Na Jaemin.Lelaki pendiam yang semua perempuan mahukan.Tiada seorang pun pernah dengar suara dia.Dia juga seorang yang berani lawan cakap cikgu.
Jisung tiba-tiba menolak kepala Haejun.
"Yah!Kau dah kenapa?!" Haejun memegang kepalanya.
Jisung tak menjawab tapi dia terus pandang depan.
Haejun tersentak.
"Alamak..." Haejun membisik ke diri sendiri.
Matanya perlahan-lahan pandang Cikgu yang sedang merenung dia tajam.
"Mianhae cikgu" Haejun menundukkan badannya.
Puan Lee tersenyum senget.
"Mian?MIAN?!Na Haejun!!!!!BANGUN BOLEH BANGUN?!SETIAP HARI AWAK TERMENUNG MACAM NI?!AWAK FIKIR APA?!Daripada awak fikir benda mengarut,cuba awak fikir pasal gred awak!!!!!" Puan Lee mula menjerit bagaikan dirasuk.
Haejun menundukkan kepalanya.
"Mak ayah awak buat apa ha?!Tak pernah nak ambil kesah pasal awak!Tengok apa yang jadi dengan awak?!Bodoh sebodoh udang!"
Puan Lee mencekak pinggang.
"Memang keluarga Na bodoh-bodoh ke?" Puan Lee tersenyum senget.
Haejun terus pandang Puan Lee dengan tajam.
Krakkk
Jaemin tiba-tiba bangun dari duduknya dan tarik Haejun keluar dari kelas.
"Na Jaemin!Na Haejun!" Puan Lee menjerit supaya mereka masuk semula.
Tengok tu!Tak ada adab!MEMANG KELUARGA NA SEMUA BODOH-BODOH!"
Jaemin menarik Haejun sehingga ke belakang sekolah.
Jaemin pandang muka Haejun sebentar tanpa kata apa-apa.Dengan tu,dia pergi dari situ.
"Jaemin!Kejap!" Haejun menarik tangan Jaemin.
Jaemin pandang tangannya dan kemudian muka Haejun.
"Gomawo" Haejun senyum.
Jaemin lepaskan tangan dia dari genggaman Haejun tanpa pandangannya lepas dari Haejun.
Senyuman Haejun terus pudar.
"Gwaenchana...Saya sendiri sakit hati bila dia mention keluarga Na"
Haejun tutup mulutnya sambil mata terbeliak.
"WAIT!Deep nya suara!Yah,Na Jaemin.Ni pertama kali awak keluarkan suara!"
Jaemin terdiam semula.
"Tapi betul lah!Puan Lee sibuk nak kata keluarga Na bodoh.Macam lah dia tu pandai sangat" Haejun menjeling.
"Eh jap,Awak pun NA kan?" Haejun baru sedar.
"Ah patutlah awak pun marah" Haejun ketawa kecil.
Jaemin alihkan pandangan dia dari Haejun dan pergi dari situ meninggalkan Haejun.
Haejun pula berdiri di situ macam patung sebab Jaemin tak layan dia.
"Eish dia perbodohkan aku ke apa..Atleast jawab lah something bila aku bercakap" Haejun merungut.
**
"Woahh Haejun.Apa jadi kat kelas tadi" Renjun menolak-nolak bahu Haejun dengan bahunya.
"Alah macam biasa lah.Dia berangan pasal Jaemin" Chenle mengejek.
"No I mean...Waktu Jaemin tarik Haejun keluar tadi!Macam dalam drama!Teringin pula aku jadi Jaemin tu.Cool dowh!"
YOU ARE READING
Introvert/Extrovert +Na Jaemin+
Science Fiction"Kau tak try pun dia.Try lah!Mana tahu kau lucky" [this ff is fixed with new storyline] *cite paling tah pape author sendiri cringe 😔* Highest rank: #1 in NCT DREAM FANFICTION Start:19/5/2019 End:23/5/2019