Jarang orang menyukai rumah sakit . Kebanyakan membencinya . Mungkin kerana bau ubat ? Takut mayat ? Takut di cucuk ? Entah la .
Seorang perempuan yang agak tinggi itu berjalan menuju ke katil pesakit tu .
Di dalam bilik wad , terdapat seorang lelaki yang sedang duduk di tepi katil sambil membetulkan selimut lelaki yg sedang tidur di atas katil itu sebagainya pesakit . Siapa lagi kalau bukan Aliff .
Saat khairi hendak cuba memanggil aliff tetapi pintu bilik itu tetap tidak terbukak juga . Dengan perasaan yang tidak sedap , dia mengambil kunci cadangan lalu membukaknya . Khairi terkejut bukan main saat melihat aliff terbaring di lantai biliknya dengan hidung mengalir darah . Tanpa menunggu lagi , khairi segera mengendong aliff pergi ke hospital diikuti dengan Ain .
" Saya dah bagitau tan sri . Tapi dia tak dapat balik dengan segera but she say akan cuba juga balik " ucap perempuan itu , siapa lagi kalau bukan Ain Natasya , pembantu Tan Sri Azhar .
Khairi hanya mengangguk perlahan sambil memegang erat tangan adik iparnya yang dipasang infus itu .
" Ada sesiapa2 orang dekat rumah tahu hal ni ? " Soal khairi kepada Ain . Dia hanya pelik, kenapa tiada seorang pun datang ke hospital sedangkan mereka sudah 4 jam di sini .
Ain menghela nafas " saya dah bagitau Mak Jah . Tapi dia cakap , Aniq hanya keluar tanpa beritahu kemana , Aireen pulak katanya penat dan Arief ...
BRAK !
Pintu bilik wad di buka dengan kasar . Ain dan Khairi terkejut saat melihat seseorang di pintu itu .
Arief Faliq .
Arief dibuat panik selepas Mak Jah memberitahunya aliff masuk ke hospital . Arief yg baru saja pulang dari kolejnya , terus memecut keretanya menuju ke hospital .
" Arief .. " khairi bangun dari tempat duduknya dan memanggil perlahan adik iparnya itu .
Arief perlahan mendekati adiknya yang sedang menutup mata dengan wajah yang tidak boleh di kata baik baik saja . Arief tidak sanggup melihat adik kesayangannya kesakitan begini .
" Aliff kenapa abang ? " Soal Arief sambil tidak melepaskan pandangannya melihat Aliff .
Khairi Najmi menghela nafas dengan berat , dia melihat Ain yang sedang memerhatikan mereka .
" Ain , awak boleh balik dulu . Terima kasih tolong saya " ucapnya dengan lembut .
Ain mengangguk . Mungkin ada perkara yang melibatkan keluarga untuk mereka bincangkan . Tanpa membuang masa , Ain mengambil beg tangannya lalu keluar dari wad itu .
Khairi menghampiri katil Aliff .
" Demam panas , stress , kurang rehat dan kelelahan . Rief jgn risau " ucapnya sebagai doktor walaupun bukan dia yg merawat .
" Ada sesuatu terjadi dekat rumah ke ? " Soal Arief padu .
Khairi terdiam . Kuat sungguh firasat seorang abang .
Khairi memegang bahu adiknya itu " baliklah , dah malam ni . Arief mesti tk rehat lagi , abang boleh Jaga aliff " katanya .
Arief mengeleng tapi khairi tidak suka penolakan . Akhirnya dia akur , dengan tidak rela , dia pergi meninggalkan adiknya dan abangnya tidak jugak lupa memberikan ciuman di dahi adiknya yg sedang tidur pulas itu .
Khairi duduk di sofa di bilik wad itu . Dia melihat Aliff yang masih tidur itu . Tetapi , baru sahaja pintu itu di tutup rapat oleh adiknya . Kini pintu itu dibukak kembali oleh sahabatnya , Dazrin .
YOU ARE READING
Hilang .
ActionHilangnya kasih sayang . Hilangnya kepercayaan keluarga sendiri . Hilangnya orang yang tersayang . Dan hilangnya maruah yang tercalar . Sakit , perit dan kecewa . Sebuah keluarga yang kaya , yang mewah hidup di Villa . Keluarga yang begitu bahagia...