Kapitel 3

1.3K 4 0
                                    

Sen känner jag vågen komma. Jag kastar mig upp i sittställning, och hinner luta mig över sängkanten, innan jag kräks. Inte fören nu känner jag smärtan från den snabba rörelsen. Jag lägger mig sakta ner och märker att jag inte är hemma.

Rummet är kritvitt, eller ja, bortsett från ett par svagt gröna gardiner.

Jag förstår att jag ligger på ett sjukhus när jag ser alla sladdar och knappar på väggen ovanför sängen. Det står också en typ datamoj och en påse med en gul färg med några slangar som går in i mig. Vänta va?! Varför har jag sladdar i mig?!

Någon måste ha satt in dom. Jag måste be en doktor att hjälpa mig få ut dom.

Jag försöker ta upp den fria armen till den röda knappen(den som man klickar på om man vill ha hjälp) men jag kan inte röra min arm. Jag tar i så mycket för att få upp handen till knappen att det svartnar för mina ögon. Jag slutar direkt men det är försent. Nu dör jag tänker jag innan allt återigen slocknar.

-

Jag vaknar av att sängen krockar i något.

''Aaj'' stönar jag fram.

''Förlåt mig, försök att ligga still och slappna av'' sa en röst bakom mig.

''Vart ska vi?'' Undrar jag förvirrat.

''Tillbaka till ditt rum'' svarar en röst strax bakom mig.

''Men var har vi varit?'' Undrar jag ännu mer förvirrad.

''Du har blivit undersökt en gång till, sluta fråga nu och försök att slappna av'' säger sjuksköterskan.

Jag blundar och somnar om.

SåldWhere stories live. Discover now