10#Kehebatan terselah .

332 21 0
                                    

Di dalam kelas 4 amanah.

Cg kodek merupakan cg pendidikan jasmani

Cg Kodek: Ok murid 2, kita akan turun ke padang utk bersukan le takkan nak bersawah kot.

Pelajar 4 amanah: tergelak kecil .

Orang memanggil nya cg kodek bukan nya nama nya tetapi gaya jalan cg kodek yg terkedik kedik macam org baru sunat.

Nama sebenar cg kodek ialah encik kodak bin mansor .

Cg kodek ni loyar buruk orang nya tetapi bila orang atau murid nya memanggil nama cg kodek kat dia..Marah nya ibarat gunung himalaya yg memuntah kan salji bukan lava.

Cg Kodek: Kamu semua akan cari pasangan dalam 7 orang. Bentuk satu kumpulan selepas cukup 7 org.

Cg Kodek: faham ke tidak.

Semua murid: understand cg

Ali pula berpasangan dengan Air dan 4 orang budak lelaki yg nasib x membelahi mereka. 2 lagi budak pm yg minat Air iaitu Aisyah dan Saleha.

Cg kodek :Ali kau ok tak pakai topeng muka tu. Kita nak main bola tau...

Ali:ok je cg.no hal lah.

Cg kodek: ok; pasukan Ali akan lawan pasukan Gopal.

Gopal pula berpasukan dengan fang ,ying,yaya,taufan dan 2 budak pm lain..

Perlawanan pun dimulakan

Pittttttttttttt pon pon (bunyi wesel sudah berbunyi)

Cg kodek: okkkk mulakan..

Air tidak pandai bermain bola sebab dia kaki bangku hanya menghantar bole yg diberi olehnya terus kpd Ali.

Ali: Air pasing bola tu kat aku.

Air: nah

Ali mengelecek bola dan melepasi fang ,ying yaya dan 4 pelajar lain.

Fang : mmmm power juga alini.

Gopal: hey apa buat korang ni sekejap je Ali boleh lepas ,balik rumah tanam jagung lahh..

Ali menghampiri gopal dan menendang bola tu macam tendangan Faiz Subri.

Gopal : Mmmm senang je ni

Bola yang di tendang Ali berpusing dan Gopal gagal mengetahui kedudukan bola itu.

Bommmmm ...

ALI: golllllll

Gopal :oh my english ,aku ingat bola tu kiri tapi kanan ..

Pelajar lain masih x menyangka Ali ni ada bakat sukan..

Air :baik lah kau Ali ..

Ali: mana ada biasa je kau pun power juga..

Akhirnya pasukan Ali membelasah pasukan gopal 7- 2. Ali menjaringkan 5 manakala 2 budak lelaki team Ali. Manakala fang menjaring 2 gol...

Seterusnya pasukan Ali mengalahkan 2 pasukan lain dan bertemu pasukan Hali .

Hali juga pandai bersukan tapi terkejut yg Ali lagi hebat daripadanya.

Cg Kodek: Jadi inilah masa yg ditunggu tunggu pasukan Ali akam lawan pasukan hali ..

Murid menjerit nama: Hali! Hali!......Hali kafe ..salah sorry

Manakala peminat Air :menjerit Air go Air go Airrr.

Ali X all elementer boboiboyWhere stories live. Discover now