Lily merupakan seorang guru Bahasa Inggeris (English) di SK Selendang 4.Dia juga merupakan guru kelas tahun 6 Al-KHAWARIZMI yang amat tegas dan penyayang orangnya.Rumahnya terletak di Taman Sepakat Indah,Rompin.Pada hari laporan sekolah,dia terserempak dengan ex-boyfriendnya yang mencuranginya....
"Ok...semua..esok pastikan ibu bapa atau ahli keluarga kamu datang ke sekolah untuk melihat bagaimana prestasi kamu semua akhir2 ini.."kata Teacher Lily kepada anak muridnya.
"Baik cikgu",kata semua anak muridnya serentak.
"Ada apa2 soalan??",tanya Teacher Lily kepada mereka.
"Saya,cikgu! saya nak tanye..boleh ker abang saya datang cikgu?",kata Raffiya.
"Boleh..",kata Teacher Lily dengan nada yang lembut.
"Bangun!! Thank you,teacher",kata leader of the class,Farhan.
"Thank you,teacher",kata murid tahun 6 serentak.
Teacher Lily keluar dari kelas tahun 6 Al-KHAWARIZMI lalu bergegas ke kelas tahun 1 Al-BIRUNI pula.
Hari Laporan
Hari laporan bermula pada pukul 8 pagi.Murid boleh pulang jika penjaganya sudah selesai berjumpa dengan guru kelas masing2.Tiba2..muncul Rayyan Ashraff yang merupakan abang Raffiya di hadapan pintu kelas..
"Assalamualaikum..cik guru kelas adik saya ker..,"tanya Ray
"Waalaikumsalam,apa nama adik encik??"tanya Lily tanpa melihat wajah ex nya.
"Raffiya Ainina..,"jawab Ray.
"Owhh..ya saya..apa nama encik??"...tanya Lily lalu memandang exnya.
Belum sempat Ray menjawab,Lily menjawab soalannya sendiri dengan nada menyampah.
"Ouhh..Rayyan Ashraff a.k.a. playboy yang famous dalam kalangan model,rupanya",kata Lily.
"Ehhh,awak buat apa dekat sekolah adik saya ni??"tanya Ray.
"Awak tanya saya buat apa dekat sini!!Bukan ke saya dah jawab soalan awak tadi🙄???Saya guru kelas Raffiya Ainina.Kenapa,ada masalah?"kata Lily dengan nada yang marah.
"Awak...saya bukan sengaja nak curang dengan awak..tapi saya ada sebab..sebabnya.."kata Ray dengan nada yang muram.
"Dah2,awak boleh balik dengan alasan awak lepas ni..."kata Lily.
Memang Lily berasa amat marah,tapi jauh di sudut hatinya masih terdapat rasa cintanya pada Rayyan,cinta pertamanya.Sejak mereka putus,Lily hilang kepercayaan terhadap lelaki yang ingin memikatnya.
"Raffiya..mari ke sini..Teacher nak bincang prestasi kamu ini dengan abang kamu."kata Lily.
"Baik,Teacher."kata Raffiya lalu memberitahu pesanan kepada rakannya yang lain "Korang..petang nanti jumpa dekat taman tau..ok."lalu berlalu pergi ke arah abangnya.
"Ok..En.Rayyan..prestasi Raffiya makin meningkat sejak tahun lepas..malahan dia mendapatkan A+ dalam semua mata pelajaran teras mahupun sampingan..dia telah menjadi murid cemerlang sekolah rendah peringkat kebangsaan..dia akan mendapat sijil dan piala atas kecemerlangannya itu pada bulan depan.."kata Lily.
"Hebat adik abang ni...mesti ikut abang punya..nanti kita pergi baskin' robbins tau..pilih jer nak apa..abang belanja."kata Rayyan kepada adiknya.
Ek eleh..kau ni kan Ray memang tak berubah dari dulu..sama je..sombong..ergh meluat aku.😖😖
"Boleh..tapi for me..boleh tak bawa Teacher sekali.."pinta Raffiya
YOU ARE READING
❤Satu Peluang❤
RomanceSeorang wanita yang bernama Lily yang telah dicurangi oleh bekas teman lelakinya selepas sekian lama bercinta.Lelaki itu mula sedar akan kesilapannya dan ingin menebus kesilapan tersebut dengan meminta satu peluang yang pertama dan terakhir kepada...