opdracht 1.2

43 7 53
                                    

Groep: SpellenMania, myvs002,Vlorile

De groep geschiedenis ook jullie hebben een eigen opdracht. Jullie staan hier voor het nationaal Historisch museum van Moskou aangezien er nog al veel is gebeurd in de geschiedenis van Rusland. Hoeveel kennis hebben huis nou eigenlijk over de geschiedenis. Dat gaan we testen!
Jullie krijgen 10 meerkeuze vragen voor gescheeld over de geschiedenis met giscorectie.

Als jullie 1, 2 of 3 vragen juist hebben van de 10 verdienen jullie 100 euro voor de pot. Bij 4, 5 of 6 juiste antwoorden kan dit 250 euro zijn. Als jullie een 7/10 of hoger kunnen behalen verdienen jullie  500 euro.

Maar jullie kunnen jullie geldbedrag ook nog verdubbelen. Als jullie juist raden hoeveel vragen exact jullie juist hadden (met de giscorrectie al in verwerkt) verdubbel je het verdiende geld.

Succes! Hier komt de quiz!

INTERNET IS NIET TOEGESTAAN ZIE IK DAT IS ER GEEN GELD!!!

quiz geschiedenis

vraag 1: Wie was de eerste leider van de Sovjet Unie? A. Stalin B. Ilja Nikolajevitsj Oeljanov C. Vladimir Iljitsj Oeljanov

Vraag 2: Hoe groot is de oppervlakte van Rusland? A. Het grootste van de wereld. B. Het op één na grootste van de wereld. C. Het derde grootste land ter wereld.

Vraag 3: Welk geloofsovertuiging hadden de meeste Russen officieel tijdens het communistisch regime waaronder Rusland leed? A. Chritendom. B. Islam. C. Atheïsme.

Vraag 4: Wanneer werd Moskou als eerste een stad genoemd? A. Tussen 0 en 500 na Christus. B. Tussen 500 en 1000 na Christus C. Tussen 1000 en 1500 Na Christus.

Vraag 5: Wie veranderde Moskou voor het laatst weer tot hoofdstad? A. Stalin. B. Lenin. C. Chroesjtsjov.

Vraag 6: Ten tijde van welke bezetter brak 'de bekende brand' uit in Moskou net wanneer de stad bezet zou worden? A. Karel De Grote. B. Napoleon. C. Hitler

vraag 7: Wat is de naam voor een priester van een Russisch-Orthodoxe kerk? A. Popo B. Pape C. Pope

Vraag 8: Hoe lang bleef de houten muur die gebouwd werd onder leiding van Dolgoroeki staan rond Moskou? A. 12 jaar B. 21 jaar. C. 29 jaar.

Vraag 9: De slag bij welke Russische stad wordt gezien als het keerpunt tijdens de tweede wereldoorlog?  A. Stalingrad B. Moskou C. Sint-Petersburg.

Vraag 10: Welk pact werd er in 1939 opgesteld tussen Duitsland en de Sovjet-Unie? A. Von Schlieffen pact. B. Molotov-Ribbentroppact C. Asmogendhedenpact.

pot:€0,-
Penningmeester:

wie is de mol seizoen 4! {doe mee!!}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu