✨1🍓

78 7 0
                                    

Chan melipat skit lngn bju kemeja hngga ke paras siku. Rmbutnya ditolak ke blkng menggunakan tngn kanannya yg sudh dilumur skit gel rmbut jenama Pomade. Bibirnya yg kelihatan bsh disentuh skit utk memastikan ia btul - btul lembap. Haruman drpd Hugo Boss sdh ckp membuatkan tubuhnya wangi.

Usai bersiap, segera Chan keluar dri biliknya. Kunci kereta dan jam tgn yg diletakkan di atas meja mkn dicapai sbelum jam itu disarung ke pergelangan tgn kanannya. Yep. Kidal.

Tali ksut diikat kmas. Sbelum keluar dri rumahnya, Chan memastikan btul - btul sama ade pntu sdh berkunci atau tak. Tgn kiri laki itu diseluk msuk ke dlm poket sluar sleknya. Matanya tak lri dri nmbor lif yg dri tdi brtukr.

Bbrape mnit kmudian, pntu lif trbuka. Chan melngkah msuk ke dlm ruang empat segi smpit itu. Jam di pergelangan tgn dibca. 'Hmmm. Mcm lmbt je.'

Dri tngkat 21, trun ke tngkat 15. Lif brhenti lpstu pntu itu trbuka.

Mae msuk ke dlm lif dgn nafas yg termengah - mengah. Pntas dia mngmbil tmpat di depn Chan. Mae hnya mmegang clutch bag. Chan dri blkng hnya memerhatikan dri atas smpai bwh pkaian prempuan itu.

Bila lif smpai ke lobi, mreka brdua brgegas ke kereta msing - msing utk mnghdupkan enjin kereta. Mae tdak mnunggu lma utk enjinnya pns. Keretanya pnts brgerak kluar dri kwasan parking.

Kereta Chan hnya brsbelahan dgn Mae. Laki itu hnya memndng klibat kereta Mae yg kian hlang dri pndngan.

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

"MAE! Kau kat mna?" Jae di hjung talian sdah mnjrit hmpir ke frequency yg mksimum.

"Aku dkat smpang ni. Dlm lima mnit lgi aku smpai."

"Ish, kau ni! Dh nk akad nikah dh ni. Sruh tido umah Sya x nk. Kan dh lmbt." Bebel Jae.

"Seriously? Time ni jgak kau nk mmbebel kat aku? Aku x de msa la nk dgr bebelan kau. Aku overslept la lps subuh tdi." Rengus Mae.

"Sbb itu la aku bebel kat kau. Smlm boleh je kan kalau kau tido umah Sya? Sbb kau blik smlm pun pkul 3 pgi kut. Aku tau msti kau letih pnya."

"Eh, kau ni bebel kat aku mcm kau pnya wedding plak. Sbrlh! Kjp lgi aku smpai. Sya x bsing pun, kau plak yg lbih dh knape?"

"Sbb Sya tu dh nervous petala ketjuh belas lpn puluh. Aku tgk muka brmekap pun nmpk dh pucat. Baik kau dtg cpt! Bnyk dulang nk angkat ni hakak oi!"

"Ya! Aku dh nk smpai ni. Kau ni klau aku brlnggar dgn kereta org, mmg aku sruh kau yg byr. X reti hrmat org tgh drive btul!" Talian trus dimatikan. Jae mncebik. 'Aku mncebik minah ni krg, mau brterabur gigi.'

Usai memarkir kereta, Mae sgera kluar dri prut kereta. Kain yg sikit meleret ditrik ke atas sikit sehngga menmpkkan buku lalinye. Ksut yg tggi lngsng x mndtgkan msalah kpdanya utk brlari - lari ank mnuju ke arah kereta putih mlik Jae.

"Haaa! Smpai pun!" Jae mnepuk blkng tbuh Mae.

"Ish kau ni. Luntur mekap aku kau debik."

"Kau tlong angkat cincin dgn ksut, eh?" Pinta Jae.

"Yalah. Sya mna?"

"Dgn mak die. Org tgh nervous msti la nk brkepit ngan mak."

"Pihak laki dh smpai blum?"

"Blum."

"Lpstu kau gesa aku mcm aku ni lmbt stu abad, kan!" Tangan Mae pnts mnarik hidung Jae. Lnts Jae mnyeringai kesakitan.

Split; Bang ChanWhere stories live. Discover now