata private? Awat ramai nau" aku mula sangsi.

"dah dah sembang tu, Minsoo meh cepat" ayah memanggil ku untuk berdiri di sampingnya.

"di persilakan penganting perempuan untuk masuk ke dalam dewan perkahwinan" ucap juru acara majlis. Sejurus dengan itu pintu dewan terbuka dan tetamu tetamu yang hadir berdiri mengalu alu kan kedatangn ku.

Aku berjalan di atas platform yang menuju ke hadapan paderi sambil dipimpin ayah. Wajah KwonSoonYoung jelas aq nampak di balik kain menutupi wajah ku.

Ayah melepaskan tangan ku dan turun dr platform dan meninggalkan aku berpegangan tangan dengn KwonSoonYoung sunbenim.

"KwonSoonYoung" paderi itu memanggil nama nya.
"ye sy"
"sudikah awak menemani, menjalani kehidupan bersama dan menjadi suami yang tercinta kepada Kang MinSoo?" upacara bermula.
"saya sudi" jawab Soonyoung

"Kang Minsoo sudikah awak menemani, menjalani kehidupan bersama dan menjadi isteri yang tercinta buat KwonSoonYoung?" soala itu diajukan kepada aku pula.. Tanpa menunggu lama aku menjawab
"ye saya sudi"

"Kwon Soonyoung sarungkan Cincin ini sebagai tanda perkahwinan kamu di jari manis Kang Minsoo" arah paderi. Soonyoung mengambil sebentuk cincin di atas dulang yang di hulurkan oleh sister dan disarungkan ke jari manis ku.
Dan aku berbuat perkara yang sama tetapi di jari telunjuknya.

"kamu berdua dipersilakan cium" ucap paderi tersebut.
Ha hat ni aku malu.
"Kiss kiss kiss kiss!" sorakkan dari tetamu yang hadir menaikkan lagi rona merah diwajah ku.

Soonyoung menarik daguku ke atas lalu bibir ku dikucup lama.
"WOOOOOOOOOOOHOOOO" sorak tetamu yang hadir.
Aku memegang bibir ku terkejut bersama muka yang merona merah.

"u r mine now" bising KwonSoonyoung Aka Suami aku ke telinga ku.

||

Licalice
24/4/2019
🌻

[C] Takpe Ke? ; KSYWhere stories live. Discover now