Atiq terus mendail number alex
Atiq:hmm alex knp kau call aku nie smpai 20 kali
Alex:hud barang kte.hud byk kne songlap..diaorg kata ada pengkhianat dlm gp kite
Atiq:aduh spe lak buat masalah ni..esok aku gi markas..aku nk smua ada x de yg terkecuali
Alex:baik hud
End call
Tibe2 pintu bilik atiq dibuka
"Atiq"kata ryan
"Hmm kau nk ape aku nk rehat"
"Fad tnye kau mne..aku ckp lah kau kat umah..pastu dia tnye kau x melawat dia ke"
"Then?"
"Kau x gi melawat dia lgi ke?"
"Blom..malas lah..aku busy aku nk rehat..kalau aku nk jumpe faiqal..aku ajak jumpe dkat cafe mal"
"Kau asal gduh dgn dia"
"X de ah..aku x nk kacau bakal suami org nnti bini dia srg aku lak"
"Srs ni ke atiq yg aku kenal?are jelous atiq?"
" xde nye..masa haritu aku gi lawat dia..dia punye wife to be dia dtg..siap berpelukkan..bt aku nk jeles btw an..aku x jeles pon.hati aku x terbuka untuk spe2 lagi"
"Panjang eh kau jawap aku tnye sikit je..yg kau jwab berjela2 dh knp beb"
"E..erkk..dh ah kluar..malam nnti aku nk kluar gi markas..ada hal pulak..diaorg bt..brg aku kne songlap.."
"So malam ni kau jumpe bdk2 kau lah nie"
"Haah..haih penat ah gini.."
"Kau ni cube duduk kat umah"
"Kau gile ke..gp spe nk settle kan..aku kusut lah .dgn farid dgn gp dgn fadhli..haih smua menyusahkan aku..dh lah..kau keluar lah..aku nk rehat"
"Hmm yelah"keluar dri bilik atiqSkip
Malam
Di markas black shadow
"Aku nk smua jujur spe yg songlap barang gp..baik jujur skrg"tnye hud dgn bengis
Ank buahnye semua menikus
"Aku tnye..aku nk jawapan bukan aku nk korg menikus.klau org yg amik tuh jujur aku lpas kan..klau x..org tuh aku bunuh kalau aku sendiri yg dpt tahu"
Smua masih mendiamkan diri
"X ngaku ye..x pe ..bile aku dh dpat smua yg bt nie..x de maaf bgimu"
Tibe2
Seorg dripda ank buahnye melangkah ke dpannye lalu menunduk kan mukenye
"Shadow..ak..aku nk mintak maaf aku yg amik brg tuh"
"See asal skrg baru kau nk mengaku.."
"A..aku t..takut nnti kau buang aku..nnti aku xde keje aku susah shadow..aku bt smua ni bersebab shadow"
"Ape sebab kau bt smua nie"
"Aku bt sbb nk tanggung kos pemedahan mak aku dan adk aku"
"Knp dgn mak kau dan adk kau"
"Mak aku ada cancer adk aku plak ecident kelmarin pastu kat otak dia ada darah beku"
"Knp kau x mintak dkat aku je"
"A..aku t..takut kau x bgi..maafkan aku shadow..jgn lah bunuh aku"
"Aku x bunuh kau..kau bgi alamat hospital mak kau masuk..aku tanggung smua kos..alex..kau ikot aku..smua boleh bersurai"beredar
Di bilik bawah tanah
"Alex aku nk kau ikot aku pergi bercuti pergi sabah"
"Tpi gp spe nk jge nnti hud?"
"Kau ni skjp panggil aku shadow,skjp panggil aku hud..pening ah..btw gp nnti aku suruh ian jge"
"Tuan ian x ikut ke ..hud gi sabah"
"X ..dia x ikot..so kau kne ikot aku sbb kau asal sne kan..so kau boleh bwk aku jalan2 kat sne"
"Boleh jgk..tpi boleh ndak sye mau singgah rumah mama dan papa sye"
"Boleh je ..kau nk singgah boleh aku kenal2 dgn mak bpk kau..diaorg x kesah ke nnti"
"Diaorg x kesh lah ..dia mmg mau jumpa sma hud..dia kata terhutang budi dgn hud sbb tolong kitaorg masa rumah terbakar dulu..besar bha hud bina kan rumah tuk mama dan papa saya"
"No hal lah alex..aku dh knal kau lme..kau plg rapat dgn aku..tkpe mane tahu nnti aku pulak mntak tolong kau"
"Sye snggup tolong hud.walaupun snggup berenang di air panas"
"Dh2 x nk melalut sngt..aku nk tnye kaw nie..kaw bile nk masuk meminang si sarah"
"Erk macam mne hud boleh tahu nie"
"Rahsia..bile kau nk meminang dia..sdh lame kaw berkwan dgn dia"
"Blom cukup duit lagi..lagi pun sye bukan islam..sye belum masuk islam..sye mau masuk islam dgn ikhlas..ndak mau masuk sbb cinta..lagipun mama papa sye kat dia mau masuk islam juga.diaorg ada belajar jugak disana dgn sorg ustaz"
"Bgus lah tuh..aku tabik lah kau alex..masuk meminang si sarah cpt kalau x terlepas kau nnti"
"Jgn lah kata bgitu bha..sya syg dia bha..hud nie bile mau kwen..cri lah pengganti tuan khai"
"Blum bersedia ah alex..lagi 10 tahun aku kwen lah"
"Hud lgi 10 tahun ..aku sdah ada cucu sudah..hahahh"
"Kau ini ada2 aja..ya"
"Hud ape cerita tuan fadhli lee tuh?"
