Bab 1

10 2 0
                                    


"Bye"

Aku melambai kepada keluargaku. Setelah kereta ayah hilang daripada pandangan, aku berjalan kembali ke bilik. Sekarang ni aku dah jadi pelajar UiTM. Setelah tiba di bilikku, aku melihat ketiga-tiga roommates sedang asyik bersama telefon bimbit mereka. Aku melangkah ke katilku lalu baring kepenatan.

"Hah weyh. Aku nak nombor phone kau" Kata salah seorang roommates kepadaku.

"017......." Balasku.

"Save nombor aku Ayen tau" Katanya lagi.

Aku hanya mengangguk sambil tersenyum.

Skip

"Ya Allah bosannya" Kataku.

Program tengahari ni betul-betul membosankan. Akibat kebosanan, aku membuka aplikasi Instagram lalu membuat 'Live'. Beberapa saat kemudian, ada seorang lelaki melihat 'Live' ku.

"Asnawi senpai? Senpai tu bukan ke bahasa Jepun?" Kataku di dalam hati.

Aku tersenyum manis kepadanya.

"Tengah buat apa tu?" - Asnawi

"Tengah mereput" Jawabku sambil tergelak kecil.

'Live' aku kini ada 2 orang lelaki yang sedang melihat. Asnawi dan err my ex🙄.

"Single ke taken?" - Asnawi

Aku membalas dengan menaip.

"Dah single dah" - Me

Hahaha...biar padan muka ex aku tu. Tu lah siapa suruh cari gaduh dengan aku. Paksa aku buat benda yang aku tak suka. Beberapa saat kemudian, ex aku keluar daripada 'Live' ku. Aku tergelak kecil.

"Ada chance lah ni" - Asnawi

"Meh dm aku - Me

"Berani ke dm aku? - Asnawi

"Aku cabar hang dm aku" - Asnawi

Amboi dia ni. Dia yang nak ngorat aku. Aku pula yang kena dm dia. Eee poyonya. Serious rasa tercabar. Dia ingat aku tak berani ke. Err...

"Eh berani" - Me

"Ok...aku tunggu hang dm aku" - Asnawi

Skip

Selepas selesai program ceramah, aku segera berjejas ke kumpulan kolejku untuk ke dewan makan. Sementara menunggu yang lain, aku membuka aplikasi Instagram sekali lagi. Baru teringat nak dm mamat poyo tu.

"Hye" - Me

Setelah beberapa minit aku mengirimkan mesej tersebut, baru lah Asnawi membalasnya.

"Hye"

"Amboi dm terus😂"

"Alang2 tgh free"

"😂😂😂"

"Sorry lambat reply"

"Eh xpe"

"Takpa ka guna aku hg?"

"Lagipun aku orang utara"

"Xpe..lagipun aku pun orang utara"

"kg aku kt kedah"

"Oh"

"Sekarang tengah buat apa?"

"Tengah curi hati ko"

"Ciaa😂🤣"

"Dapat ka nk curi hati aku?😏"

"Maybe..blm try blm tau😂"

"Bukan senang nak curi hati aku😏"

"😅"

"Lagipun aku nak tanya hg"

"Hg suka aku ka?"

"Hg yg kena jawab"

"Aku senang ja..kalau ada orang suka aku..aku ok ja"

"Eee poyonya😂"

"Hg suka aku ka?"

"Kalau hg suka aku..aku ok ja"

"No comment 😂"

Sedang asyik leka ber'chat' dengannya, setitik air hujan jatuh terkena pada phone ku. Lantas aku mengelap skrinnya menggunakan lengan bajuku. Tanpa aku sedar, aku ter'video call' dia. Dengan kelam kabut, aku mematikan 'video call' tersebut.

"Sorry..tercall😂"

"Aku ok ja"

Sejak daripada itu, hubungan kami mula jadi sebagai kawan rapat. Ops🤭bukan kawan rapat tapi kekasih🤭. Setiap malam kami ber'video call' di WhatsApp.

"Sebenarnya aku....."

Bersambung...



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 22, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Suamiku PoyoWhere stories live. Discover now