1:moblar(agresif)(dünya)

2.4K 43 14
                                    

Creeper:oyunun en tehlikeli yaratıklarından. Zamanla Minecraftın yüzü haline gelmiş bu mobun en önemli yanı patlamasıdır. Tamamen sessiz olarak yürür(basınç plakası üzerindeyken tık sesi duyulur) bu yüzden görmediğin sürece farkedemezsin ve üzerine %2.5 ihtimalle yıldırım düşebilir (bkz. Lightning creeper) ve normalden 4 kat daha etkili olur. Patlamadan önce pıssssssSssSsSsS diye bir ses çıkartır ama sen bu sesi duyduğunda iş işten geçmiş demektir.

İskelet:creeper den sonra ki en rahatsız edici mob olan iskelet yay ve ok (nadiren büyülü) kullanır. Ortalamadan hızlıdır ve canı bizimle eşittir.bazen ağaç tepelerine çıkıp(yakındaki bir uçurumdan atlayıp) oradan size saldırır.Saldırma taktiği yaklaşık daireler çizerek ateş etmektir onunla karşılaşınca üstüne koşup zıplayarak saldırılmalıdır. Bazen örümceğini üzerinde doğup ( bkz. Spiker jockey) örümcek yüksek biryere çıkıp beklerken o sana ateş eder sonrada sen yaklaşınca örümcek hızlanıp saldırırken ateşe devam eder. Normalde Güneş'te yanan bu mob yanmamak için gölgeye geçer yada yerden kask balkabağı yada balkabağıfeneri alıp kafasına takabilir. Oyundaki en düşük ihtimali bu mob gerçekleştirir(okunun üstüne bir enderman yerleştirip atabilir ve bu olay endermanın iskelete düşman olup onu öldürmesiyle sonuçlanır)

Zombi:kalabalık olmadığı sürece etkisiz bir mob. Tek yapabildiği yavaşça gelip vurmak zırhlı doğabilir ve yerden eşya alabilir(zor modda deneyin) ve içinden bozuk et çıkar ( yeme zehirlenirsin kurtları beslemek için kullan) nadiren patates ,havuç ,Demir külçesi ,kürek ve Kılıç çıkabilir zırhı kırılmak üzere bir halde düşebilir(yarım çekilmiş bir yayda tek darbede giderler gidip örsde tamir et) tahta kapıyı kırabilir ve köylüleri de koca burunlu zombi yapabilir çocukları ise minik zombi -çoook hızlı- (zor mod)

Örümcek:hızlı tırmanabilir çevik ve ölümcül. Onunla sabah karşılaşırsan sana saldırmaz ama akşam saldırır. Seni gördüğünde dümdüz sana gelip 3 blok öteden üstüne zıplayıp ciddi hasar verir. Örümcek ağlarının içine saklanıp kapının üstüne pusu kurabilir tek dezavantajı 2 karelik genişliği olup dar alanlardan geçememesidir.

Enderman:güçlü ve sinsi. Saldırgan değil ama gözlerine bakınca zorlu anlar yaşatabilir. Taktiği uzağa ışınlanıp arkadan saldırmak olan bu uzun yaratık bizi tek seferlik ışınlandıran ender incisi düşürür son a gitmek için lazım olan ender gözü yapımında kullanılıp kaçış planı olarak kullanılır ama dikkat edilmesi gerekir çünkü kullanınca candan yer. Bu nedenle darbe alırken değil darbe almamak için kaçarken kullanılmalıdır. Enderman blokları alıp taşıyabilir.

Slime:bu dev yeşil yaratık yerüstünde bataklıkta yeraltındaysa bazı geniş mağaralarda nadiren bulunur en büyüğü 3 e ortalar 4 de bölünür toplamda 12 olur ve ciddi hasar veren büyüklerin aksine küçükler vuramaz. Ve yapışkan piston yapmanın tek yolu olan slimeball düşürür.

Gümüşbalığı:bu minik yaratık stronghold da portalın yanında oyundaki tek spawn noktası bulunuyor(stronghold daki bazı blok ları kırınca da çıkabilir. ).

Cadı:dünyanın en güçlü mobu olan cadı bataklıkta temelleri üstünde ki içine kendilerinin bile giremediği evinde yaşar(!) şapkası olan köylüye benzeyen bu moblar iksirlerle savaşıp bir mini-boss türündedir kendi canını doldurup senin tüm kalplerini simsiyah yapıp ne kadar Canın kaldığını görmemeni sağlayıp(wither) 2 artışta canını bitirip (harming) zehirleyip (poison) yavaşça öldürebilir. Yakalaması zordur kendisini büyük zıplatıp ( jump boost 2) ağaçların üstünden atlayıp kaçabilir yada ağacın üzerine atlayıp oradan saldırabilir kendisini hızlandırıp (swiftness 2) etrafında dolanıp saldırabilir 2 kişiyseler altın elma ve altın havuç (ve iksirleri) bol bol harcayıp full Elmas şetle saldırılıp 2 den fazlaysalar destek kuvvetlerle saldırmalısın (4-5 kar 1-2 Demir golemle).

Minecraft rehberiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin