4

12 1 2
                                    

???: Fatin!!

Aku jadi macam.. whuttt??? Aku pusing blakang and ternyata manusia yang panggil aku tu ialah Irfan a.k.a budak gay. [Dia gay ngan Aiman, kawan die] Dia ni duduk belakang aku jer, so terpaksa tahan marah sebab dia suka kacau orang waktu belajar.. Haih...

Aku: Hah? Awat?? [tudia loghat utagha nya!]

Irfan: Cemana nak buat karangan ni? Aku x reti ler..

Aku: Camtu la..

Irfan: Ish, aku tanya betul-betul ni..

Aku: Kan tadi Cg Nizam dah ajaq laghumana nak buat? [laghumana means macam mana]

Irfan: Ala.. Tak retilah.

Aku: Tulah, main-main lagi dalam kelas... Result hang teruk aku tepuk tangan!

Irfan: Aku x nak result aku teruk la aku tanya..

Aku: Tanyalah kawan baik hang tu [tunjuk kat Aiman]

Paihtu [lepas tu], aku terus pusing dpan dan sambung buat kerja yang tertangguh. Huh, kacau kententeraman awam betullah! Menyampah tahap sampah!  Sampah masyarakat! [Amboi... sedap pulak author kutuk org. Dasar bawang!]

Deeba: Fatin!

Aku: Yes??

Deeba: Apa lagi tah cikgu cakap contoh makanan sejuk beku tadi?

Aku: Urmm... pau, karipap,nuget, ayam goreng, cucur badak...

Deeba: Okie, kamsahamida!

Aku: Urr.. sama-sama..

Melisa: Fatin, tengok jap pendahuluan hang.

Aku: Okie, jap. Nak tulis sampai habis.

Aku bagi buku kat Melisa. Dia pun salinlah apa yang patut then pulangkan balik buku aku.

Nabiha: Fatin!

Aku: Apadia lagi???!!

Nabiha: Bagi aku idea cikit.. No idea nih...

Aku: ... Malas nak layan...

Nabiha: Ala, bolehlah, please, please!

Aku: Jap, jap. Aku nak habiskan karangan aku dulu!

Nabiha: Baiklah puan! Saya setia menunggu.

Beberapa minit kemudian, aku pun habis tulis karangan aku yang super [ceh, perasan!]. Aku pun bagitau Nabiha beberapa isi a.k.a idea tersirat and tolong dia buat ayat. Biha ni BM dia lemah sikit.

Sebab apa?

Sebab dia suke sangat tengok anime and cerita movie English. Korang bayangkan, satu habuk pun dia tak tahu pasal lagu melayu. Haram ke, Selamat Tinggal Sayang ke, semua dia tak tahu. Tapi kalau anime, fuhh.. Meletup kepala dengar dia cerita pasal anime itu, anime ini. Tapi kitorang ada satu persamaan.....

We both like Marvel Movies and anime! Yeah! Hi-five sikit! [tak kena ponn...]

Kemudian, cikgu Noorsiah tiba-tiba mengetuk pintu kelas. 

Cikgu Noorsiah: Maaf ya cikgu, saya nak cakap sikit..

Cikgu Nizam: Ya, silakan.

Cikgu Noorsiah: Okay semua, pada hujung tahun ini cikgu akan buat lawatan ke....





Life Of Shika...Where stories live. Discover now