"Hmm..tah ah..dia dkt hospital lgi mybe..aku ndak lawat dia lgi..ndak mau aku kacau bakal husband org.."
"Aik bunyi macam kecewa saja"
"X lah..aku ndak kecewa pun..lagipun aku baru kenal dia..dh lah malas aku nk cerita pasal dia..esok kau dtg sme aku..kalau x .aku tembak dkt kepala kaw"
"yelah..ni ndak balek ke rumah ke..dh dkt pukul 1 nie"
"Jap lagi aku balek lah..kaw ni x balek umah ke"
"Malam ni alex tdo nie sinie"
"Asal pulak"
"Hmm sebenarnye..alex kne halau dri rumah..alex bgi duit sewa dkt kawan yg alex skli sewa..tpi dia pakai duit tuh..so kitaorg kne halau lah"
"Mcm tuh kau ikot aku balek lah..nnti aku cri kan kau rumah sewa..kau duduk dgn bdk2 kite je"
"Boleh ke..aunty uncle x kesah ke"
"Lek ah mama papa aku okay lah kau jgn isau lh"
"Okay"senyum
"Jom ah balek"Di perkarang rumah
"Asal umah aku terang ..ada party aku xtahu ke"
"Ape yg hud membebelkan?"
"X ..aku slah tgk jam ke ape..skrg pukul 2 kan..knp rumah aku terang bnderang macam ada party"
"Tkthu"
"Dh jom turun kereta bwk barang kau skli"
Atiq dan alex pun masuk ke dlam rumah
Tibe2
"Hah atiq baru balek"
"Eh..mak ude..bile smpai"
"Baru je..mak ude nk suruh atiq amik kat airport tapi call2 x angkat plk"
"Ouh tdi fhone silent sbb meeting so lupe nk tukar mood biasa"
"Meeting mlm2 buta ni..meeting ape?"
"E..erkk..petang tdi..so lupe lah nk unsilent balek"
"Ni spe kamu bawak balik ni atiq"
"Ouh ni alex..pekerja atiq..mama papa alex tumpang tdo sini ye smpai dia dpt rumah sewa baru"
"Dia baru kerja dgn kamu ke atiq"
"Xde lah mak ude..dh 3 tahun dh..dia kne halau sbb kawan dia x byr duit sewa..tu yg kne halau.."
"Ouh"
"Mak ude dtg sorg je ke?ank mk ude x dtg?''
"Xde lah..ada dlm bilik kat tingkat 2 ..diaorg dh tdo sbb penat"
"Ouh..klau macam tuh atiq naik dlu lah..selamat malam..alex jom ikot aku"
"Baik..sye pergi dlu aunty uncle"
Di tingkat 3
Atiq mengscan kornea mata nye dan tapak tangan..lalu pintu utama di tingkat 3 pun terbukak
"Hud bilik sye yg mne?"
"Bilik kau sblah pintu warna biru belah kanan..kat sini jgn pnggil aku hud pnggil aku atiq faham"
"Baik atiq"
"Dh kau boleh tdo..esok pgi kite pergi pejabat sme"
Alex hanya menanggukBersambung🔫🌌
------------------------------------------------------
Chapter 9🔫
Keesokan harinye
Atiq dan alex menurun ke tingkat 1..dia mereka keluar lift bersama2
"Morning"sapa atiq
"Morning"blas smua
"Dh nk gi keje atiq?"tnye mak ude
"Haah mak ude.."
"Awal nye baru pukul 8"
"Biasalah mak ude.."
Skip
Di situasi fadhli
*ish asal dia x balas ws aku..x angkat call nie..haih..atiq knp kau menjauh dri aku..sbb diyan ckp aku ngn dia kahwin sbb tuh ke dia jauh dgn aku..argh stress lah bile aku boleh keluar dri hospital nie*
Tibe2
------------------------------------------------------
Hye guyss sorry dh lame x update..maybe atiq update lepas raya ke 3 atau sblum raya atiq update tuk 4@5 bab tpi atiq x jnji tau..so hope enjoy🔫😴
YOU ARE READING
LUV YOU MISS MAFIA🙆❤🔫🔫(complete)
ActionKisah seorang ketua mafia yang bernama tengku atiq huda yang mengetuai kumpulan shadow..Dia juga merupakan ceo kepada Ar holdings tetapi orang ramai tidak tahu dia merupakan ceo kepada Ar holdings..atiq juga merupakan perisik dan special force kepda...