Permulaan tak diduga

133 8 0
                                    

NAAZ POV

Lepas tamat belajar ni aku mmg kena buat part time kalau tak mana nak cari duit . Nak harapkan ayah aku . Mmg lmbt lgi la dia nak nolongnya . Dia sibuk dgn bini baru dia . Kata aku kepada sahabat baikku zrin .

Zrin sememangnya sudh tahu segala latar belakang keluarga aku . Dri a smpai z . Kami sudah bersahabat hampir 7 tahun . Sejak dari zaman diploma sehingga tamat degree . Sampai orang kate Kami ni mcam kembo . Aku tua setahun dari dia . Tapi dia lebih matang dari aku .haha .
Okey cukup dlu salam perkenalan dgn sahabat aku ni . Hahaha . Smbung balik yg tadi .

ZRIN POV

Aku pon rasa nak buat part time jugak weh sebab segan la nak mintak duit kat ibu je . Teringin jugak nak kasi ibu duit pulak . Kau suggest la tmpt mne nk buat part time .

Dan Naaz mencadangkan untuk kami berdua berkerja di stesen minyak berdekatan dengan rumah aku shaja . Ye Naaz sekarang dah dduk dengan family aku sebab ayah dia dh mcm xpedulikan dia . Dia merajuk tak nk balik perak . So umah aku la tmpt dia berteduh sekarang . Keluarga aku pon suka je sebab dia ni jnis kelako pndai buat org lain happy even dia sendiri tgh sedih .



So minggu depan, Naaz dan Zrin mintak kerja dekat stesen minyak tu . Dan berjaya dapat kerja situ . Start esok jugak . Alhamdulillah . Gaji pon okey . Boss pon nmpk mcm okey . But we never know right .

NAAZ POV

Cepat la sikit siapnya makcik oi . Kang lmbt . Aduhai . G kje pon nk melawo semacam "bising aku pada zrin". Zrin ni mmg sgt menjaga penampilan jadi xhairan la ramai peminat kan . Tak macam aku . Hahahha.

Selesai je kami makan ape semua . Kami pon jalan kaki pergi tmpt kerja . Jalan kaki je sbb dekat sgt . Nk pki motor xde lesen . Lesen kereta je ade . Masalahnya kereta lak takdo . Hahaha .

ZRIN POV

Weh aku nervous la . Mcm mne kalau org kat sini buli kita dua 'kataku pada Naaz . Naaz balas cakap berani buli budak taekwondo . Takut nanti balik naik ambulance xnaik kereta dah . Aku pon gelak sakan . Mcm bodoh je dia ni . Aku tgh risau dia buat xreti je . Dah la malas layan kau . Jum masuk . Boss tunggu dah tu . Jum 'blas naaz .

NAAZ POV

Sebenarnya seram sejuk gak nak masuk kerja ni tp aku pgg prinsip arwah mama . Jangan takut nak mula sesuatu yg baru . Then kami pon masuk la jumpa boss segala . Kami kerja semua okey xde masalah . Senior situ pon okey2 takde hal . Kepale gile2 jugak . Banyak benda baru yang aku dan zrin belajar kat sini . Actually dulu belajo kami amik course management . So selok belok syarikat ade la thu jugok .

Dah hampir 6 bulan kami bekerja di situ . Until one day anak boss masuk kerja . Dia pon part time jugak same as us . Lupe nak cakap boss aku ni cina tp sangat menghormati org islam . Bagus la dia ni . Klau nak solat ke ape ke . Dia okey je . Okey sambung .

At first dia dengan kawan dia masuk kerja kt situ lepas beberapa minggu member dia berhenti sbb balik hongkong . Aku tak pernah langsung bercakap dengan dia . And on that day she talking to me . Aku mcm awkward sikit sbb xpnh bercakap . Dia mcm nak sembang la ngn aku . Time tu waktu rehat . Biase la kerja stesen minyak mane boleh g makan ramai2 . So kena la g sorg2 . Aku makan dulu bru zrin makan aku lapo gile sbb tadi sebelum g kerja xmenjamah ape pon . Sekadar membasahkan tekak sahaja . Alahai kesiannya perut aku . Dah berkeroncong ana sambil rappinh dh .

YEN POV

i need to talk with her . I cant keep my feeling just like that . I saw her eating . Oh ya sekarang waktu makan ptg . So i decide untuk dduk satu meja dengan Naaz . And then i try to make a conversation with her .

Yen:hai naaz , makan ape tu.? Tak ajak i pon . Oh no kenape i cakap mcm tu . "Omelku di dalam hati".

Naaz:hai u too . Makan nasi goreng usa je . My fav food .
Aik tertibe je cakap nape tak ajak makan sekali . Weird duh ."kataku di dalam hati". Tapi aku maintain je muka slumber and cakap next time i ajak u makan sekali dgn i .

Yen:yes u better do that . Okey i gotta go . Remember ur promise ha .

Aku pergi tinggalkan naaz yg sedang asyik menyantap makanan kegemarannya . Okey nasi goreng usa was her fav food . Takenote .

Naaz:okey daaa .

Selepas yen pergi meninggalkan aku di meja . Bile pulak aku buat promise ni . Aku cakap je tak cakap promise makan sesame . Uishhh ape pasal berdebo jantung aku ni . Her eyes is too beatiful . Eh jap jap . Kenape niii !!!. Aku abaikan perasaan tu dan cepat2 makan dan memanggil my sahabat baik dunya akhiro zrin untuk mkan pulak .

ZRIN POV

Ape yang lame sgt makannya budak bertuah ni . Aku lapo jugak ni . Masuk dalam jap la tengok mangkuk ni buat ape .

Aku ternampak naaz dengan anak boss tengah dduk satu meja . Aik makan sesame ke budak dua eko ni ."omelku di dalam hati". Aku keluar dan teruskan kerja . Tnggu je la mangkuk tu panggil aku makan . Kerja sini kalau makan mcm past baton dah . Hahaha .

Tgh aku dduk kat kerusi tu datang naaz menepuk bahu aku memanggil untuk makan . Aku bangun dengan lajunya untuk membaham makanan tersebut tapi aku patah balik cakap kat naaz seronok ke dating dengan anak boss . Aku gelak mengilai . Dia dh mcm tomato dah . Merah2 muka . Aku saja mengusik dia . Sebab aku tahu kawan aku sorang ni tak normal . Hahahahha . 

NAAZ POV

Dah kenape zrin cakap gitu . Aku lempang jugak kang . Aku ni dh lame xbercinta dan aku malas . Yes aku sukakan perempuan . Sebab lelaki kebanyakannya sgt mengecewakan aku . Aku tahu salah tapi ape kekuatan aku untuk berubah secara drastik kan .

Tapi npe anak boss ajak aku makan sesame dgn dia ek . Pelik2 . Oh maybe sbb xde teman kot nk makn . Yelah member dia kan dh balik hongkong . Anak boss special sikit . Boleh makan bila2 mase kluo bila2 . Anak boss kan. Hahaha .

SRRY GUYS FOR THIS STORY . IT LITTLE BIT A MESS BUT I TRY TO DO MY BEST . PLEASE TAKE A LOOK . SARANGHANU BERRYDEUL .

Wrong Feel But Feel RightWhere stories live. Discover now