Jimin*
"gateun ggumeul saengakhae neunde, igosi uriye majimakgi dwae. yong honeul mahadeon uriuneunde gatcha obsororeul busune."
Hoseok melaung di tingkat atad dari tadi. Dia pikir suara dia sedap ke nyanyi vocal? heh.
"Senyumlah senyumlah ahai cheqmek molek~"
Jungkook pun melalak kat jamban. Berak pun nyanyi ke? dahla lagu tak kena.
Aku bangun dari sofa pergi dapur. Aku buat hot chocolate. dan bawa ke depan tv.
Aku on kan tv. Remote di capai. Bontot ku jodohkan dengan muka sofa.
Asal siut citer tak best je. Saranghae oppa lah. Gerak khas lah. Senario lah. Apa punya import story lah.
Ting!
Noti phone ku membuat aku stop layan channel harrey tu. Aku on phone nak tengok apa ada.
"Great great boy with luv latte from her." - @yoongee
(4 hours ago.)
"What kejadahnya Yoongi ni. Sejak bila minum latte? Katanya banyak banyak kopi mocha and americano je kau boleh telan" aku membebel sorang sorang.
"Sejak 4 jam yang lalu. Kau tak baca leklok eh?" Hoseok mengreply.
Sejak bila pulak kuda ni ada?
Aku pandang wajahnya hairan.
"Yoongi ade jeh kat kawasan ni. Bukan dia balik gi jauh pun." kata Seok mendatar.
"What? Celah mana dia duduk?"
"Call call dia sial. Nanti kalau dia reject aku bawak kau jumpa dia." Kata Seok sambil korek hidung.
Tut tut. Tut. tut. tutt.
"Kau nak pe?" suara Yoongi bergema.
"Kau kat mana njir? Kau lari rumah eh?"
"Im here with my gal! Hahahahaha."
"Benda awak ni ha?!"
Aku dengar suara betina! Ah takboleh jadi. Yoongi buat anak ni!
Hoseok aku tengok tergelak gelak macam donkey tersedak cable car.
" Kau mana ha Min Yoongi?! Kau buat apa ngan pompuan ha?"
"Hahahaha lek arh. Aku buat apa apa pun aku tak pinjam kundum kau. Ops. HAHAHAHAHA aku rasa nak muntah ah."
"Yoonk weh jangan muntah situ! Awak ni drunk da tu lah minum bergayung gayung."
weh. Aku kenal suara ni syiel!
"Seok! Yoongi kat mana ha?" aku menuju ke arah Seok yang terbungkam penat gelak.
---
BANG BANG BANG!!!!!! BANG BANG BANG!!!
"YOONGI AH!!!" aku jerit sampai tercalar halkum aku.
dah dekat 15 minit aku tunggu luar ni. Seok ngan Jungkok kat tepi dah lepu main free fire.
"YOOOOONNNGGGGGGIIIII AAAHHH!!!!!!"
YOU ARE READING
[Thanks to be mine : MYG] •malay ff•
Fanfiction"Saya sayang awak. Awak yang dingin sentiasa. Saya akan selalu sayanga awak." - Ahn Haemin. -- Sayang hanya ungkapan dan perasaan yang menggambarkan. Hati yang tentukan tapi bibir yang terangkan.