Kap, 1 ~ Jeans, Ikea och milkshake

276 22 3
                                    

•Kapitel 1•

' Tja bebis! Saknar dig redan ❤' jag fick ett meddelande från min bästis i Helsingborg, Alli. Undrar ni varför hon saknar mig? Jo, jag sitter i ett tåg, påväg till min nya lägenhet i Stockholm.  Jag ska börja andra året på gymnasiet där. 'MISS JO TO!' skickade jag tillbaka.

*Spolar tills hon är framme*

Jag låste upp dörren till lägenheten och stampade in i lägenheten. Jag var irriterad, nån kille hade sprungit in i mig så mina favorit jeans fick ett stort hål på knät, sen hade han bara stuckit utan att säga något. Min väska gav ifrån sig ett högt ljud när jag släppte ner den på golvet och slängde av mig hoodien. Idag skulle jag till Ikea och titta på möbler. Jag kollade runt i lägenheten och log nöjt när jag kollade i sovrummet som var sjukt stort. Jag gick ut i hallen igen och drog med mig min handväska och började gå mot Ikea, efter drygt 5 minuter var jag framme och började kolla på ljus. Jag tog ett marsmallow luktande ljus och gick vidare mot vardags rum. Där hittade jag en jätte snygg soffa som var jätte skön att sitta i och den var stor vilket är ett plus. Jag skrev upp vad den hette och vilket nummer den va på min beställnings lista, då såg jag det snyggaste vardagsrum sättet ever.  Det var ett bord, 1 glas skåp, ett trä skåp och en TV bänk. Skrev upp det på listan och gick vidare. Efter ett par timmar var jag klar och gick mot kassan. Utanför Ikea låg det ett stort köpcentrum och jag bestämde mig för att gå dit, fast först fick jag gå hem och lämna mina grejer och byta om. Väl hemma la jag grejerna i vardags rummet och tog på mig ett par rosa Hollister shorts och en vanlig vit croptop. Jag tog även en vita bandana och satte på mig den. Mina steg styrdes ut och jag låste ytterdörren innan jag fortsatte mot köpcentrumet. Direkt såg jag donken och var tvungen att beställa en choklad milkshake. Locket tog jag av och slängde innan jag fortsatte att gå.

Jag drog upp mobilen och kollade Instagram när någon helt plötsligt kommer springande mot mig och jag får milkshake över hela mig.

"Men vad i..." mumlade jag surt. "Förlåt så himla mycket! Jag heter..."

••Så vem tror ni att det är? Det kan vara vem som helst, behöver inte vara en känd person Nej men jag blev inte alls nöjd med detta kapitlet men jag hoppas att ni nöjer er med detta

XoXo, Hella❤••

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 29, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Players Don't Fall In Love (The Fooo Conspiracy)Where stories live. Discover now